کشف حدود ۲ کیلو مواد مخدر از حجاج ایرانی!

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به کشف مقادیری موادمخدر از حجاج ایرانی، از بازماندن تعدادی از زائران خانه خدا از حج خبر داد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به کشف مقادیری موادمخدر از حجاج ایرانی، از بازماندن تعدادی از زائران خانه خدا از حج خبر داد.

سردار حسن مهری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اعزام بیش از 51 هزار زائر از فرودگاه‌های سراسر به کشور عربستان، در خصوص کشف موادمخدر از این زائران اظهار کرد: تا الان بیش از 1.9 کیلوگرم انواع مواد مخدر از زائران و حجاج، کشف و ضبط شده است و متاسفانه تعدادی از زائرین به دلیل همراه داشتن موادمخدر از این سفر محروم شدند.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری درخصوص اعزام به حج این زائران گفت: در جلسه کمیسیونی که در تهران به منظور اعزام این حجاج تشکیل می‌شود، دستورات قاطعی داده شده و بعضی از حجاجی که موادمخدر از آن‌ها کشف شده بود، ممنوع الخروج شدند.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: متاسفانه بعضی از این زائران که مدینه اولی بودند به دلیل همراه داشتن موادمخدر، سفر به مدینه منوره را از دست دادند و حتی در صورت موافقت کمیسیون با اعزام آن‌ها، این افراد مستقیماً به جده و سپس به مکه مکرمه اعزام می‌شوند و پس از پایان مناسک حج به سرعت به کشور برمی‌گردند و پس از برگشت، به پرونده‌آن‌ها رسیدگی می‌شود.

مهری با بیان اینکه هنوز اعزام حدود 30 هزار زائر باقی مانده است گفت: از این زائران تقاضا داریم تا با توجه به هشدارها و اطلاعیه‌های داده شده، به هیچ‌وجه اقلام ممنوعه و داروهای ممنوع شده را به همراه نداشته باشند چراکه در وهله نخست پلیس فرودگاه‌های کشور بر تردد این زائران نظارت دارد و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا خدای ناکرده این اقلام ممنوعه، همراه زائران باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگیری حجاج به اتهام همراه داشتن مواد مخدر توسط پلیس عربستان، اقدامات سختی از سوی آن‌ها را به دنبال دارد گفت: خوشبختانه با تلاش پلیس فرودگاه‌های کشور، تاکنون هیچ گزارشی از دستگیری حجاج ایرانی در عربستان نداشته‌ایم و مشکلی تا این لحظه در این بخش گزارش نشده است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در پایان با بیان اینکه عملیات بازگشت حجاج، 2 تا 3 روز بعد از عید قربان، آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام تدابیر لازم برای بازگشت حجاج پس از عید قربان و پایان مناسک حج، از نظر ترافیکی و امنیتی در فرودگاه‌های کشور پیش بینی شده است و پلیس آمادگی کامل برای استقبال از زائران را دارا است.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان