عراقچی در مصاحبه با یورونیوز:

احتمالا ایران هفته آینده از برجام خارج می‌شود!

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز گفته است که برجام در آی سی یو است چرا که مهم‌ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پایگاه یورونیوز نوشته است که عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، از اعضای تیم مذاکره کننده ایران با گروه ۱+۵ در موضوع هسته‌ای در بروکسل با این شبکه گفتگو کرده است.

خروج  ایران از برجام

عراقچی در این مصاحبه گفت: «امروز در کنفرانس مربوط به ایران گفتم برجام در آی سی یو است چرا که مهم‌ترین نقطه تعادل خود را از دست داده است. نقطه تعادل آن خروج آمریکا از برجام است. حال اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می‌خواهند این توافق هسته‌ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتر کنند و خصوصا عدم حضور آمریکا و تحریم‌های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند.»

عباس عراقچی افزود: برجام و تحریم‌ها هیچ گاه نمی‌توانند در کنار هم بنشینند.

وی گفت: «اغلب مردم ایران امروز به اروپا هم اطمینانی ندارند و اروپا برای کسب اطمینان این مردم باید تلاش کنند. ایرانی‌ها می‌گویند خروج امریکا از برجام تنها بازی پلیس بد و پلیس خوب است. نقش پلیس خوب را اروپا بازی می‌کند.»

عراقچی درباره خواسته‌های ایران از اروپا به یورونیوز گفت: «آنچه که برای ما اهمیت دارد اجرای کامل و تمام عیار برجام است. برای ما اهمیتی ندارد چگونه اروپا قصد دارد برجام را حفظ و تحریم‌های آمریکا را دوربزند. آنچه که برای ما اهمیت دارد حضور و ماندگاری شرکت‌های اروپایی در ایران است. آنچه که برای ما اهمیت دارد فروش نفت خام است. ما می‌خواهیم که پول‌ها براحتی به حساب ما واریز شود. باید یک ارتباط بین بانکی بین ما و اروپا باشد. این موضوع با اروپایی هاست تا راه اصلی را پیدا کنند.»

به گزارش یورونیوز، عباس عراقچی گفته است که ایران حاضر است برای یافتن راه حل و بسته‌های اروپا برای حفظ برجام به اروپا کمک کند.

وی افزوده که چشم انداز روشن و مثبتی برای ادامه مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام وجود ندارد، اما او منتظر است همانگونه که ایران فداکاری‌های زیادی برای حفظ برجام کرده است اروپا نیز دست به فداکاری بزند.

به نوشته پایگاه یورو نیوز، عباس عراقچی گفته است انتظار ایران بسر آمده است و احتمال خروج ایران از برجام در هفته‌های آینده وجود دارد.

عراقچی گفت: «نمی توانم بگویم چشم انداز ادامه مذاکرات با اروپا روشن و مشخص است و می‌تواند ما را به دستیابی یک بسته مشترک برای حفظ برجام رهنمون کند. ما همچنان منتظریم و امیدوار تا بسته پیشنهادی اروپایی‌ها مورد رضایت ایران باشد تا ایران از برجام خارج نشود.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان