در ترکیه برای رفتینگ به کجا برویم؟

فصل تابستان که می شود ماجراجویان زیادی رو به ورزش های آبی می آوردند تا با خنکای آب از گرمای طاقت فرسا رهایی پیدا کنند

در ترکیه برای رفتینگ به کجا برویم؟

رفتینگ در ترکیه

فصل تابستان که می شود ماجراجویان زیادی رو به ورزش های آبی می آوردند تا با خنکای آب از گرمای طاقت فرسا رهایی پیدا کنند. یکی از تفریحات آبی که می تواند حسابی شما را هیجان زده و سرزنده کند رفتینگ است البته اگر می خواهید یک ماجراجویی ناب را تجربه کنید باید مکان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید. تا به حال به رفتینگ در ترکیه فکر کرده اید؟ ترکیه در تابستان مملوء از گردشگرانی می شود که برای تماشای جاذبه ها راهی این کشور می شوند اما در میان آن ها ماجراجویانی هم هستند که از هر فرصتی برای رسیدن به هیجان استفاده می کنند. اگر خیال دارید در چند روزی که در ترکیه هستید رفتینگ را تجربه کنید با الی گشت همراه باشید چون می خواهیم درباره رفتینگ در ترکیه و بهترین رودخانه های ترکیه برای این ماجراجویی حرف بزنیم.

رفتینگ در ترکیه

چه چور رودخانه ای برای رفتینگ مناسب است؟ رودخانه ای که آب کافی، دمای مناسب و سرعت خوبی دارند، از طرفی چشم اندازهای اطراف رودخانه هم تاثیر زیادی در لذت بردن از این ورزش دارند پس باید به سراغ رودهایی بروید که طبیعت اطراف آن ها چشم نواز و دیدنی است. ماجراجویانی که با تورهای ترکیه راهی این کشور می شوند می توانند به راحتی رودهای پرآب مناسبی را برای این تفریح مفرح پیدا کنند. ترکیه رودهای بسیاری دارد اما اسم تعدادی از آن ها برای رفتینگ و قایقرانی بر سر زبان ها افتاده است. رودهایی مثل کوپرولو در آنتالیا، بکیلی در دنیزلی و دالامان در موغله تعدادی از این رودهای معروف هستند اما در میان این ها هم تعدادی از آن ها برای تعطیلات چند روزه مناسب ترند که در ادامه درباره آن ها بیشتر حرف می زنیم.

رودخانه کوپرولو ؛ Koprulu river، آنتالیا

رودخانه کوپرولو در آنتالیا محبوبیت خاصی در میان مردم ترکیه دارد و همیشه در ماه های گرم سال قایقران های زیادی را در این رودخانه می بینید. رودخانه به داشتن شاه ماهی خاکستری و قزل آلای خالخالی مشهور است و اطراف ان به خوبی بازسازی شده تا از تماشای چشم اندازهایش لذت ببرید. رودخانه در پارک ملی کوپرولو قرار دارد و در نهایت به دریای مدیترانه می ریزد. نواحی اطراف رودخانه با گونه های گیاهی و حیوانی جذاب، چشم اندازهای تماشایی، سایت های باستان شناسی و طبیعت زیبا مکانی خارق العاده را برای قایق سواری و رفتینگ ایجاد کرده اند. بر روی رودخانه دو پل تاریخی و رومی به چشم می خورد که قدمت آن ها به قرن های آغازین میلادی برمی گردد و تماشای بلوک های سنگی و مهندسی باستانی آن ها جالب توجه است.

رودخانه کوپرولو

رودخانه فیرتینا ؛ Firtina river، ریزه

ریزه شهری در نواحی شرقی دریای سیاه ترکیه است و بدون شک رودخانه فیرتینا از زیباترین رودهای این شهر به شمار می رود. این رودخانه 2 کیلومتری شگفتی طبیعت است چون از ترکیب رودخانه های مختلفی تشکیل شده و در مسیر خود از چشم اندازهای جذاب مثل زمین های چای می گذرد و برای ورزش های هیجان انگیز آبی مناسب است. خیلی از ماجراجویان در تابستان و بهار برای قایق سواری و رفتینگ به این رودخانه می روند، رودخانه ای که در دره سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارد و در آن پلی تاریخی و زیبا می بینید که قدمت آن به اوایل دوره عثمانی برمی گردد.

رودخانه فیرتینا

رودخانه دالامان ؛ Dalaman River، موغله

این رودخانه 229 کیلومتری آب های فیروزه ای و تمیز دارد و می توانید در دو مسیر R2 و R3 از هیجان رفتینگ لذت برید، البته مسیر R2  که درجه امواج 3 دارد برای مبتدی ها مناسب تر است. این رودخانه در جنوب غربی ترکیه حدود 1٫5 ساعت تا ریزورت توریستی مارماریس فاصله دارد و در گذشته 3 بخش مناسب برای رفتیگ داست اما به دلیل ساخت سد در سال 2001 امروز دو بخش از آن همچنان باقی مانده است.

رودخانه دالامان

رودخانه گوکسو ؛ Göksu River

رودخانه گوکسو مهمترین رود استان مرسین در جنوب ترکیه است. بستر عریض این رودخانه جای مناسبی را برای انواع ورزش های آبی مثل رفتینگ و قایق سواری فراهم کرده. منطقه ای که این رودخانه در آن قرار دارد به خاطر پوشش گیاهی و جانوری متنوع و همینطور آب و هوای مناسب در همه ماه های سال توریستان زیادی را به خود جذب می کند. رودخانه در مجموع 260 کیلومتر طول دارد اما 90 کیلومتر از آن که در Derincay و Degirmendere قرار  دارد برای تفریحات آبی مناسب است.

رودخانه گوکسو

رودخانه Coruh

این رودخانه یکی از سریع ترین جریان های دنیا را دارد و از 10 رودخانه برتر دنیا برای رفتینگ به شمار می رود. رودخانه در استان آرتوین در شمال شرقی ترکیه، در مرز گرجستان و در ساحل دریای سیاه قرار دارد و ماجراجویان زیادی برای رفتینگ به این منطقه می روند. همانطور که در حال ماجراجویی در آب های خروشان این رودخانه هستید گاهی در میان صخره های کنار رودخانه چشمتان به کلونی هایی از حیات وحش می افتد که جذابیت خاصی را به این منطقه داده اند. در این منطقه فقط آب های خروشان نیست که ماجراجویی به یادماندنی برایتان پدید آورده بلکه چشم اندازهای اطراف و حیات وحش هم این منطقه را به یکی از هیجان انگیز ترین نقاط برای رفتینگ در ترکیه تبدیل کرده اند.

منبع: goturkeytourism.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان