بهترین شماره ۱۰ نیمه نهایی کیست؟

گزارش: شماره خاص بر تن سه ستاره + یک وصله ناجور!

بازیکنانی که با شماره ۱۰ تیم های ملی خود در مرحله نیمه نهایی جام جهانی حضور دارند، از جذابیت های این مرحله به شمار می روند.

به گزارش "ورزش سه"، از رقابت های جام جهانی 2018 روسیه تنها چهار بازی باقی مانده و تا یک هفته آینده تکلیف این رقابت ها به طور کامل مشخص می شود.

در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها تیم های فرانسه، بلژیک، انگلیس و کرواسی توانستند با غلبه بر حریفان راهی جمع چهار تیم نهایی شوند. در نیمه نهایی فرانسه باید به مصاف بلژیک برود و کرواسی هم با انگلیس دیدار می کند.

اما هر کدام از این تیم ها ستاره هایی دارند که امیدهای اصلی آنها برای موفقیت و رسیدن به جام ارزشمند قهرمانی جهان به شمار می روند. این ستاره ها عمدتا در فاز تهاجمی حضور دارند و زیر ذره بین تماشاگران و کارشناسان فوتبال هستند.

به طور خاص تر، بازیکنانی که خیلی مورد توجه همه اهالی فوتبال قرار می گیرند، کسانی هستند که شماره مهم و ویژه 10 را در هر تیم به تن می کنند. در بین چهار بازیکن شماره 10 حاضر در مرحله نیمه نهایی جام جهانی هم نام های جالب توجهی به چشم می خورند:

-  بلژیک: ادن آزارد


وینگر سرعتی تیم فوتبال چلسی انگلیس در جام جهانی عملکرد خیره کننده ای داشته و دوباره به روزهای فوق العاده اش برگشته است. آزارد در فاز تهاجمی بلژیک به همراه لوکاکو و دی بروینه بهترین خط حمله جام تا به اینجا را تشکیل داده و به قدری عالی کار کرده که دوباره زمزمه های پیوستنش به رئال مادرید شنیده می شود. یک نکته جالب در خصوص این بازیکن، این است که پیش بینی قبلی او از مرحله نیمه نهایی جام جهانی، حضور تیم های بلژیک، فرانسه، انگلیس و آرژانتین بوده که نشان می دهد این بازیکن از قبل شروع رقابت ها، 75 درصد این مرحله را به درستی حدس زده بوده. باید دید قهرمان هم مطابق پیش بینی های او، بلژیک خواهد بود یا خیر.

-  کرواسی: لوکا مودریچ


بازیکنی که به اعتقاد بسیاری کارشناسان بهترین هافبک حال حاضر دنیاست، نقش مهمی در رسیدن کرواسی به نیمه نهایی جام جهانی داشته است. ستاره شماره 10رئال مادرید پس از قهرمانی در سه دوره پیاپی لیگ قهرمانان اروپا، حالا به دنبال تحقق رویایی دیرینه برای خود و مردم کشورش است. کروات ها پس از 20 سال دوباره به نیمه نهایی جام جهانی رسیده اند و این بار می خواهند طعم حضور در فینال را بچشند. او چندی پیش هم گفته بود که حاضر است افتخارات باشگاهی اش در سطح اروپا را با یک قهرمانی در جام جهانی عوض کند.

-  فرانسه: کیلیان ام باپه


خروس ها مدتی است پیراهن مهم و افسانه ای شماره 10 خود را به یک جوان استثنایی سپرده اند. ستاره نوزده ساله تیم پاری سن ژرمن که دومین بازیکن گران قیمت تاریخ به شمار می رود، حالا در اولین تجربه جهانی اش، به جوان ترین گلزن تاریخ فرانسه در جام های جهانی تبدیل شده و به نظر می رسد با سرعتی وحشتناک، مثل استارت های ویران کننده اش، به سمت قله های فوتبال دنیا در حال حرکت است. کیلیان با 3 گل امیدهای اندکی هم برای آقای گلی این جام خواهد داشت و بدون تردید اولین و مهم ترین سلاح تیم دشان در بازی نیمه نهایی مقابل بلژیک است. امباپه در حالی امید اصلی خروس ها برای کسب دومین قهرمانی جام جهانی است، که در زمان به ثبت رسیدن اولین قهرمانی فرانسه در سال 1998، او حتی به دنیا هم نیامده بود.

-  انگلیس: رحیم استرلینگ


شاید تنها شماره 10 حاضر در نیمه نهایی که با سه نفر دیگر از لحاظ عملکرد سنخیتی نداشته، رحیم استرلینگ است. این بازیکن جوان و پرتلاش اگرچه در ترکیب سه شیرها خیلی موثر بوده و حملات زیادی را پایه گذاری کرده، اما چندان نتوانسته توقعات را برآورده کند. استرلینگ با یکی از سنگین ترین نقل و انتقالات انگلیس به منچستر سیتی منتقل شد و در فصل گذشته عنوان قهرمانی جزیره را با این تیم به دست آورد؛ او اما در تیم ملی هنوز ندرخشیده و هستند کسانی که معتقد باشند پیراهن شماره 10 انگلیس چندان به تن او برازنده نیست. البته درخشش ستاره گلزنی مثل هری کین هم در زیاد شدن فشارها روی استرلینگ چندان بی تاثیر نبوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان