ناتوانی M۴A۱ آمریکایی در رقابت با کلاشنیکف روس

از لحاظ پایداری،سادگی و قابلیت اطمینان،کلاشنیکف همیشه در جایگاه بهتری نسبت به M۴A۱ در سراسر جهان دارد.

ناتوانی M4A1 آمریکایی در رقابت با کلاشنیکف روس

به نظر بسیاری کلاشنیکف اتومات ساخت روسیه که اغلب با نام کلاشینکف و یا ساده تر کالاش نامیده می شود یکی از بهترین سلاح های ساخته شده در دنیاست که بسیاری از کشورهای جهان آن را در خدمت دارند.برای بسیاری این پرسش مطرح میشود، چه تفاوت ها و شباهت هایی بین ماشین آلات جنگی روسیه و ایالات متحده وجود دارد که باعث می شود آن ها قابل رقابت باهم نباشند.

کلاشنیکف برای اولین بار توسط طراح مشهور میخائیل کلاشنیکف طراحی و در سال 1949  به خدمت گرفته شد. اولین مدل تولیدی AK-47 نامگذاری شد.کلاشنیکف پس از تولید به موفقیت چشمگیری در زمان خود، نه تنها در اتحاد جماهیر شوروی، بلکه در سراسر جهان دست یافت.این موفقیت مدیون طراحی ساده و قابل اعتماد کلاشنیکف است.

مدرنترین کلاشنیکف АК-12 است که توسط ولادیمیر زلوبین،طراح روسی اسلحه های کوچک در سال 2011 توسعه یافت. АК-12قابلیت شلیک 650 گلوله در دقیقه را دارد و دارای برد 1000 متر است.

M4A1 آمریکایی بر پایه M16 طراحی شد و در سال 1994 به بهره برداری رسید و تا کنون تقریبا بدون تغییر مانده است.این سلاح قادر به شلیک 700 تا 1025 گلوله در دقیقه،و دارای برد 600 متر است.

M4A1 در مقایسه با کلاشنیکف تعداد گلوله بیشتری را در دقیقه شلیک می کند ولی دارای برد کمتری،با اختلاف 400 متر،است.

از لحاظ پایداری،سادگی و قابلیت اطمینان،کلاشنیکف همیشه در جایگاه بهتری نسبت به M4A1 در سراسر جهان دارد.حتی نیروهای آمریکایی نیز به نامناسب بودن این سلاح در حین عملیات های دشوار اذعان دارند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان