علل جالب چاق شدن خانم ها بعد از ازدواج!

علت جالب چاق شدن خانم ها بعد از ازدواج را در اینجا بخوانید تا اگر قصد ازدواج دارید بتوانید خود را کنترل کنید.

علل جالب چاق شدن خانم ها بعد از ازدواج!

حتما در اطراف خود دیده اید که خانم ها بعد از ازدواج به طرز عحیبی چاق می شوند و عده ای از آن ها نمی توانند خود را کنترل کنند. این مساله علل جالبی دارد که به شما توصیه می کنیم حتما تا انتهای این خبر با ما باشید تا با علت جالب چاق شدن خانم ها بعد از ازدواج آشنا شوید.

علل جالب چاق شدن خانم ها بعد از ازدواج که نمی دانستید!

1. رژیم‌های قبل از ازدواج

عروس‌ خانم‌های محترم معمولا در دوران نامزدی بسیار خوش‌اندام و متناسب به‌نظر می‌رسند؛ به‌طوری‌که در روز ازدواج با خانمی طرف هستیم که حتی 1 گرم اضافه‌وزن ندارد. این دوستان معمولا با رژیم‌های غذایی خیلی سرسخت و شمارش کالری‌هایی که روزانه از حد 1000 کالری تجاوز نمی‌کند چنین می‌شوند و ساعت‌ها ورزش هوازی نیز به کاهش وزن سریع آنها بیشتر و بیشتر کمک می‌کند.

اگر با روش‌های فوری و تمرینات سخت وزن از دست بدهید، پس از اینکه به وزن ایده‌آل دست پیدا کردید و دیگر این شیوه را ادامه ندادید، دچار افزایش وزن خواهید شد. سوخت‌وساز بدن دچار دست‌کاری‌هایی می‌شود که در بلندمدت تناسب اندام را بر هم می‌زند. پس اگر در آستانه ازدواج هستید، دست‌به‌کار بشوید و با رژیم‌هایی آهسته و پیوسته وزن خود را تغییر بدهید تا این تغییر، دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

2. خوردن وعده‌های غذایی حجیم

اگر دقیق‌تر به علت چاق شدن بعد از ازدواج بپردازیم، باید گفت که بانوان محترم در غذا خوردن از همسر گرامی الگوبرداری می‌کنند. آقایان معمولا بیشتر از خانم‌ها غذا می‌خورند. بعد از ازدواج زوج‌ها بیشتر اوقاتی که باهم می‌گذرانند، معطوف به آشپزی در کنار هم یا رفتن به رستوران و در کل کارهایی می‌شود که محوریت آنها غذا و خوردن است.

شاید شما هم متوجه زوج‌هایی شده باشید که تلاش آنها برای نزدیکی بیش‌ازحد به یکدیگر آدم را کفری می‌کند. یکی از کارهای ناخوشایند و اعصاب‌خرد‌کن این زوج‌ها تسهیم بشقاب غذاست که نهایتا دود این کار به چشم خودشان و بیشتر خانم‌ها می‌رود، زیرا آقایان مقدار بیشتری غذا می‌خورند و خانم‌ها نیز باید آنها همراهی می‌کنند.
پس اگر در دوران شیرین نامزدی هستید یا تازه ازدواج کرده‌اید، حواس‌تان را حسابی جمع کنید. یادتان باشد پابه‌پای هم غذا خوردن تنها راه ابراز علاقه به همسر و تفاهم نیست. اگر قرار است در رستوران غذا بخورید، قبل از خروج از منزل سعی کنید کمی خود را سیر کنید تا در آنجا زیاده‌روی نکنید.

3. اصرار به صرف غذا در کنار یکدیگر

زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، مایل هستند که هر کاری را کنار هم انجام بدهند. مثلا خانم‌ها کمتر حاضر می‌شوند بدون همسرشان غذا بخورند. پس در طول روز خود را گرسنه نگه می‌دارند تا با همسر غذا بخورند. این کار نیز دوباره به‌ضرر عروس تمام می‌شود، چون فرایند غذا خوردن آقایان کمی متفاوت است. مثلا آنها غذا را کمتر می‌جوند و در طول روز نیز کمتر به خوردن تنقلات میل دارند. این تفاوت باعث می‌شود، خانم‌ها در کنار همسرشان زیادتر غذا بخورند و درنتیجه اضافه‌وزن پیدا کنند.

تازه‌عروس گرامی یادتان باشد که در طول روز میان وعده‌های مغذی مانند ماست یا میوه‌هایی چون موز مصرف کنید و سر میز غذا از شمارش کالری‌ها غافل نشوید.

4. کم‌تحرکی و محدود شدن در آشیانه عشق

زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند، معمولا کم‌تحرک‌تر از گذشته می‌شوند. شما وقتی مجرد هستید، بیشتر به برنامه‌های بیرون از خانه فکر می‌کنید. با دوستان‌تان قرارهای مختلف می‌گذارید، بیشتر به باشگاه و استخر و… می‌روید، اما پس از ازدواج، دو کبوتر عاشق ترجیح می‌دهند تا در کنار هم اوقات‌شان را بگذارند و در بیشتر موارد نیز از خانه خارج نمی‌شوند.

این بی‌تحرکی و محدود شدن به تخت و مبلِ جلویِ تلویزیون شما را چاق خواهد کرد. زوج‌های جوان باید برای گذراندن اوقات فراغت در کنار یکدیگر به فکر فعالیت‌های پرتحرکی مانند قدم زدن، ورزش کردن در کنار هم و… باشند.

5. احساس راحتی بیش از حد

در نهایت، دیگر علت چاق شدن بعد از ازدواج را صریح و روشن بیان می‌کنیم. شاید شما این علت را قبول نداشته باشید اما واقعیت محض است. بیشتر افراد پس از اینکه قلب طرف مقابل را تسخیر کردند، لزومی نمی‌بینند که مانند سابق به خود رسیدگی کنند و به زیبایی و تناسب اندام و ظاهرشان توجه نشان بدهند.

بی‌تفاوتی و اهمیت ندادن به ظاهر باعث می‌شود که طرفین نسبت به هم احساس سردی کنند و این‌طور فکر کنند که روابط‌شان دیگر مثل گذشته پرشور و حرارت نیست. چنین سردی در رابطه زندگی مشترک را با خطر مواجه می‌کند.

هرگز اجازه ندهید که خیال آسوده‌تان بعد از ازدواج باعث چاقی و رسیدگی نکردن به سر و وضع‌تان بشود. این بی‌خیالی در درجه اول توهین به خودتان و سپس بی‌احترامی به یارتان است. شما در همه شرایط، چه تأهل و چه دوران مجردی، باید همیشه به سلامتی و حفظ زیبایی ظاهرتان اهمیت بدهید. پس در برنامه ریزی هایتان حتما به انجام تمرینات ورزشی یا رفتن به باشگاه فکر کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان