اخیراً طی گزارشات منتشر شده از شرکت گوگل به نظر می رسد این شرکت قصد دارد برای برنامه نقشه گوگل خود ویژگی های جدیدی نظیر آنچه در برنامه نقشه ویز بکار می‌رود استفاده نماید. از جمله این ویژگی ها میتوان به نمایش گزارشات ناشی از تصادفات، تعمیر جاده، نمایش محدودیت سرعت و غیره اشاره کرد.

گزارش رویداد در برنامه ویز نزدیک به 5 سال است که در دسترس می‌باشد این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد از امکاناتی نظیر تصادفات، گزارش حضور پلیس، خرابی جاده، گزارش ترافیک، نمایش محدودیت سرعت استفاده نمایند.  شرکت گوگل اخیرا در حال کار برروی  برنامه نقشه اختصاصی خود برای اضافه کردن این ویژگی ها می‌باشد هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه آزمایشی و یا رسمی این برنامه برای تلفن های هوشمند اندروید در بروزرسانی بعدی وجود ندارد.

با این که شرکت گوگل مالک هر دو برنامه ویز و نقشه گوگل می‌باشد اما اکثر کاربران به دلیل امکانات بی‌نظیر برنامه ویز، آن را به نقشه گوگل ترجیح می‌دهند در واقع کاربران نباید خود را در بحث های رقابتی که پیرامون این دو برنامه مسیریابی شکل میگیرد درگیر کنند زیرا برنامه ویز در اصل برای رانندگان ساخته شده است و برنامه نقشه گوگل برای عابران پیاده، سیستم حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواران و همچنین برای جستوجوی شرکتهای تجاری و اماکن عمومی ساخته شده است.

ماه گذشته شرکت گوگل برای سیستم مترو شهر نیویورک یک برنامه دیگر مشابه برنامه ویز راه اندازی نمود که به کمک آن کاربران می توانند گزارشات لحظه به لحظه از رویدادهای روزانه را در آن ثبت نمایند. از زمانی که این برنامه راه اندازی شده است تعداد قابل قبولی از کاربران گزارشات خود را در آن ثبت نموده اند این مسئله نشان میدهد کاربران این دسته از برنامه ها متعهد به یک برنامه خاص نیستند و هر برنامه ای که کارایی لازم را داشته باشد می‌تواند مورد استقبال عموم قرار  گیرد.