طبق اعلام استاندارد

سوسیس و کالباس با این برند را نخرید

مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اینکه فرآورده‌های گوشتی "دهکده پروتئین" غیر استاندارد است، اعلام کرد از مردم درخواست می کنیم که محصولات تولید شده با این نام و نشان را خریداری نکنند.

به گزارش ایسنا، محمود رضا طاهری در نشستی خبری با اعلام اینکه فرآورده‌های گوشتی برند دهکده پروتئین غیراستاندارد است و هیچ گونه مجوزی دال بر تولید از سوی استاندارد اخذ نکرده است، اظهار کرد: این واحد حق تولید ندارد و پس از مراجعه بازرسان اداره کل استاندارد استان تهران متوجه شدیم که به تولید مشغول بوده بنابراین دستور توقیف آن صادر شد و به مراجع قضایی نیز اعلام جرم می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه حق هیچ گونه اطلاع‌رسانی و تبلیغات ندارد و سلامت مردم موضوعی نیست که به راحتی از آن بگذریم. علاوه بر این محصولات سوسیس و کالباس مورد استفاده بیشتر اقشار آسیب پذیر جامعه و نیز کودکان است به همین دلیل با تولید محصولات غیراستاندارد در این حوزه به طور غیرجدی برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان تهران در پاسخ به اینکه اگر محصولات این مجموعه در واحدهای فروش توزیع شده باشد، چه شرایطی برای جمع‌آوری آن در نظر گرفته شده است، گفت: متاسفانه امکان جمع‌آوری توسط ما وجود ندارد چرا که شماره استاندارد وجود نداشته و تنها از مردم درخواست می کنیم که به هیچ وجه محصولات این مجموعه را خریداری نکنند و تولید و عرضه توسط این واحد تولیدی خلاف مقررات است و به دستگاه‌های مربوطه نیز اعلام شده است.

طاهری با تاکید بر اینکه همواره تخلف وجود دارد اما باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مسیر کشورهای توسعه یافته گام برداریم اظهار کرد: به طور حتم باید فرهنگ سازی جامعه را بالا ببریم تا محصولی که توسط یک سازمان مجاز تایید شده نیست را خریداری نکنند.

وی ادامه داد: چگونه باید بارها و بارها تاکید کنیم که محصولاتی که روی آنها علامت استاندارد وجود ندارد، خریداری نکنیم. خوشبختانه در این راستا گام های مطلوبی برداشته شده و مردم باید بیش از پیش به سلامت خود توجه کنند.

مدیرکل استاندارد تهران در مورد جعل نشان استاندارد توسط برخی واحدها و افراد تصریح کرد: بیشترین مورد یافت شده در این رابطه مربوط به کمپوت‌ها و کنسروهاست که به صورت زیرزمینی وارد بازار شده است.

طاهری همچنین در خصوص آب‌های بسته بندی عرضه شده غیراستاندارد به بازار نیز خاطرنشان کرد: هر آب بسته بندی شده که دارای علامت استاندارد است، مورد تایید سازمان استاندارد بوده  ودر مورد آن کنترل‌های لازم صورت گرفته است.

وی در ادامه به ارائه طرح بررسی استاندارد پله‌های برقی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: طرح مربوطه به کارگروه استانداردسازی ارائه و مصوب شده است اما همچنان تامین اعتبار نشده است. تصور می‌کنیم پله برقی‌های تهران نگهداری درست نداشته‌اند و یک سازمان به عنوان سازمان متولی باید در این راستا اقدام کند.

مدیرکل استاندارد تهران ادامه داد: حدود ۸۰ درصد پله‌ برقی های سطح شهر تهران توسط شهرداری به بهره‌برداری رسیده و مالکیت آنها مربوط به این نهاد است. علاوه بر این تعدادی از پله برقی‌ها مربوط به واحدهای تجاری است. امیدواریم که اعتبار مربوطه توسط سازمان مدیریت در نظر گرفته شود تا در ارتباط با استانداردسازی پله‌هاس برقی و عدم انطباق استانداردهای تعریف شده گام موثری برداشته شود.

طاهری مجددا با تاکید بر اینکه مردم از خرید محصولاتی که نشان استاندارد ندارند، اجتناب کنند، اظهار کرد: هیچ بررسی توسط کارشناسان در مورد محصولات بدون نشان استاندارد صورت نگرفته و همین موضوع سلامت مردم را در معرض خطر قرار می‌دهد. به طور مثال می توان به شیر خام اشاره کرد. اگر مردم اقدام به خرید و مصرف چنین محصولی بکنند و تب مالت بگیرند آیا از این اقدام خود پشیمان نمی‌شوند؟ علاوه بر این ما برخی افراد را داریم که اقدام به خرید لبنیاتی می‌کنند که علامت استاندارد ندارند و صرفا به دلیل طعم و میزان چربی آنها مورد استقبال قرار می گیرد که این فرهنگ باید اصلاح شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان