عوارض ایبوپروفن چیست؟

اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که به اصطلاح پروفن را مانند نقل و نبات مصرف می کنید حتما این مقاله را مطالعه کنید تا با عوارض ایبوپروفن آشنا شید.

عوارض ایبوپروفن چیست؟

به گزارش الو دکتر مصرف ایبوپروفن  را هرلحظه و در هرخانه ای برای درمان هر دردی می بینیم که بدون تجویز پزشک مصرف می شود اما باید توجه داشته باشید که این مساله بسیار خطرناک است زیرا ایبوپروفن عوارض خطرناکی می تواند داشته باشد. عوارض ایبوپروفن را در اینجا بخوانید.

عوارض ایبوپروفن چیست؟

کارشناس دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ایبوپروفن از دسته داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که مصرف طولانی مدت آن همانند سایر داروها عوارضی به دنبال دارد.

الهام آزادفلاح، با اشاره به این موضوع که مصرف بی‌رویه داروها همیشه باعث بروز عوارضی در بدن می‌شود، خاطرنشان کرد: "ایبوپروفن" دارویی است که برای تسکین علایم رماتیسمی، قاعدگی‌های دردناک، تب‌بر و ضددرد به کار برده می‌شود.

وی با بیان اینکه این دارو در دسته داروهای ضدالتهاب و غیراستروئیدی قرار دارد، افزود: عوارضی که برای این دارو در مصرف درازمدت آن گفته می‌شود عبارتند از، ایجاد خطر فشار خون و سکته مغزی است که فشار خون را بالا برده و سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

این کارشناس افزود: به طور کلی این نوع داروها که ایبوپروفن نیز در دسته آن قرار دارد، همگی باعث ایجاد فشار خون مقاوم در افراد می‌شود.

آزادفلاح تصریح کرد: همچنین از دیگر عوارض این دارو، ایجاد مشکلات گوارشی است که اگر با غذا مصرف شود عوارض را تا میزان زیادی کاهش می‌دهد.

کارشناس دارویی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان اظهارکرد: از دیگر عوارضی که این دارو دارد، افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی و اثر محدود کردن محافظت‌کنندگی قلبی داروی آسپرین است. 

کسی که بیماری قلبی دارد نباید این دو دارو را همزمان استفاده کند و اگر مجبور به مصرف همزمان شد، آسپرین باید چهار ساعت بعد از مصرف ایبوپروفین استفاده شود.

این کارشناس با بیان اینکه این دارو عوارض کلیوی نیز ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: مصرف این دارو برای بیمارانی که مشکل کلیوی دارند باید محدود باشد.

وی با اشاره به اینکه مصرف بیش از حد همه داروها ایجادکننده عوارض است، گفت : مصرف یک تا دو عدد از این دارو در ماه مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند.

آزادفلاح با بیان اینکه داروهای ترکیبی نیز وجود دارند که از سه داروی آپومورفین و ایبوپروفن و کافئین در یک کپسول استفاده شده است، گفت: این کپسول باعث بروز عارضه‌هایی می‌شود که موجبات ایجاد فشار خون و بیماری‌های کلیوی می‌شود و باید از این دارو اجتناب کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان