۵ توصیه مهم برای داشتن برنامه لاغری موفق

اگر به دنبال یک برنامه لاغری موفق هستید، توصیه های مهم این مطلب را از دست ندهید.

5 توصیه مهم برای داشتن برنامه لاغری موفق
 

تناسب اندام از دغدغه ها و خواسته های هر فردی است و سبب افزایش اعتماد بنفس انسان می شود. برای داشتن یکبرنامه لاغری موفق، داشتن برنامه غذایی و ورزشی منظم است. در این مطلب 5 توصیه مهم برای برنامه لاغری موفق را به شما معرفی می کنیم.

سبزیجات را در هر وعده غذایی جا دهید

معمولا سبزیجات و غذاهای گیاهی جزء گزینه های محبوب و هر روز میز ناهار یا شام نیستند. با این حال، همین سبزیجات هستند که می‌توانند به ساده ترین شکل شما را در مسیر کاهش وزن کمک کنند. کم کالری بودن و وجود فیبر بسیار در سبزیجات آن‌ها را تبدیل به گزینه‌های طبیعی مناسبی برای کم کردن اندازه دور کمر شما می‌کنند. می‌توانید با کمک چند نوع میوه و سبزی برای صبحانه یا عصرانه اسموتی درست کنید یا برای ناهار و شام یک نوع سالاد تدارک ببینید. حتما غذاهای گیاهی را در برنامه خود داشته باشید و هنگام درست کردن غذا مقداری سبزیجات خرد شده مثل کدو و هویج برای جویدن کنار دست خود داشته باشید.

 مراقب حجم غذایی که می‌خورید باشید

اگر در تلاش هستید وزن خود را کم کنید و آن را ثابت نگه دارید وقت آن است مراقب حجم غذایی که می‌خورید باشید. زیاد خوردن کار سختی نیست، به ویژه وقتی مشغله روزانه شما بسیار است و وقت زیادی را با خانواده، دوستان و در محیط کار صرف می‌کنید. دقت کردن به حجم غذایی که برای هر وعده در نظر می‌گیرید یک روش خوب و عاقلانه برای کم کردن وزن است که اگر به آن وفادار بمانید شما را به وزن دلخواه و سالم می‌رساند. بدیهی است وقتی یک غذای خوشمزه می‌بینید دیگر دلتان نمی‌خواهد پیمانه دستتان بگیرید و غذایتان را وزن کنید اما اگر مدتی این سختی را به خودتان بدهید در دراز مدت تاثیر آن را در کاهش کالری‌هایی که مصرف می‌کنید خواهید دید. این تکنیک را با یک برنامه هفت روزه شروع کنید.

غذایتان را در ظرف‌های کوچک حمل کنید

تنها با درست و به اندازه برداشتن غذا می‌توانید کمر، باسن، ران‌ها، بازوها و اندام دیگرتان را از شر هزاران کالری در امان نگه دارید. همین امروز به خودتان قول دهید که با استفاده از یک ظرف غذای کوچک‌تر حجم غذایتان را نصف می‌کنید. اگر در روز چهار وعده غذا می‌خورید آن را تبدیل به دو وعده کنید و با درست کردن غذای خانگی از چربی، کالری، سدیوم، قند تصفیه شده و ... دور بمانید. یکی از ظرف‌های مناسب برای کم کردن حجم غذا میسن جار است.

هر روز دو میان وعده سالم بخورید

سبک زندگی پر مشغله موجب به هم ریختن نظمی می‌شود که برای حجم غذاهایتان در نظر گرفته‌اید. اگر مدت زمان زیادی غذا نخورید، قند خون شما افت می‌کند، در نتیجه در غذا خوردن زیاده‌روی می‌کنید و سراغ میان وعده‌ها یا خوراکی‌های ناسالم می‌روید.

برای کم کردن وزن آب میوه نخورید

این یکی از نکته‌های کم کردن وزن است که اغلب به آن توجهی نمی‌شود. ممکن است نوشیدن یک لیوان آب پرتقال هیچ فایده‌ای برای جسم شما نداشته باشد، به ویژه آب میوه‌های فرآوری شده دارای اسانس که حاوی مقادیر زیادی کالری و قند افزوده هستند. اشتباه دیگری که در مورد آب میوه‌ها رخ می‌دهد پر کردن مکرر لیوان است و ولع اغلب افراد با یک بار نوشیدن آب میوه رفع نمی‌شود. به جای یک لیوان آب میوه پاکتی و تجاری، میوه مورد علاقه تان را با یک کاسه ماست ترکیب کنید و یک پارفه سالم نوش جان کنید. در صورت تمایل به نوشیدن آب میوه، حتما آب میوه تازه بدون افزودنی را انتخاب کنید.

10کیلو لاغری تضمینی با این رژیم

آپتاکید؛ تغذیه امروز من آیندمو میسازه
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان