مسابقه فرمول یک آلمان امروز در حالی آغاز شد که با پول پوزیشن سباستین فتل و پیشتازی او در جدول این فصل، احتمال اینکه در خانه بتواند یک قهرمانی شیرین و دلچسب برای فراری به ارمغان آورد را بالا برده بود. مخصوصاً اینکه رقیب اصلی او یعنی همیلتون نیز با مشکل فنی در تعیین خط، باید مسابقه را از جای چهاردهم آغاز میکرد.
با وضعیت تعیین خط در پیست هوکنهایم، کمتر کسی میتوانست پایانی را که بعد از مسابقه رقم خورد پیشبینی نماید. سب از همان شروع هم با استارتی خوب جلوی والتری بوتاس و کیمی رایکونن، جای خود را حفظ کرد و کمکم نیز فاصلهاش را با رقبا افزایش داد.
از آن سو همیلتون بهتدریج و یکییکی از خودروهای پیش روی خود سبقت میگرفت و توانست بهخوبی خود را تا جایگاه پنجم بالا بکشد. در این زمان مشکل فتل با لاستیکهایش آغاز شد. او قبل از ورود به پیت استاپ نیز با قفل شدن چرخ کمی زمان از دست داد. فتل بعد از پیت استاپ هم پشت سر همتیمی خود یعنی رایکونن بیرون آمد و البته با دستور تیمی، رایکونن به او اجازه سبقت داد تا مجدداً فتل به پیشتاز مسابقه تبدیل شود.
با قوت گرفتن امکان بارش باران، استراتژی تیمها به سمت تعویض تایرها رفت. کنده شدن یک قطعه از باله جلوی خودروی فتل و بارش نصفه نیمه باران و خیس بودن برخی قسمتهای پیست سرانجام دست به دست هم دادند و فتل با اشتباه و خروج از مسیر با قفل کردن چرخها مستقیم به سمت دیواره کنار پیست رفت و با آن برخورد کرد. این فاجعهای غمبار برای مردی بود که تا 15 دور به پایان مسابقه، صدرنشین بود.
پس از خروج فتل اندکی هم نبرد برای کسب مکان نخست بین همیلتون که سریعترین دورهای مسابقه را میزد و بوتاس شکل گرفت که با دستور تیمی به بوتاس، خاتمه یافت. سرانجام در روزی باورنکردنی برای همیلتون، او توانست قهرمانی مسابقه را از آن خود کند و البته شیرینی این امتیازات برای او دوچندان بود زیرا با خروج فتل و امتیاز نگرفتن او، اکنون دوباره صدر جدول رانندگان به همیلتون و صدر جدول تیمها به مرسدس رسیده است. یک لغزش کوتاه، فتل و فراری را از صدرنشینی جدا کرد اما آیا تا پایان مسابقات فصل باز هم شرایط تغییری نخواهد کرد؟ این فصل هیجانانگیز را همچنان دنبال میکنیم.