پژو ۳۰۸ GTi تیون شده با ظاهر مسابقه‌ای و قدرت قابل‌توجه

از آنجایی که خودروهای خوب و قابل‌توجه زیادی در کلاس هاچبک های اسپورت و جمع‌وجور حضور دارند بنابراین گاهی اوقات به سادگی می‌توان چشم را روی پژو ۳۰۸ GTi بست.

پژو 308 GTi تیون شده با ظاهر مسابقه‌ای و قدرت قابل‌توجه

از آنجایی که خودروهای خوب و قابل‌توجه زیادی در کلاس هاچبک های اسپورت و جمع‌وجور حضور دارند بنابراین گاهی اوقات به سادگی می‌توان چشم را روی پژو 308 GTi بست.


رقیب فرانسوی‌ها برای خودروهایی همچون رنو مگان RS، فورد فوکوس ST، هیوندای i30 N و فولکس‌واگن گلف GTI دارای تمامی شاخصه‌های لازم به منظور کسب محبوبیت بین طرفداران است که از جمله آن‌ها می‌توان به ظاهر گیرا، شاسی تیون شده و پیشرانه‌ای قوی اشاره کرد.


با این وجود، علیرغم اینکه چند سالی از عرضه 308 GTi می‌گذرد اما این خودرو هرگز با استقبال فراوانی مواجه نبوده است. به همین خاطر نسخه‌های تیون شده‌ی زیادی از این خودرو در بازار وجود نداشته و به همین دلیل است که نسخه‌ی موردنظر ما در این نوشتار چشممان را گرفته است.


این خودرو که توسط راننده مسابقه‌ای ایتالیای آقای ماسیمو آردوئینی و تیمش خلق شده تنها به تعداد یک دستگاه تولید شده و ظاهری برگرفته از نسخه‌های مسابقه‌ای دارد. محصول اسپورت پژو دارای سپرهای جلو و عقب بازنگری شده، دیفیوزر جدید و گلگیرهای پهن در چهار گوشه خودرو می‌باشد. یک دست رینگ 18 اینچی با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 تکمیل کننده تغییرات هستند.


اما زیر پوست خودرو هم دست‌خوش تغییر شده و آردوئینی یک اینترکولر و سیستم اگزوز را به همراه برخی تغییرات روی پیشرانه در خودرو بکار برده‌اند که باعث شده پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی 308 GTi قدرت 302 اسب بخاری داشته باشد که در مقایسه با قدرت 272 اسبی نسخه استاندارد افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.


قدرت توقف این خودرو توسط دیسک‌های ترمز 340 میلی‌متری برمبو تأمین می‌شود درحالی‌که سیستم تعلیق استاندارد نیز جای خود را به نسخه تنظیم‌پذیر KW داده است.


نهایتاً باید گفت تیم تیون کننده این هاچبک اسپورت اقدام به حذف موارد غیرضروری کرده و وزن را تنها به 1155 کیلوگرم رسانده‌اند که 49 کیلوگرم کمتر از خودروی کوچک‌تر رنو کلیو RS می‌باشد. اگرچه که مشخصات عملکردی 308 GTi تیون شده منتشر نشده اما حدس می‌زنیم که این خودرو کاملاً سریع باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان