وال‌استریت با فشار نگرانی‌های تجاری افت کرد

افزایش اضطراب تجاری ناشی از آخرین تهدید تعرفه‌ای رییس‌جمهور آمریکا بر علیه چین، حال‌وهوای خوب بازار‌ها که از درآمد قدرتمند شرکت‌ها به وجود آمده بود را از بین برد و سهام آمریکا اندکی افت کرد.

مهر: به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز جمعه، درحالی‌که افزایش اضطراب تجاری ناشی از آخرین سری تهدیدات تعرفه‌ای رییس‌جمهور آمریکا بر علیه چین، حال‌وهوای خوب بازار‌ها که از درآمد قدرتمند شرکت‌ها به ویژه مایکروسافت، به وجود آمده بود را از بین برد، سهام آمریکا اندکی افت کرد.

از لحاظ هفتگی، میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی 500، سومین رشد متوالی هفتگی خود را ثبت کردند.

سهام مایکروسافت به بالاترین رکورد قیمت تاریخ خود رسید و با اعلام درآمد قدرتمند در ربع دوم سال، تنها در جلسه معاملات روز جمعه 1.8 درصد جهش کرد. این شرکت فاصله خود با 2 شرکت اپل و آمازون را در رقابت برای رسیدن به ارزش بازار بیش از 1 تریلیون دلار، کمتر کرد.

جهش سهام مایکروسافت بزرگترین پشتیبانی از شاخص‌های اس‌اندپی 500 و نزدک را به وجود آورد.

تا به این‌جا 87 شرکت تحت اس‌اندپی 500، نتایج عملکرد خود در ربع دوم را منتشر کرده‌اند که 83.9 درصد آن‌ها نتایجی بهتر از آنچه برنامه‌ریزی شده بود داشته‌اند.

با آغاز فصل اعلام درآمد‌های شرکت‌ها، پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران هم مثبت‌تر شده است. انتظار می‌رود درآمد‌های 500 شرکت عضو اس‌اندپی در این ربع سال 22.0 درصد رشد داشته باشد. این درحالی است که در 1 جولای پیش‌بینی می‌شد درآمد‌ها 20 درصد رشد داشته باشند.

از سوی دیگر آن‌چه که دیروز بر بازار‌ها فشار آورد این بود که ترامپ گفت: آماده است تا بر کل 500 میلیارد دلار واردات چین تعرفه ببندد.

همچنین ترامپ انتقاد‌های خود در مورد برنامه فدرال‌رزرو برای افزایش نرخ بهره را تکرار کرد و در توییتر خود نوشت: سخت‌گیری در سیاست پولی آمریکا همه مزیت‌های تجاری آمریکا را از بین می‌برد.

در پایان معاملات روز جمعه میانگین صنعتی داوجونز 6.38 واحد یا 0.03 درصد افت کرد و به 25058.12 واحد رسید. اس‌اندپی 500 هم 2.66 واحد یا 0.09 درصد پایین آمد و در 2801.83 واحد بسته شد. شاخص نزدک هم 5.10 واحد یا 0.07 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 7820.20 واحد رسید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان