۱۳ خاصیت اعجاب انگیز دانه لوتوس

دانه لوتوس چیست ؟ گیاه لوتوس در آسیای جنوب شرقی رشد می کند و نام علمی به نام نولمبو نوچیرا است. شما می توانید دانه های لوتوس را برشته، سرخ شده و خام مصرف کنید

دانه لوتوس چیست ؟

گیاه لوتوس در آسیای جنوب شرقی رشد می کند و نام علمی به نام نولمبو نوچیرا است. شما می توانید دانه های لوتوس را برشته، سرخ شده و خام مصرف کنید.

در چین، دانه ها نه تنها در طب سنتی استفاده می شوند، بلکه از گلبرگ های آن نیز استفاده می کنند تا به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده کنند.همچنین چای های گیاهی را آماده کنند.

در فرهنگ ژاپن، لوتوس به عنوان سبزی استفاده می شود. ممکن است دانه های سفید بسته بندی شده ای را در فروشگاه های میوه خشک دیده باشید. آنها به عنوان دانه های لوتوس شناخته می شوند.

دانه های لوتوس یک روش سریع و مفید برای غنی سازی بدن شما با مقدار زیادی مواد مغذی است.

خواص لوتوس در بهبود دیابت، درمان بی خوابی ، سلامت معده ، کاهش روند پیری ، حمایت از بهداشت دهان و تامین انرژی فوری است. مزایای آن در بارداری ، درمان زخم ها و یا دهان درد ، حمایت از اشتهای سالم ، بهبود ادرار ، حفظ فشار خون ، حمایت از سلامت قلب و عروق و التهاب و عفونت است.

مواد مغذی دانه لوتوس :

خصوصیت مقدار ماده مغذی
کربوهیدرات 28 گرم
کلسیم 44 میلی گرم
کربن 094 میلی گرم
فیبر گیاهی 8 گرم
انرژی 372 کیلوکالری
مگنسیم 56 میلی گرم
منگنز 621 میلی گرم
نیاسین 429 میلی گرم
پانتوتیک اسید 228 میلی گرم
فسفر 168 میلی گرم
پروتئین 13 گرم
پتاسیم 367 میلی گرم
پرییدوکسین 168 میلی گرم
ریبوفلاوین 04 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
چیامین 171 میلی گرم
آب 77 گرم
گنجایش 28 میلی گرم

خواص دانه لوتوس :

1.خواص لوتوس برای کنترل دیابت :

کالری کم و فیبر بالا خصوصیت اصلی دانه های لوتوس می باشد. فیبر بالای لوتوس پتانسیل پایین آوردن سطح قند خون را دارد. به همین دلیل است افرادی که مبتلا به دیابت هستند باید حداقل یک بار در هفته به مقدار کمی از دانه های لوتوس مصرف کنند.هنگامی بین وعده های غذایی احساس خستگی و گرسنگی می کنید دانه های لوتوس گزینه خوبی می باشد.

2.دانه های لوتوس در درمان بی خوابی :

دانه های لوتوس به الگوهای خواب نامنظم کمک می کند و یا در اکثر موارد یک مشکل بهداشتی در شما باعث بی خوابی شما می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که دانه های لوتوس را به دلیل خاصیت آرام بخش خود مصرف کنند. آنها ذهنیت استرس را بهبود می بخشد و به طور موثر با بیقراری مبارزه می کنند.

3. سلامت معده :

مصرف منظم غذاهای فرآوری شده می تواند سلامت معده شما را مختل کند. دانه های لوتوس می توانند در این زمینه به شما کمک کند. ویتامین ها و مواد معدنی در دانه می تواند اسهال، استفراغ و سوء هاضمه را درمان کند.

4. عامل ضد پیری :

در واقع باور نکردنی است که دانه های لوتوس می توانند به عنوان کرم ضد پیری در پیری زودرس موثر باشند. دانه ها قدرتمند آنزیم هایی هستند که کلاژن سازی می کنند و سطوح پروتئین ناکافی را برای حفظ پوست جوان فراهم می کنند. هنگامی که به طور منظم مصرف شود باعث ساختن سلول های جوان و تازه می شود و درنتیجه شادابی پوست شما را تضمین می کند.

5. بهداشت دهان و دندان :

خونریزی یکی از شایع ترین مشکلات دهان است. شما می توانید دانه های لوتوس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از خونریزی بیش از حد جلوگیری کنید. این عمدتا به دلیل ضعف لثه ها و یا مسواک زدن سخت است. با این حال، خواص درمانی دانه ها نه تنها مانع از خونریزی مداوم بلکه سوزش در لثه ها نیز می شود.

6.انرژی زای فوری است :

شما می توانید نوشیدنی های انرژی فرآوری شده و شیرین را با دانه های لوتوس جایگزین کنید. آنها به عنوان تقویت کننده انرژی فوری عمل می کنند و می توانند منبع طبیعی برای دستیابی به پتاسیم، منیزیم، فسفر و پروتئین باشند.

خواص باور نکردنی دانه لوتوس

7.برای مادران باردار :

زنان باردار نیاز به مصرف پروتئین مناسب در مورد رشد مناسب مغز و سیستم عصبی جنین دارند. زنان باردار می توانندروزانه چند دانه لوتوس بخورند تا میزان اشتهای را افزایش دهند. با این حال توصیه می شود ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

8. برای زخم یا دهان درد :

دانشمندان ثابت کرده اند که دانه های لوتوس حاوی مقدار زیادی از خواص ضد التهابی است که می تواند به طور موثر درد و زخم دهان را درمان کند.

9. برای بی اشتهایی :

بی اشتهایی در کودکان شایع است. شما می توانید این مشکل را با اضافه کردن دانه های لوتوس به رژیم غذایی خود حل کنید. خاصیت پتانسیل بالا در دانه های لوتوس بر بی اشتهایی کودکان تاثیر زیادی دارد.متخصصان تغذیه همچنین بر روی درمان مشکلات اشتها در کودکان از طریق منابع طبیعی تاکید دارند. شما همچنین می توانید دانه های لوتوس را برای تعادل اشتها در افراد مسن مصرف کنید.

10.ادرار را بهبود می بخشد :

گفته می شود که آنزیم های موجود در دانه های لوتوس، عفونت های دستگاه ادراری را کاهش می دهند و اجازه می دهند ادرار مناسب داشته باشند. با این حال، شما نباید خود دارو را در صورت درد در هنگام ادرار کردن انتخاب کنید و به جای آن با پزشک مشورت کنید.

11. فشار خون را کنترل می کند :

شما می توانید تعداد کمی از دانه های لوتوس را در رژیم غذایی خود در مورد فشار خون ترکیب کنید. دانه ها حاوی آلکالوئیدهای ضد اسپاسم و ایزوینینین هستند که به عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کنند.

12.برای سلامت قلب و عروق مفید است :

متخصصان تغذیه غذاهای حاوی سدیم، منیزیم و منگنز را برای افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند توصیه می کنند. دانه های لوتوس نیز حاوی مقادیر بسیاری از منگنز و سدیم است که باعث کاهش مشکلات قلبی و عروقی می شود.

13.التهاب و عفونت را کاهش می دهد :

دانه های لوتوس دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و آرامش بخش هستند. به همین دلیل است که آنها در طول چند دهه بخشی از طب سنتی چینی به منظور بهبود زخم، گزیدگی و از بین بردن گسترش عفونت در ناحیه آسیب دیده استفاده می شده اند.

شما با اضافه کردن منابع طبیعی به رژیم غذایی، می توانید بیماری های مختلف را درمان کنید. دانه های لوتوس یکی از آنهاست، بنابراین صبر نکنید و خرید کنید تا تفاوت را احساس کنید.

divider

بیشتر بخوانید :

18 خاصیت مفید و باور نکردنی برگ های Uziza

5 مزیت باورنکردنی جویدن آدامس میخک برای دندان ها

حقایقی شگفت انگیز درباره سیب زمینی هندی

ترجمه و گردآوری توسط مجله دلگرم

معصومه راهی


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر