پیش بینی دولت ترامپ از عواقب تحریم نفتی ایران

باشگاه خبرنگاران جوان : بلومبرگ به نقل از دو مقام آگاه نوشت پیش‌بینی دولت ترامپ این است که با آغاز تحریم‌های نفتی ایران، خرید نفت از این کشور نهایتا تنها تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام آگاه در دولت آمریکا نوشت پیش‌بینی دولت ترامپ این است که با آغاز تحریم نفتی ایران در چهارم نوامبر، خرید نفت از این کشور تنها بین 700 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این در حالیست که دولت ترامپ پیش از این هدف خود را به صفر رساندن صادرات نفتی ایران در ماه نوامبر اعلام کرده بود.

به گفته این دو منبع آگاه، چین و هند که خریدار 50 درصد از نفت تولیدی ایران هستند و اتحادیه اروپا که سهم 20 درصدی در صادرات نفتی ایران دارد، موانع اصلی موجود بر سر راه تحریم نفتی ایران به شمار می‌روند.

ایران در حال حاضر به طور میانگین روزی 2/1 میلیون بشکه نفت صادر می‌کند و چنانچه اتحادیه اروپا در راستای حفظ منافع اقتصادی ایران از برجام، خرید نفت خود از این کشور را افزایش دهد، پیش‌بینی دولت ترامپ از کاهش فروش نفت ایران از رقم اعلام‌شده نیز کمتر خواهد شد.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا با اذعان تلویحی به شکست سیاست تحریمی واشنگتن در قبال ایران اعلام کرده بود دولت ترامپ درخواست معافیت از تحریم نفتی ایران را در مورد کشورهایی که قادر به کاهش فوری خرید نفت از این کشور نیستند، بررسی خواهد کرد.

در حالیکه دولت ترامپ توانسته است برخی متحدان خود را مجاب کند تا خرید نفت ایران را کاهش دهند، اما تاکنون در متقاعد کردن مشتریان نفتی عمده ایران از جمله چین و هند راه به جایی نبرده است.

چین هفته گذشته رسما اعلام کرد که از تحریم نفتی آمریکا علیه ایران تبعیت نخواهد کرد و ترکیه نیز تاکید کرد که همچنان به خرید گاز از ایران طبق توافقنامه قبلی خود ادامه خواهد داد.

آمریکا اعلام کرده است که از چهارم نوامبر 2018 (سیزده آبان) بخش انرژی ایران را تحریم خواهد کرد. 

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان