علت ، عوارض و راه حل مکیدن انگشت شست توسط کودکان

غریزه مکیدن انگشت شست توسط کودکان یک غریزه طبیعی است که به آنها آرامش می دهد و در مواقعی که خسته هستند و یا بی حوصله اند این کار را انجام میدهند.

علت ، عوارض و راه حل مکیدن انگشت شست توسط کودکان

علت مکیدن انگشت و راه حل ترک این عادات مخرب در کودکان

پدر و مادر ها، وقتی که می بینند بچه هاانگشت شست خود را میک می زنند، نگرانشان می شوند از آنجایی که می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی، نه فقط برای دندان هایش را ایجاد کند، بنابراین قابل درک است که چرا والدین در موردش، نگران هستند.
آیا سونوگرافی نوزادتان را در رحم دیده اید،که انگشت شست خود را میک می زند؟علت چیست ؟ این راهی است، که آنها جهان اطراف خود را کشف می کنند، و کاملا طبیعی است بنابراین قبل از اینکه بیش از حد نگران باشید، ابتدا سعی کنید، بفهمید که چرا این کار را انجام می دهند.
 
عوارض مکیدن انگشت شست
علت مکیدن انگشت توسط کودکان
 
 

علت مکیدن انگشت چیست؟

انگشت شست یا پستانک؟ نوزادان به طور طبیعی، یک رفلکس مکندگی دارند در واقع آنها برای زنده ماندن به آن نیاز دارند این روشی است که غذا می خورند و آنها را آرام می کند. کودکانی در حالی که پرستاری می شوند ،ممکن است نیازی به مکیدن شست خود یا استفاده از یک پستانک نداشته باشند، تا وقتی که مادرشان بیاید و آنها را تغذیه کند ،که آنها را آرام می کنند. با این حال، طبیعی است که نوزاد شش ماهه تا دو ساله، یکی یا دو تا از انگشتانش را در دهانش بگذارد و آنها را میک بزند این یکی از مراحل رشد آنهاست، راهی که آنها خودشان را آرام می کنند.
بسیاری از والدین فکر می کنند، که دادن پستانک به آنها بهتر از مکیدن انگشت شست شان است آنها می گویند، زمانی که وقتش برسد، بیرون کشیدن و رهایی دادن کودک از پستانک، بسیار راحت تر از انگشتانشان است نمیتوانید انگشت شست شان را بیرون بکشید و از آنها دور نگه دارید با این حال، هر دو مورد اینها، عواقب مشابهی را در صورت استفاده دارد که در بخش کودک نمناک به انها اشاره خواهیم کرد.
 
 ترک مکیدن انگشت شست
عوارض مکیدن انگشت شست برای کودکان و نوزادان
 

عوارض مکیدن انگشت در کودکان

 
  • ناهماهنگی دندان ها و تغییر شکل دهان
  • مشکلات تلفظی
  • پنهان کردن مشکلات عاطفی

نکاتی برای ترک عادت مکیدن انگشت در بچه ها

راه چاره چیست؟ چگونه می توانم، فرزندم را از مکیدن انگشت شست خودش متوقف کنم؟ همانطور که برای یک کودک طبیعی است، که انگشتان (و یا انگشت شست) خود را داخل دهانش ببرد، همان قدر نیز طبیعی است که در حدود دو سالگی این کار را خودش متوقف کند بنابراین در این سن، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. هنگامی که 3 یا 4 ساله می شوند ،و هنوز انگشت شست خود را میک می زنند، به آنها دقت کنید و به دنبال دلایل باشید به این ترتیب، شما قادر به پیدا کردن راه های موثر تر برای متوقف کردن آنها خواهید بود و در نتیجه از دندان هایشان حافظت خواهد شد.
با این حال، از آنجایی که هیچ دو فرزندی یکسان نیستند، و در شیوه های مختلف رشد می کنند، می توان گفت که لحظه شروع اقدام، زمانی است که دندان های جلویی آنها ظاهر می شوند. اگر متوجه شده اید ،که دندان هایشان شروع به رشد می کنند، قطعا زماش فرا رسیده است در اینجا 4 راهنمایی اساسی برای کمک به شما وجود دارد.
 
مکیدن انگشت
 راه حلی برای جلوگیری از مکیدن انگشت نوزاد
 

متوقف کردن بچه ها از مکیدن انگشت شست خود

1. علت را تعیین کنید و سایر گزینه ها را به آنها بدهید:
اگر فرزندتان، انگشت شست خود را میک میزند ،تا بخوابد، به او راه حل های دیگری برای این کار بدهید برایشان داستان بگویید، حیوان یا عروسک مورد علاقه شان را به آنها بدهید. اگر زمانی که ناراحت یا مضطرب هستند، انگشتشان را میک می زنند، احتمالا فقط باید با آنها صحبت کنید، آنها را بغل کنید، و راحتشان بگذارید.حالا اگر کودکتان زمانی که بی حوصله است و حوصله اش سر رفته، انگشتش را میک می زند، زمان آن رسیده که به آنها با خلاقیت کار کنید و ذهن آنها را منحرف کنید. یک بازی را شروع کنید، یک کاردستی انجام دهید، یا به پیاده روی بروید... این دقیقا همان چیزی است که آنها می خواهند در زمانی که انگشت شست خود را میک می زنند.
 
مکیدن انگشت نوزاد
 راه هایی برای ترک عادت مکیدن انگشت شست کودکان 
 
2. عواقب را توضیح دهید:
زمانی که می توانید کنار کودک خود بشینید و با او صحبت کنید، می توانید گاهی اوقات از ترفندهای خاصی استفاده کنید، یا به دیدن یک پزشک بروید به آنها با یک مثال ساده توضیح دهید، که چرا مکیدن انگشت کار خوبی نیست. ممکن است تعجب کنید ،که چقدر کودکان آنچه به آنها می گویید را درک می کنند، و چگونگی رفتارشان را با حرف هایتان تطبیق می دهند. به آنها بگوئید که دندان هایشان ممکن است نامنظم شوند، که آنها دیگر بچه نیستند، و اکنون وقت آن رسیده که مکیدن انگشت خود را متوقف کنند. با این حال، آنها را در برابر دیگران خجالت زده نکنید زمانی که انگشتشان را میک می زنند، سر آنها داد نزنید یا مجازاتشان نکنید ، آنها ممکن است این کار را در مقابل شما متوقف کنند اما زمانی که تنها هستند، این کار را انجام دهند. خیلی بهتر است ،که هر دفعه با رفتارهای مثبت، آنها را برای انجام ندادن این کار تشویق کنید و ریشه های انجام دادنش(خواب آلودگی، اضطراب، خستگی) را بهتر درک کنید.
 
 مکیدن انگشت شست در کودکان
 راه حلی برای جلوگیری از مکیدن انگشت شست نوزادان
 
3. پوشاندن انگشت شست:
ممکن است لازم باشد اقدامات بیشتری انجام دهید، تا کودکتان از مکیدن انگشت شست اش خودداری کند آنها احتمالا از مکیدن نوعی کالوس(پینه) بر روی آن دارند، بنابراین آن را با باند پوشش دهید و توضیح دهید که با این کار، پینه بهتر می شود.، باند باید امن باشد، و بیش از حد تنگ نباشد شما نمی خواهید که فرزندتان آن را خودش باز کند آن را دو بار در روز عوض کنید و اجازه دهید 2 هفته بماند اگر آنها سعی کنند انگشت شست خود را میک بزنند، بافت و طعم باند بسیار بد خواهد بود. بعضی از والدین نیز سرکه یا لیمو را روی آن میریزند تا آن را بدتر کنند آنچه که برای شما موثر است را انجام دهید پس از گذشت 2 هفته، اگر فرزند شما انگشت شست خود را نخورد و شما روی عوامل دیگر این کارش کار کردید، رفتار کودکتان بی شک به طور کامل از بین خواهد رفت.
 
مکیدن انگشت شست
روش های ترک مکیدن انگشت توسط کودکان
 
4. از کارشناسان ،مشاوره بگیرید:
اگر هیچ کدام از نکات بالا برای فرزندتان موثر نبود، وقت آن است که به گرفتن کمک از متخصص بروید یک متخصص ارتودنتیست، می تواند یک وسیله ای بسازد که مثلا کودک نتواند انگشت شست خود را در دهانش نگه دارد با این حال، اگر به نظر می رسد که مشکل بسیار شدید است ،و غیر فابل کنترل، در این صورت نیاز به مشاوره از یک روانشناس کودک دارید این می تواند نشانه ای از یک مشکل عمیق تر و جدی تر باشد.

مکیدن انگشت شست توسط نوزادان و ترک دادن آن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان