همه چیز درباره رشد و مراقبت از نوزاد ۹ هفته ای

دو ماه از تولد نوزاد شما سپری شده ، نوزاد ۹ هفته ای شما نیاز به مراقبتهای بیشتری دارد در این هفته واکسن کودکتان را فراموش نکنید و مراقب تب بعد از آن باشید.

همه چیز درباره رشد و مراقبت از نوزاد 9 هفته ای

هفته به هفته بعد از تولد ، تغییرات نوزاد 9 هفته ای

شما بیش از دو ماه در این سفر جدید بوده اید و اکنون می توانید رشد کودک را حس کنید. در ادامه بخش رشد نوزاد هفته به هفته بعد از تولد اینجا هستیم تا به تمام سوالات شما در مورد این هفته نهم هیجان انگیز پاسخ دهیم .

وزن یک نوزاد 9 هفته ای چگونه است؟

نوزاد کوچک شما نزدیک به دو اینچ رشد کرده و احتمالا در حدود 2-3 پوند افزایش وزن پیدا کرده است ؛ همه اجزای او رو به رشد است، به این معنی که کودک شما بزرگتر میشود! و احتمالا باید کودک را به تخت بزرگتر انتقال دهید . همانطور که آنها وزن اضافه می کنند، کمی تو پر میشوند،و ران ها و بازوهایشان رشد می کند. این پاها و بازوهای کوچک به طور مداوم در حال حرکت هستند، همیشه در حال لگد زدن و تکان خوردن با هیجان هستند. حتی ممکن است، کنترل جنبش های خود را داشته باشند.

هنگامی که آنها را به آرامی از حالت خوابیده به موقعیت نشسته قرار میدهید، باید بتوانند سر خود را در راستای بدن خود نگه دارند، اما نگران نباشید اگر عضلات گردن به اندازه کافی قوی نباشند، هر کودکی با سرعت متفاوت رشد می کند .

غذای نوزاد نوزاد 9 هفته ای

 رشد شیرخوار در هفته نهم

 

یک کودک 9 هفته ای،چگونه باید از نظر شناختی رشد کند؟

اگر کودک شما هنوز اولین لبخند را نشان نداده است،منتظر باشید که این کار را انجام میدهد!سعی کنید لحظه ای را انتخاب کنید که نوزاد نه هفته ای آرام باشد و گرسنه یا خسته نباشد.موسیقی مورد علاقه او را پخش کنید و منتظر آن لبخند زیبا باشید ، صحبت از موسیقی شد، درک کودک شما از صدا در این هفته بسیار بهبود خواهد یافت. ممکن است متوجه شوید که کودک واکنش های مختلفی را با توجه به سرعت پخش یک آهنگ دارد، پس بهتر است که با پخش کردن آهنگ های سریع و سپس یک لالایی آرام، او را تست کنید - که ممکن است موجب خواب کودک شود.

در حالیکه شنوایی کودک شما در این هفته کاملا رشد کرده است ، بیشتر به صداهایی که می شنوند علاقه نشان میدهند، به همین دلیل واکنش آنها متفاوت است.

 

حواس دیگری که در کودک شما در حال رشد است؟

منظره! آنها باید در این هفته به چهره های متفاوت علاقه بیشتری نشان دهند، زیرا دید 3D آنها توسعه پیدا می کند، بنابراین افراد را با دقت خاصی نگاه میکنند. اشیاء یا صداهایی که در فاصله حدود هشت اینچی کودکان باشد نظر آنها را جذب میکند و نسبت به آن کنجکاو میشوند .زمان خوبی برای ارتباط با کودک است چون وقتی آنها چهره شما را می بینند، لبخند می زنند.

 مدفوع نوزاد دو ماهه

 همه چیز درباره هفته نهم زندگی نوزاد

 

واکسن دو ماهگی نوزاد

در دورۀ واکسیناسیون، اولین تزریق 5 در 1 در برابر دیفتری، قاعدگی، سرفه، فلج اطفال و Hib (hemophilus influenza type B) را دریافت خواهند کرد.سپس واکسن PCV خود را (واکسن پنوموکوک ) دریافت خواهند کرد، که شامل عفونت های پنومکوکی، واکسن روتا ویروس (که علت شایع اسهال و بیماری است) و گروه B مننژکوکوک که در برابر مواردی مانند مننژیت و سپتی سمی محافظت می کند. آنها این واکسن ها را به صورت تزریقی یا روتا ویروس به صورت خوراکی (مایع به داخل دهان ) دریافت می کنند.تزریق ها در بالای ران، یک تزریق برای هر پا داده می شود. به نظر دردآور است، اما فقط چند ثانیه طول می کشد.

اگر کودک شما تب کند، اسهال داشته باشد یا حالش بسیار ناخوشایند باشد، باید واکسن را به جلو بیاندازید، اما اگر فقط سرفه یا سرماخوردگی داشته باشد، باید به روال عادی پیش بروید.

رشد نوزاد 9 هفته ای

واکسن دو ماهگی نوزاد چیست؟

 

خواب نوزاد 9 هفته ای، نوزاد در هفته نهم چه مدت باید بخوابد؟

کودک شما معمولا باید حدود 5-6 ساعت بخوابد، هر چند که برای هر کودک متفاوت است، اما 6-7 ساعت کاملا طبیعی است. آنها به طور متوسط ​​،بین 11 تا 15 ساعت در روز می خوابند، زمانی که کودک در حال استراحت است، شما می توانید به کارهای خود برسید با این حال، وقتی خواب شبانه طولانی باشد، ممکن است در روز دقایق خواب آنها کوتاهتر شود. برای آرام کردن کودک قبل از خواب، سعی کنید در حدود ساعت 10 شب یا فقط قبل از اینکه به خواب بروید، به کودک غذا دهید، زیرا باعث خواب آلودگی می شود و در شب به علت گرسنگی بیدار نمی شود.

اگر کودک را به یک عروسک عادت داده اید ،خود را در دردسر انداخته اید ، چون اگر شب آن را گم کنند، نخواهند خوابید. برای ترک عادت کودک باید چند شبانه روز بی خوابی بکشید. دمای اتاق او را چک کنید تا بیش از حد گرم نباشد، به خصوص در فصل تابستان.

 واکسن دو ماهگی نوزاد چیست

 مراقبتهای لازم برای نوزاد نه هفته ای

 

یک نوزاد 9 هفته ای باید چه مقدار غذا بخورد؟

با اضافه وزن 3 پوندی بعد از تولد،مشخصا کودک نیاز به غذای بیشتری دارد همچنین با رشد اجزای مختلف بدن تغذیه بیشتر می شوند، معمولا حدود 5-6 بار در طول 24 ساعت غذا خوردن در این سن طبیعی است ، اما فقط زمانی که گرسنه هستند، در این سن نباید پر خوری کنند . یک دستورالعمل خوب این است که ،بین 150 تا 200 میل نسبت به وزن نوزاد به او غذا دهید، اگر چه شما نمیتوانید آن را اندازه گیری کنید. اگر به نوزادتان شیر میدهید، فقط متوجه واکنش آنها شوید، اگر به نظر سیر شدند برای اطمینان دوباره به آنها شیر دهید.

 9 هفتگی نوزاد

میزان شیردهی مناسب نوزاد در هفته نهم

 

گریه نوزاد 9 هفته ای:

مقابله با کولیک:

اگر کودک شما از کولیک رنج می برد (معمولا گریه غیر قابل کنترل برای بیش از سه ساعت، سه بار در هفته به مدت حداقل سه هفته تعریف )، معمولا برای آرام کردن آنها چند هفته زمان نیاز است.

نوزاد نه هفته ای

 علت گریه های نوزاد نه هفته ای 

 

یک نوزاد 9 هفته ای باید چقدر مدفوع کند؟

همانطور که وزن و قد کودک رشد میکند، نیاز بیشتری به غذا دارند و در نتیجه بیشتر مدفوع میکنند. با این حال، بسیاری از نوزادان تنها یک بار در روز و برخی از آنها بیشتر پوشک خود را کثیف میکنند، بین یک تا 10 پوشک در روز خوب است. اگر کودک شما کمتر از سه بار در هفته مدفوع میکند یا در هنگام مدفوع درد دارد، ممکن است یبوست باشد.

وزن نوزاد در هفته نهم

 دفعات مدفوع نوزاد در هفته نهم

 

نقاط عطف یک نوزاد 9 هفته ای

کنترل عضله:

کودک شما علاقه بیشتری به خراب کردن دارد، لگد زدن و مشت زنی که در هفته گذشته یاد گرفته اند، باعث ایجاد انواع سر و صدا می شوند! این فرصتی عالی برای توسعه توانایی آنها برای شناسایی صداها، هماهنگی و کنترل عضلات است. آنها همچنین می خواهند شما و صداهای مختلف را بشنوند، بنابراین با کودک خود صحبت کنید و فرصتی برای پاسخ دادن به آنها ایجاد کنید - آنها قبل از آنکه متوجه شوید، صحبت می کنند.

چنگ زدن:

با توجه به اینکه کودک شما چهره و صدای مختلفی را در اطراف اتاق می بیند، علاقه زیاد او موجب هیجان و چنگ زدنش میشود. همانطور که عضلات بازوی آنها رشد میکند، انتظار دارند که همه چیز را در آغوش بگیرند ... اکنون زمان آن رسیده است که از گوشواره های بزرگ اجتناب کنید.

ایجاد دوستی جدید:

با توجه به اینکه کودک شما در طول روز بیشتر اجتماعی است، هفته خوبی است که زمانی را خارج از خانه بگذرانید.برای هر دوی شما خوب است که بیش از حد انزوا نکنید و وقت خود را برای برقراری ارتباط خرج کنید. برای هر دو شما مفید است.

نوزاد 9 هفته ای

 آنچه باید درباره نوزاد نه هفته ای بدانیم

 

مشکلاتی که والدین یک  نوزاد 9 هفته ای خواهند داشت؟

خواب در روز:

آیا کودک شما در طول روز خسته می شود اما نمی خوابد، این یک نگرانی برای هر پدر و مادری است، زیرا خواب روز برای رشد مهم است. در هفته نهم، بسیاری از والدین متوجه این موضوع میشوند، "علائم خستگی، چشم نیمه باز، خیره شدن به فضا،بدخلق شدن، خمیازه کشیدن، در این جور مواقع او را به اتاق خود برسانید.فضا را تاریک کنید و او را در آغوش بگیرید تا به خواب برود .

گریه:

حتی اگر کودک شما در معرض کولیک قرار نگرفته باشد، ممکن است تعجب کنید که چرا گریه می کند. که این می تواند از خستگی، گرسنگی باشد.

نوزاد 9 هفته ای ، همه چیز درباره نوزاد 9 هفته ای

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان