جوش داخل بینی + علت و درمان

جوش داخل بینی می تواند به علت یک ناراحتی جزئی و یا علامتی از عفونت در داخل بینی باشد. درک تفاوت و یادگیری نحوه مراقبت از جوش آلوده به خصوص داخل بینی می تواند احتمال بروز یا گسترش عفونت را کاهش دهد.

گاهی اوقات منافذ پوست شما می توانند با چربی اضافی یا سلول های مرده پوست مسدود شود. علت ایجاد جوش داخل بینی هم از این قاعده مستثنی نیست. جوش داخل بینی می تواند به علت یک ناراحتی جزئی و یا علامتی از عفونت در داخل بینی باشد. درک تفاوت و یادگیری نحوه مراقبت از جوش آلوده به خصوص جوش داخل بینی می تواند احتمال بروز یا گسترش عفونت را کاهش دهد.

علت جوش داخل بینی

علت جوش داخل بینی چیست؟

افرادی که از نقص سیستم ایمنی بدن رنج می برند یا مبتلا به دیابت هستند، در معرض خطر بیشتر عفونت های پوستی خواهند بود. این افراد بیشتر در معرض ایجاد جوش های داخل بینی خواهند بود. هنگامی که منافذ پوستی، چربی های اضافه را جذب می کنند، باکتری نیز به این منافذ نفوذ خواهند کرد. همین باعث ایجاد قرمزی، تحریک و التهاب می شود که در نهایت جوش داخل بینی را ایجاد خواهند کرد. این نوع جوش ها ممکن است ملایم بوده و یا دارای درد شدیدی باشند. گسترش عفونت این جوش ها می تواند باعث بیماری هایی در داخل بینی شود. برخی جوش های داخل بینی هم ممکن است پس از حذف موهای داخل بینی به روش خاص و در هنگام رشد مجدد موها ایجاد شوند. جوش های آلوده در داخل بینی می تواند خطرناک باشند، زیرا برخی از رگ ها در آن ناحیه با مغز سر و کار دارند.

 

درمان جوش داخل بینی چیست؟

درمان جوش داخل بینی بستگی به علت ایجاد آن خواهد داشت. در درمان های سنتی جوش داخل بینی ممکن است فقط مراقبت و درمان های خانگی مانند کمپرس گرم و استفاده از روغن های خاص تجویز شود و جوش به مرور زمان بهبود یابد.

اگر جوش داخل بینی ناشی از عفونت باکتریایی باشد،  معمولا با آنتی بیوتیک ها درمان می شود. این درمان ممکن است با تجویز پزشک شامل استفاده از پماد آنتی بیوتیکی مانند موپیروسین یا باکیتراسین نیز بشود.

اگر جوش داخل بینی دارای عفونت های شدید باشد، ممکن است نیاز به بستری شدن و درمان با آنتی بیوتیک های داخل وریدی داشته باشند.

در موارد بسیار نادر، منطقه آلوده ممکن است نیاز به تخلیه جراحی برای جلوگیری از تورم داشته باشد.

 

آیا ترکاندن جوش داخل بینی خطرناک است؟

کندن، ترکاندن و تخلیه جوش داخل بینی ممکن است باعث آلوده شدن مناطق بیشتری از بینی شما شود. اجازه بدهید بدون ایجاد شرایط خطرناک برای آن، روند درمان طی شود. اگر خیلی احساس درد می کنید به پزشک خود مراجعه کرده و برای تخلیه ایمن جوش داخل بینی خود از او کمک بگیرید.

 

چگونه می توان از ایجاد جوش داخل بینی جلوگیری کرد؟

از تماس درون بینی خود با دست و اجسام آلوده پرهیز نمایید. افزایش سطح مصرف ویتامین D نیز می تواند منجر به کاهش ایجاد التهاب در بینی شما شود. اگر در مواقعی که استرس دارید، بدن شما به جوش های زیادی مبتلا می گردد، حتما سعی نمایید سطح استرس خود را کاهش دهید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان