تقویت حافظه کودک با یک انگشت عسل و ۱۰ ماده غذایی

کودک شما از نظر فیزیکی با گذشت زمان رشد می کند و زمان مدرسه رفتن او فرا می رسد و شما به عنوان یک مادر باید برای یادگیری بهتر درس و تقویت حافظه کودکتان مواد غذایی مناسبی در رژیم غذایی او استفاده کنید.

تقویت حافظه کودک با یک انگشت عسل و 10 ماده غذایی

10 ماده غذایی برای افزایش قدرت مغز و تقویت حافظه کودک

غذای کودک، تاثیر زیادی در هوش و قدرت شناختی او خواهد داشت. با گذشت هر روز از زندگی یک کودک نوپا ، بدن او از نظر فیزیکی و عاطفی رشد کرده، و مغز او آماده ی یادگیری و کشف چیزهای جدید خواهد شد. خیلی زود، کودک شما بزرگ شده و آماده ی ورود به مدرسه و یادگیری درس ها و فعالیت های جدید می شود.

در این زمان است که شما به عنوان یک پدر یا مادر ، باید با آگاهی از نیازهای کودکتان، خود را برای آن چه که با آن رو به رو خواهید شد، آماده کنید. در این مرحله، غذاهایی که برای رشد کودک ، در رژیم غذایی او استفاده می کنید، می تواند نقش بسیار مهمی در پرورش هوش او بازی کند.

بنابراین، شما باید به عنوان یک مادر مطمئن شوید که رژیم غذایی کودکتان بهترین منبع برای رفع نیازهای او است. برای کمک به شما، در این بخش از نمناک، 10 تا از بهترین مواد غذایی که به رشد مغز و تقویت حافظه کودکان کمک می کند، آورده شده است.

تقویت حافظه کودک

برای تقویت حافظه کودک چه باید کرد 

توصیه های غذایی و رژیم مناسب برای تقویت حافظه کودکان

1. سبزیجات

سبزیجات دارای برگ سبز ،مانند اسفناج و کلم پیچ غنی از آهن و ویتامین ها هستند، که به رشد مغز در کودکان کمک فراوانی می کنند. احتمال دارد کودک شما از خوردن همه ی سبزیجات متنفر باشد، اما می توانید با استفاده از ترفندهای مختلف، سبزیجات را به غذای کودک اضافه کرده و کودکتان را به خوردن سبزیجات علاقمند کنید.

می توانید سبزیجات را به املت کودک خود اضافه کرده و یا به صورت رول با کاهو و گوجه فرنگی در ساندویچ او قرار دهید، به طوری که بچه متوجه آن ها نشود.

2. ماست 

ماست یک منبع غنی از ویتامین B و پروتئین ها است، که در بهبود عملکرد و رشد بافت های مغزی، بسیار مفید است. همچنین، ماست حاوی باکتری های پروبیوتیک است، که به بهبود و سلامت دستگاه گوارش در کودکان، کمک فراوانی می کند، توصیه می شود یک فنجان ماست را با برخی از انواع توت های تازه مخلوط کنید.

این مخلوط، یک غذای سریع، جالب و بسیار مفیدی برای کودک خواهد بود، که حتما توجه فرزند شما را جلب می کند.

3. تخم مرغ 

تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین و همچنین حاوی مقادیر مناسبی از کولین است. کولین، یک ماده غذایی لازم برای عملکرد صحیح و رشد مغز است.

تخم مرغ یکی از بهترین مواد غذایی است که می توان با آن غذاهای بسیار متنوعی برای کودکان درست کرد. تخم مرغ را به ساندویچ و سالاد اضافه کنید ، شما با انجام این کار ، غذای کودک خود را خوشمزه تر خواهید کرد.

مواد غذایی برای تقویت حافظه کودکان

خوردن تخم مرغ برای تقویت حافظه کودک

4. ماهی 

ماهی نیز از جمله بهترین مواد غذایی در نظر گرفته شده برای رشد مغز در کودکان است. ماهی هایی مانند ماهی آزاد، ساردین و ماهی تن، منبع غنی از ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. ویتامین D و اسیدهای چرب امگا 3، هر دو از مواد مغذی هستند جلوگیری از آسیب های حافظه ای در سنین بالاتر شده، و به طور کلی مانع از دست دادن حافظه می شود.

همچنین، اسیدهای چرب امگا 3، سیستم ایمنی بدن کودک شما را تقویت می کند. بنابراین مطمئن شوید که شما حداقل 2-3 وعده از این ماده ی غذایی را در هر هفته، در برنامه غذای کودک خود قرار داده باشید.

5. لوبیا 

تصور می شود که مصرف لوبیا برای کسانی که تحت تاثیر بیماری آسم هستند، ضرر داشته باشد، ولی لوبیا به عنوان یک منبع خوبی از پروتئین برای گیاه خواران می باشد.

اعتقاد بر این است که مصرف لوبیا مخصوصا لوبیای قرمز برای افزایش حافظه و جلوگیری از بسیاری اختلالات و شیوه زندگی همراه با آرامش کمک خواهد کرد، پس حتما لوبیا را جز اصلی غذای کودک خود قرار دهید.

6. توت 

انواع توت ها، به معنای واقعی کلمه دارای آنتی اکسیدان های با ارزشی هستند که از آسیب رادیکال های آزاد به مغز جلوگیری کرده و سطح حافظه کودک شما را بالا نگه می دارد. علاوه بر این، توت ها مقداری از ویتامین C، که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود، را فراهم می کنند.

با اضافه کردن برخی از غلات مانند بلغور جو دوسر به غذاهایی که با توت برای کودک خود درست می کنید، و یا درست کردن انواع دسرهای سریع و آسان با استفاده از توت، بچه خود را در هر زمان به خوردن این ماده غذایی مفید تشویق کنید.

خوردن توت در کودکان

افزایش قدرت مغز و حافظه کودک با خوردن توت

7. آجیل و دانه ها 

گردو، بادام، تخم کتان و دانه های روغنی را می توانید با اطمینان به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید. آجیل و دانه ها پر از پروتئین و اسیدهای چرب ضروری برای افزایش حوصله کودک شما بوده و همچنین، سیستم عصبی کودک شما را سالم نگه داشته و به عملکرد بهتر آن کمک می کند.

8. بلغور جو دو 

بلغور جو دوسر فقط یک غذای معمولی برای کودک شما نیست، از آن می توانید به عنوان بهترین گزینه برای صبحانه ی سرد بچه های خود استفاده کنید، زیرا بلغور جو دوسر غنی از فیبر فراوانی است. تصور بر این است که قرار دادن بلغور جو دوسر برای حفظ عروق قلب و مغز کودکان بسیار مفید است.

در واقع، مطالعات تایید کرده اند بچه ها یی که جو دوسر در وعده های غذایی خود مصرف کنند، در انجام وظایف مربوط به حافظه ی خود از دیگر بچه ها، عمل کرد بهتری خواهند داشت.

9. سیب 

در جعبه ی غذایی کودکان یک ماده ی غذایی شگفت آور و همه کاره وجود دارد که همه به خوبی با آن آشنا هستیم ، این ماده چیزی نیست به غیر از سیب. سیب یک میان وعده سریع و سالم برای کودک شما، مخصوصا زمانی که او خیلی گرسنه است، می باشد. زمانی که کودک شما گرسنه باشد، یک سیب رسیده و شیرین را با ولع خواهد خورد.

سیب حاوی آنتی اکسیدان ها ی حیاتی است که در مبارزه با زوال شناختی و فکری کودکان بسیار مفید است. اما سعی کنید سیب های سالم و بدون آفت کش ها و مواد افزودنی شیمیایی را که سلامت بچه های شما را به خطر می اندازد، استفاده کنید.

سیب برای کودکان

سیب موثر در تقویت ذهن کودکان 

10. زردچوبه 

زردچوبه، یک ماده ی شناخته شده است که دارای خواص ضدالتهابی بوده، و یکی از بهترین موادی است که برای تقویت حافظه کودکان می توانید به رژیم غذایی آن ها اضافه کنید.

زردچوبه محتوای کورکومین بوده، که به عملکرد بهتر مغز در مبارزه با التهابات بافت مغزی کمک کرده و آن ها را در مقابل بیماری ها و پلاک های تشکیل دهنده ی آلزایمر، قوی تر و مقاوم تر می کند. اگر شما ازخوردن غذاهای هندی لذت می برید، به این دلیل است که اکثر غذاهای هندی با زردچوبه ی فراوانی آماده می شوند.

عسل پادشاه نسخه های تقویت حافظه کودکان

نقش مثبت عسل در تقویت حافظه کودک

والدینی که مایل اند کودکانشان حافظه و رشد و نمو بهتری داشته باشند می توانند عسل طبیعی را بعد از یک سالگی در وعده غذایی کودکان خود قرار دهند.

با اشاره به اینکه افرادی که از ابتدای دوره جوانی مصرف عسل را در وعده غذایی خود جای داده اند کمتر دچار پیری زودرس می شوند و عمر طولانی تر دارند باید بدانید که عسل برای جلوگیری از فشار خون بالا، ورم مفاصل، بی خوابی و افزایش مقاومت بدن بسیار مفید است.

تقویت حافظه کودکان در طب سنتی

تاثیر فوق العاده عسل در تقویت هوش و ذهن کودکان

سوالی که با عنوان کردن نام عسل پیش می آید این است که چطور عسل طبیعی و مرغوب را تشخیص دهیم ؟

برای تشخیص عسل مرغوب باید بگوییم معمولا بهترین نوع عسل سرخ رنگ، شفاف، خوشبو و غلیظ است و بستگی با نوع آن نباید گلو را بسوزاند ؛ همچنین زمانی که عسل را از ظرف واژگون می کنیم باید کش بیاید و شکرک هم نزند.

 

تقویت حافظه و مغز کودک با یک انگشت عسل و 10 ماده غذایی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان