عباس اسماعیل بیگی، لیدر هواداران پرسپولیس، کیست؟

نام عباس اسماعیل بیگی رئیس کانون هواداران و کارمند باشگاه پرسپولیس و مدیر وبلاگ سکوی سرخ در سال‌های اخیر با جنجال همراه بوده است.

نام عباس اسماعیل بیگی رئیس کانون هواداران و کارمند باشگاه پرسپولیس و مدیر وبلاگ سکوی سرخ در سال‌های اخیر با جنجال همراه بوده و دیروز هم حسین ماهینی کاپیتان دوم پرسپولیس او را مقصر اتفاقات ورزشگاه غدیر اهواز در بازی فولاد خوزستان و پرسپولیس تهران دانست. دیگر بازیکنان هم از اظهارات حسین ماهینی حمایت کردند اما خود آقای اسماعیل بیگی آنها را تکذیب کرده و برای این اظهارات مدرک خواسته است.

عباس اسماعیل بیگی

حسین ماهینی همچنین نام چند بازیکن پرسپولیس را برده که گرفتار "هجمه" و "بلای" لیدر پرسپولیس شده‌اند. او البته پیشتر هم از لیدر پرسپولیس انتقاد کرده بود.

پست حسین ماهینی

پس از درگیری نیروی انتظامی با طرفداران باشگاه تراکتورسازی در بازی استقلال با تراکتورسازی تبریز، ویدئویی از یکی از لیدرهای تراکتورسازی منتشر شد که می‌گفت این تیم رابطه خوبی با هواداران استقلال دارد و فقط با آقای اسماعیلی بیگی به "مشکل می‌خورد و اضافه می‌کند که "دیروز هم دیدید که درخوزستان چه کار کرد."

آقای اسماعیل‌بیگی این موضوع را به شدت تکذیب می‌کند و گفته است که: "این که ریشه این ماجرا را در بازی با فولاد می‌دانند به هیچ عنوان درست نیست. در آن بازی ما به خوبی از هواداران و بازیکنان حریف استقبال کردیم. در پایان بازی هم هواداران آنها از نتیجه ناراضی بودند که این مسئله به درگیری کوچکی بین طرفداران ما و آنها انجامید. در نهایت با میانجیگری خودمان قائله خاتمه یافت. رییس کانون هواداران فولاد هم حی و حاضر است و بابت همکاری ما تشکر کردند و هیچ دعوای قومیتی هم در میان نبود."

اما لیدر جوان پرسپولیس که دو سال بعد از انقلاب متولد شده حداقل از سال ١٣٨٩ با برخی بازیکنان پرسپولیس مسئله پیدا کرده است. در سال ١٣٨٩ احمدرضا عابدزاده به دلیل درگیری با آقای اسماعیل‌بیگی به کلانتری رفت چون آقای اسماعیل بیگی از او "سیلی‌های پشت سر هم" خورده بود. عابدزاده گفته بود که آقای اسماعیل بیگی به او فحاشی کرده بود و او هم او را زده بود.

دو طرف از هم شکایت کردند و در نهایت هم در کلانتری و دادسرا کار با وساطت حل وفصل می‌شود.

علی دایی چند هفته قبل از استعفایش از سرمربی گری پرسپولیس در برنامه نود گفته بود که از حبیب کاشانی مدیر عامل وقت پرپسپولیس خواسته بود او را اخراج کند. آقای دایی حتی از درگیری فیزیکی با لیدر پرسپولیس هم صحبت کرد. او مدعی شد آقای اسماعیل بیگی "دکه مطبوعات" گرفته و "سایت" دارد. مدتی بعد آقای اسماعیل بیگی به همین دلیل از علی دایی شکایت کرد.

بخش اول مستند دهم که چهار سال پیش از تلویزیون ایران پخش شد آقای اسماعیل بیگی به عنوان یک شهروند معمولی می‌گوید "آتش زدن اتوبوس و شکستن شیشه بانک ربطی به انتخابات ندارد."

هفتم فروردین ۱۳۹۳ رسانه‌های ایران نوشتند که عباس اسماعیل بیگی یکی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس را نیروی انتظامی دستگیر کرده است: "ظاهرا برخی مسایل رخ داده در فصل گذشته و پیگیری قضایی آن باعث این دستگیری شده است. محمد پنجعلی سرپرست تیم پرسپولیس پیگیری این مسئله را انجام داد و سرانجام این لیدر آزاد شد."

عباس اسماعیل بیگی

اما بعد در سال ١٣٩٥ عکس‌هایی از آقای اسماعیل بیگی در سوریه منتشر شد و وبسایت مشرق نوشت: لیدر پرسپولیس خرداد ماه گذشته به "همراه جمعی از طرفداران پرسپولیس راهی سوریه شد تا به جمع مدافعان حرم ملحق شود." این وبسایت همچنین نوشت که او از اعضای گروه قرار شهدا است: "قرار شهدا توسط تعدادی از جوانان و نوجوانان بطور کاملا خودجوش و مستقل هر هفته روزهای پنجشنبه به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چند نقطه از تهران و شهرستان پردیس برگزار می شود."

این وبسایت نوشت این حرکتهای "خودجوش" فرهنگی مثل "پخش نذری به یاد یکی از شهدای محله؛ قرار جانبازان مدافع حرم، کمک به نیازمندان، قرار شهدا در کلیسا، سلفی با تابلوی اسامی شهدا" ممکن است در چند سال آینده به تمام کشور برسد.

بهمن ماه پارسال آقای اسماعیل بیگی که برای تشویق پرسپولیس در بازی با السد به دوحه قطر رفت با وجودی که ویزا داشت از ورودش به آن کشور جلوگیری شد و خودش در فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد گفت که به او گفته شده که در لیست سیاه قرار دارد.

خبرگزاری میزان این اقدام را "تامل برانگیز" خواند و نوشت او که "سابقه حضور در سوریه و دفاع از حرم آل الله را دارد" نتوانسته وارد قطر شود و به ایران برگشته است.

آقای اسماعیل بیگی در این باره گفت: "بنده در چند نوبت بر حسب عشق، علاقه و احساس دین شخصی به آل الله به منظور دفاع از حرم بی بی زینب به سوریه سفر کردم و عکس‌هایی از حضور اینجانب در لباس مدافعان حرم در فضای مجازی منتشر شد."

"به عنوان یک مدافع حرم به حضور در جبهه مقاومت در سوریه افتخار می‌کنم و از این اتفاق اصلا ناراحت نیستم چرا که برای هدفی والا و بزرگ که همانا دفاع از حریم اهل بیت است از حضورم در قطر ممانعت به عمل آمد."

عباس اسماعیل بیگی لیدر تیم ‌ملی فوتبال ایران هم هست و در جام جهانی روسیه هم حضور داشت. او خود می‌گوید به همراه تیم ملی ایران به بیش از ٢٢ کشور دنیا سفر کرده است.

سوابق آقای اسماعیل بیگی از زبان خودش:

مسئول سازماندهی هواداران تیمهای ملی به مدت سه سال در زمان ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال

عضو هیات مدیره مجموعه بزرگ ورزشی شهدای شمیران نو

خبرنگار نمونه مسابقات ال جی کاپ تبریز در سال ٨٢

دبیر سرویس پرسپولیس روزنامه ورزش و مردم

خبرنگار سابق هفته نامه هنر فوتبال با مدیریت حمید درخشان

عضو شورایاری بزرگترین محله شهری تهران (مجیدیه و شمس آباد)

آشنا با زبانهای عربی و انگلیسی

آشنا با اصول مدیریت بحران

سه سال همکاری در باشگاه هنرمندان در کنار حسین یار یار

تجربه حضور در جام جهانی، جام ملتهای و جام باشگاههای آسیا

در سال ۸۳ دو بازی پرسپولیس با استانبول اسپور و تیم دوم فنر باغچه را از اردوی تیم در ریوا کمپ ترکیه برای رادیو ورزش به صورت زنده گزارش کرده است

کارمند باشگاه در امور اداری هواداران و مسئول کانون مشوقان پرسپولیس

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان