فرزند چشم رنگی می خواهید؟

اگر باردار هستید و کودک زیبا و چشم رنگی می خواهید این مطلب را بخوانید.

فرزند چشم رنگی می خواهید؟
 

 

خانواده چشم رنگی ها

به گزارش سایت الودکتر، این که رنگ چشم شما یا فرزندتان چه خواهد بود، به عامل ژنتیک و وراثت باز می گردد. به طور ساده تر باید گفت هر فرد دارای دو نوع ژن است که از هر یک از والدین خود به ارث می برد. این دو ژن می توانند به هم شبیه یا از هم متفاوت باشند.  ژن رنگ تیره بر رنگ روشن همیشه غالب است و به همین دلیل، فردی با دو ژن رنگ قهوه ای یا یک ژن آبی و یک ژن قهوه ای، دارای رنگ چشم قهوه ای می شود  و تنها در صورتی که هر دو ژن آبی باشند، رنگ چشم فرزندشان نیز آبی می شود.   در حال حاضر محققان نظریات جدیدی ارایه داده اند که بر طبق آن حتی چشم فرزند افرادی که هر دو والد چشم قهوه ای دارند، می تواند آبی شود.

 

نکته مهم درباره رنگی شدن چشم نوزاد

نکته مهمی که پدران و مادران جوان باید به یاد داشته باشند، این است که ملانین نقش غیر قابل انکاری را در تغییر رنگ جنین داخل رحم زنان باردار بازی می­کند. در واقع، لازم است بدانید که ملانین، توسط سلول­های در چشم تولید شده و نوعی رنگدانه محسوب می­شود، که مسئول تغییر رنگ پوست، مو و چشمان جنین داخل رحم زنان باردار است. این ماده مانند نور خورشید، رنگ پوست و چشمان جنین داخل رحم مادران باردار را تیره­تر کرده و یا آن را به همان رنگ عنبیه چشم جنین در خواهد آورد. اما، این نکته مهم را فراموش نکنید که وقتی کودکی وارد این جهان می­شود، نسبت به نور چراغ­های روشن در اتاق تولد خود و یا نور خورشید عکس ­العمل نشان داده و آن را با دست و و پا زدن نشان می­دهد. در این مرحله است که عنبیه چشم او شروع به تولید ملانین کرده و می­تواند منجر به بروز تغییراتی در رنگ چشمان نوزاد شود.ا گر در این شرایط، فقط یک ذره ملانین در عنبیه چشم کودک وجود داشته باشد، رنگ چشمان او آبی خواهد شد. در برخی موارد هم با اضافه شدن برخی عوامل دیگر به این نوع رنگدانه­ها، آن­ها کمی بیشتر شده و باعث بروز رنگ سبز، خاکستری و یا فندقی در چشمان نوزاد می­شوند. البته، اگر این عوامل بیش از حد تاثیرگذار باشند، ممکن است چشم کودک را به رنگ قهوه­ای تیره و یا حتی سیاه و سفید تبدیل کنند.

 

والدین و رنگی شدن چشم نوزاد

البته، همانطور که قبلا هم گفته شد ژنتیک نقش مهمی در تعیین رنگ چشم کودک بازی می­کند. اما، یادتان باشد که رنگ نهایی چشمان آن­ها بیشتر به رنگ چشمان پدر و مادر بستگی دارد، همچنان که بروز مشکل تاسی در انسان به شرایط ژنتیکی والدین او بستگی دارد. از آنجایی که اکثر محققان و دانشمندان هنوز نتوانسته­اند در مورد فعل و انفعالات ژن ها و نقش آن­ها در تعیین رنگ چشم جنین داخل رحم زنان باردار به جایی برسند، بنابراین پیش­بینی­ دقیق رنگ چشم نوزادان در دوران بارداری هم بسیار سخت بوده و تا پایان این دوره فقط با احتمالات، امکان­پذیر است. اما برخی از احتمالات وجود دارد که: اگر رنگ چشم پدر و مادر کودک قهوه­ای باشد، رنگ چشم نوزاد آن­ها به احتمال زیادی به همان رنگ خواهد شد و یا اگر چشم یکی از والدین آبی باشد، احتمال کمی وجود دارد که رنگ چشم کودک آن­ها رنگ آبی باشد. ولی اگر یکی از والدین نوزاد دارای چشم­های آبی و دیگری قهوه­ای باشد، احتمالا رنگ چشمان جنین شبیه به رنگ چشم یکی از والدین خواهد بود. اما اگر رنگ چشم هر دو والدین کودک آبی است، این احتمال بسیار زیاد است که رنگ چشم کودک آن­ها هم آبی شود.

 

نکاتی برای زیبایی نوزاد

1-سیب نقش مهمی در زیبایی کودک دارد.

2-برای داشتن چشمانی زیبا ، رازیانه و بادیان مصرف کنید.

3-مصرف انار و رب انار هم تاثیر زیادی بر زیبایی کودک دارد.اگر برای ناشتا میل کنید که خیلی خوب است.

4-خوردن آب آناناس به همراه یک قاشق عسل باعث شاداب شدن پوست کودک می شود.خود آناناس صدای بچه را زیبا می کند.

5-خوردن گلابی توسط پدر.

4-روزی یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به سالادتان اضافه کنید و میل کنید.

5-انجیر و شنبلیله برای افزایش رشد مو

6-توت فرنگی و هلو

7-مصرف شیر باعث سفید شدن پوست کودک می شود.

8-معجون شیر ، گردو و خرما تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی جنین دارد.

9-مغز بادام و مغز بو داده

10-تخمه خربزه که باید پدر بخورد .

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان