عربستان بخش بزرگی از سهام کمپانی تسلا را می‌خرد

عربستان به دنبال خرید بخش بزرگی از سهام کمپانی تسلا است. البته ایلان ماسک هم اخیرا خبر از خصوصی سازی تسلا داده است.

عربستان به دنبال خرید بخش بزرگی از سهام کمپانی تسلا است. البته ایلان ماسک هم اخیرا خبر از خصوصی سازی تسلا داده است.

به گزارش تکراتو، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی در حال مذاکره با روسای کمپانی تسلا است تا بتواند به سرمایه گذاری در کمپانی تسلا بپردازد. ممکن است تسلا در راه خصوصی سازی این کمپانی، شریکی غیرمعمول را برای خود انتخاب کند.

خرید سهام کمپانی تسلا توسط عربستان

تسلا تاکنون در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده اند، اما به نظر می‌رسد که قبلا در این مورد اظهارنظرهایی صورت گرفته باشد. پشتیبانی عربستان از شرکتی مثل تسلا بسیار عجیب به نظر می رسد اما منابعی اعلام کرده‌اند که هدف عربستان از این کار کاهش وابستگی به اقتصاد نفتی است.

اینکه ایلان ماسک در تلاش برای خصوصی سازی تسلا است می‌تواند به دلایل کاهش فشار ناشی از گزارش‌های مالی و تغییرات شدید سهام در بازه‌های زمانی کوتاه باشد. شرکت‌های عمومی بر اساس قانون ملزم به ارائه گزارش‌های درآمد سه ماهه هستند که البته این قانون برای کمپانی‌های خصوصی صدق نمی‌کند.

در پایان باید گفت که چالش اصلی می‌تواند به تامین مبلغ لازم مربوط شود که حدود 60 میلیارد دلار برآورد شده است و کمتر موسسه‌ای هم می‌تواند از پس آن بر آید. ایلان ماسک خود ادعا کرده که این مبلغ را در اختیار دارد، ولی در این زمینه تردید وجود دارد.

جلب نظر سعودی‌ها کاری مشکل است زیرا سوددهی کمپانی تسلا به هیچ وجه تضمین شده نیست.

.

منبع: Engadget

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان