نقاشی های باستانی غاری در مصر که متعلق به انسان نیستند! + تصویر

هر ساله باستان شناسان و دانشمندان، سایت های باستانی جدیدی را در اقصا نقاط جهان کشف می کنند. در سال ۲۰۰۲ میلادی، گروهی از گردشگران غاری را در یک بیابان بی آب و علف در نزدیکی مرزهای جنوب غربی مصر پیدا کردند که امروزه به غار جانوران شهرت دارد

نقاشی های باستانی غاری در مصر که متعلق به انسان نیستند! + تصویر

جای دست های باستانی در مصر

هر ساله باستان شناسان و دانشمندان، سایت های باستانی جدیدی را در اقصا نقاط جهان کشف می کنند. در سال 2002 میلادی، گروهی از گردشگران غاری را در یک بیابان بی آب و علف در نزدیکی مرزهای جنوب غربی مصر پیدا کردند که امروزه به غار جانوران شهرت دارد. این کشف، هم خیلی شگفت انگیز بود و هم خیلی ترسناک! می گوییم ترسناک، چرا که بسیاری از کارشناسان، جای دست های روی دیوارهای این غار را متعلق به انسان نمی دانند! در ادامه این مطلب با الی گشت همراه شوید تا راز و رمز این جای دست های باستانی را بفهمیم.

جای دست های باستانی

در سال 2002 غاری عجیب و غریب در مجاورت مرز کشور مصر به لیبی کشف شد. کشفی که بسیاری از دانشمندان و باستان شناسان را شوکه کرد و ترساند. آنچه که آن گروه گردشگر در این غار پیدا کردند، 13 جای دست نقاشی شده باستانی روی دیوارهای غار بود. بعد از تحقیقات گسترده ای که دانشمندان روی این جای دست های باستانی انجام دادند، به این عقیده رسیدند که آن ها کار نقاشی کودکان نیست، بلکه متعلق به موجوداتی باستانی به غیر از انسان است!

رد دست های باستانی در مصر

این غار همچنین با نام Wadi Sura II هم شناخته می شود و درون آن حدود 5000 تصویر نقاشی شده باستانی از 8 هزار سال قبل به طرزی با شکوه وجود دارند. تقریبا تمامی دیوارهای این غار نقاشی شده اند. درباره جای دست های باستانی کشف شده در این غار، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که این تصاویر بر اثر عبور و مرور مارمولک ها بر روی دیوارهای غار در طول هزاران سال شکل گرفته اند. اگر به تصاویر این مطلب نگاهی بیاندازید، متوجه یک جای دست بزرگ و چند جای دست کوچک (به اندازه دست کودکان) خواهید شد.

اگر کمی دقیق تر شوید، متوجه خواهید شد که این جای دست های باستانی بسیار کوچک تر از جای دست کودکان هستند. همچنین انگشتان آن ها بسیار باریک تر و دراز تر از دست یک انسان است.

نقاشی های باستانی غاری در مصر

امانوئله هونور (Emmanuelle Honore)، یک انسان شناس در موسسه تحقیقات باستان شناسی مک دونالد، گفته است که هنگامی که برای اولین بار این تصاویر را دید، بسیار شوکه شده است. او گفته است که امکان ندارد این جای دست ها متعلق به نوع بشر باشند. هونور در تحقیقی، این جای دست ها را با جای دست کودکان تازه متولد شده (کودکانی که بین 37 تا 41 هفته سن داشتند) مقایسه کرد. او همچنین دست های چند کودک نارس را هم اندازه گیری کرد. پس از تحقیقات بیشتر، تقریبا او مطمئن شد که این جای دست های باستانی مربوط به انسان نیستند. او معتقد است که این تصاویر در اثر عبور یک نوع سوسمار و یا حتی بچه کروکودیل ایجاد شده اند! البته کروکودیل در صحرا چه کار می کرده است؟! البته او این امکان را هم می دهد که خود انسان ها، این جانوران را بر روی دیوار می کشیدند تا نقششان روی آن بیفتد.

از نظر هونور این رد دست ها، دیدگاه جدیدی را در درک سنگ های این غار به دانشمندان ارائه کرده است. شاید اگر تحقیقات بیشتری در این غار صورت بگیرد، او و تیمش بتوانند بفهمند که انسان های اولیه، این حیوانات را از کجا آورده بودند و آیا این موجودات، حیوانات خانگی آن ها بودند؟! سوالات دیگری هم در این زمینه پرسیده شده اند. مثلا اینکه آیا این حیوانات جنبه مذهبی داشتند؟ چرا باید انسان ها همچین نقوشی را روی دیوارها بکشند؟

غار باستانی جانوران در صحرای مصر

سیر حیات در این منطقه

صحرای شرقی مصر که ادامه اش به داخل مرز کشورهای لیبی، سودان و چاد کشیده شده، به عنوان بزرگترین صحرای گرم و خشک جهان شناخته می شود. با توجه به همین موضوع، در آن زمان حیوانات زیادی نمی توانستند در این مکان دوام بیاورند، همانطور که امروزه نمی توان جانداران زیادی را در این مکان مشاهده کرد. 8500 سال قبل از میلاد، بارش های فصلی این منطقه بسیار بیشتر از امروز بود و به همین خاطر در هنگام بارندگی ها، برخی از جانوران شکارچی به این منطقه می آمدند. حدود 5300 سال قبل از میلاد، این باران ها متوقف شدند و انسان ها به مناطق کوهستانی عقب نشینی کردند.

3500 سال قبل از میلاد، تقریبا حیات بشری در این منطقه متوقف شد و به جای آن انسان ها به حاشیه رودخانه پر آب نیل رفتند، جایی که تمدن بزرگ مصر باستان با فرعون هایش شکل گرفتند.

دیگر نقاشی های غار

اعتقاد بسیاری از دانشمندان بر این است که انسان ها، این موجودات را به دیوارها می کشیدند تا این تصاویر ایجاد شوند. این جای دست های باستانی در میان هزاران نقاشی باستانی دیگر قرار گرفته اند. دانشمندان اطلاعات دیگری درباره اینکه چرا انسان ها این اشکال را ایجاد کرده اند، ارائه نکرده اند. هونور ادعا کرده که هیچ دانشمند دیگری هم نمی تواند این تصاویر را تفسیر کند، چرا که منظور انسان ها از این تصاویر شبیه دست مشخص نیست. شاید در آینده و با انجام مطالعات بیشتر، بفهمیم که واقعا این جای دست ها چه هستند و برای چه ایجاد شده اند.

منبع: thevintagenews.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان