توقف تولید ۵۰ هزار خودرو به صورت ناقص در کارخانه‌های کشور

بعد از خروج ترامپ از برجام و افزایش نرخ دلار، صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه شد؛ از افزایش چند برابری قیمت خودرو گرفته تا تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی.

بعد از خروج ترامپ از برجام و افزایش نرخ دلار، صنعت خودرو با مشکلاتی مواجه شد؛ از افزایش چند برابری قیمت خودرو گرفته تا تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی.

به گزارش تکراتو، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، خبر از توقف تولید 50 هزار خودرو آن هم به صورت ناقص در کارخانه‌های خودروسازی کشور داد. آرش محبی‌نژاد اظهار کرده که متاسفانه صنعت قطعه سازی کشور در یک وضعیت بحرانی به سر می‌برد و این بحران به شرکت‌های خودروسازی هم سرایت کرده است. وی ادامه داد که بسیاری از قطعه‌سازان نتوانسته‌اند قطعات مورد نیاز را تولید کنند و این امر باعث بروز مشکلاتی شده است.


بیشتر بخوانید: انتشار مشخصات کامل رهام توسط خودروسازی سایپا


توقف تولید 50 هزار خودرو در کارخانه‌ها

محبی نژاد تاکید کرد که هم‌اکنون حدود 40 تا 50 هزار دستگاه خودروی تولیدی به صورت ناقص در کارخانه‌های خودروسازی به دلیل کسری قطعات انباشت شده‌اند.


بیشتر بخوانید: بازجویی از برخی مسولان وزارت صنعت آغاز شد ؛ چه کسی مقصر واردات خودروهای غیرمجاز است؟


وی گفت که قطعه‌سازان به دلیل مواردی به شرح زیر دچار مشکل شده‌اند:

  • کمبود نقدینگی
  • عدم دریافت مطالبات از خودروسازان
  • قیمت‌گذاری دستوری خودرو و عدم واقعی شدن قیمت قطعات تولیدی

وی ادامه داد که بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی در گروه‌های دوم و سوم کالایی قرار دارند و این موضوع باعث شده تا قطعه‌سازان برای دریافت ارز و واردات مواد اولیه، دچار مشکل شوند و نتوانند قطعات مورد نیاز را تولید نمایند.

محبی‌نژاد ادامه داد در چنین شرایطی که صنعت قطعه‌سازی در بحران به سر می‌برد، سیاستگذاری کلان در صنعت خودرو هم به درستی صورت نمی‌گیرد و بخش‌های مختلف به صورت جزیره‌ای عمل می کنند. به گفته وی تاخیر در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان باعث تشدید مشکلات شده است.


بیشتر بخوانید: واردات خودرو به ایران ؛ نگاهی به فساد در بالاترین سطوح مدیریتی اقتصاد کشور!


فعلا مشخص نیست که برای حل این مشکلات چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

.

منبع: iranjib

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان