ساخت موتورسیکلت کمپرسی سه محور توسط چینی‌ها!

چندین سال است که چینی‌ها به بخش‌های مختلف در زمینهٔ وسایل نقلیه رخنه کرده و از موتورسیکلت و خودروهای سواری گرفته تا کامیون و ماشین‌آلات ساختمانی را تولید می‌کنند

ساخت موتورسیکلت کمپرسی سه محور توسط چینی‌ها!

چندین سال است که چینی‌ها به بخش‌های مختلف در زمینهٔ وسایل نقلیه رخنه کرده و از موتورسیکلت و خودروهای سواری گرفته تا کامیون و ماشین‌آلات ساختمانی را تولید می‌کنند. در بین وسایل نقلیهٔ ساخت چین، بعضاً نمونه‌های عجیبی هم دیده می‌شود؛ اما وسیله‌ای که در این مطلب به معرفی آن پرداخته‌ایم شاید یکی از عجیب‌ترین وسایل نقلیهٔ چینی باشد. این وسیله، یک موتورسیکلت سه محور بنزینی دامپ تراک یا همان کمپرسی است که 9 چرخ دارد! زیرا چرخ‌های عقبی آن به‌صورت دوبل هستند.

این باربرهای عجیب که موتورسیکلت‌های سه‌چرخ کشاورزی نام دارند، عمدتاً در حومهٔ شهرهای چین به فروش می‌رسند و در شهرهای بزرگ دیده نمی‌شوند. این وسایل به‌طور رسمی در دستهٔ سه‌چرخه‌ها قرار می‌گیرند هرچند که چرخ‌های بیشتری دارند؛ اما درحالی‌که اغلب سه‌چرخه‌های کوچک کشاورزی این روزها الکتریکی هستند، همهٔ این موتورسیکلت‌های بزرگ کمپرسی از پیشرانه‌های بنزینی استفاده می‌کنند زیرا نسل فعلی سه‌چرخه‌های الکتریکی به‌اندازهٔ کافی قوی نیستند که بتوانند به چنین وسیله‌های بزرگی قدرت بدهند.

موتورسیکلت کمپرسی آبی‌رنگی که در تصاویر دیده می‌شود، ساخت شرکتی بنام Shenghuoshen بوده و SHS175ZH-2 نام دارد. این مدل به یک پیشرانهٔ 175 سی‌سی تک سیلندر چهارزمانهٔ آب خنک مجهز است که بین 10 تا 20 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حداکثر سرعت این وسیله نیز 60 کیلومتر در ساعت است و باک سوخت آن 16 لیتر ظرفیت دارد. سازنده ادعا می‌کند که این موتورسیکلت کمپرسی می‌تواند با یک باک سوخت پُر مسافت 500 کیلومتر را طی کند که کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد. این وسیلهٔ نقلیهٔ باربر 3.49 متر طول، 1.36 متر عرض و 1.37 متر ارتفاع داشته و وزن خالص آن برابر با 365 کیلوگرم است.

موتورسیکلت کمپرسی قرمزرنگی که در تصاویر دیده می‌شود اما ساخت شرکت Xinling بوده و XL175ZH-A نام دارد. مشخصات این مدل هم بسیار به نمونهٔ آبی‌رنگ شباهت داشته و از همان پیشرانهٔ 175 سی‌سی استفاده می‌کند اما حداکثر سرعت آن 50 کیلومتر در ساعت است که یعنی کمی کُندتر است. این وسایل باربر اما قیمت بسیار مناسبی دارند به‌گونه‌ای که قیمت مدل SHS175ZH-2 (نمونهٔ آبی‌رنگ) 17 هزار یوآن معادل تنها 2500 دلار و قیمت مدل XL175ZH-A (نمونهٔ قرمزرنگ) 13,600 یوآن معادل فقط 2000 دلار است.

علاوه بر این، نوع دیگری از این موتورسیکلت‌های کمپرسی هم وجود دارد که چرخ‌های عقب آن تکی است. این مدل ساخت شرکتی بنام Shuangshi بوده و طول قسمت بار آن بیشتر از آن دو مدل قبلی است. همچنین گفته شده که حداکثر سرعت این مدل به 70 کیلومتر در ساعت می‌رسد درحالی‌که بسیار ارزان‌تر بوده و تنها 10 هزار یوآن معادل 1500 دلار قیمت دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان