موزه تاریخ کانادا در اتاوا، نمادی از زندگی فرهنگ های مختلف کنار یکدیگر

موزه تاریخ کانادا یک موزه ملی در کانادا است که راجع به تاریخ انسان و تمدن به ویژه تاریخ کانادا اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار می دهد

موزه تاریخ کانادا در اتاوا، نمادی از زندگی فرهنگ های مختلف کنار یکدیگر

موزه تاریخ کانادا ؛ Musée canadien de l’histoire

موزه تاریخ کانادا یک موزه ملی در کانادا است که راجع به تاریخ انسان و تمدن به ویژه تاریخ کانادا اطلاعات جالبی را در اختیار شما قرار می دهد. این موزه در گاتینو واقع در استان کبک و در کنار رود اتاوا است. این موزه از 3 بخش تشکیل شده است. هدف از تاسیس این موزه جمع آوری، مطالعه و نگهداری از اشیایی است که مربوط به تاریخ زندگی انسان ها در کانادا و نشان دهنده فرهنگ آن ها می باشند. در اکتبر سال 2012 نام موزه رسما از موزه تاریخ تمدن کانادا به موزه تاریخ کانادا تغییر یافت تا دقت بیشتری بر روی تاریخ کانادا و مردمش باشد. در ادامه با الی گشت همراه شوید تا با موزه تاریخ کانادا آشنا شویم.

موزه تاریخ کانادا

در نمایشگاه های دائمی موزه تاریخ کانادا می توان با تاریخ 20000 ساله بشر در این منطقه آشنا شد. همچنین اشیا و برنامه های مربوط به فرهنگ و تمدن کانادا از گذشته تا کنون در آن برگذار می شود. انستیتو اصلی تحقیقات درباره در موضوعات نیز در موزه قرار دارد. کامندان آن اغلب افراد متخصصی در تاریخ کانادا، باستان شناسی، قومی، و فرهنگ های محلی هستند. موزه همچنین نمایشگاه های مسافراتی را نیز برگذار می کند.

تاریخچه

این موزه در سال 1856 میلادی به عنوان نمایشگاهی برای سازمان زمین شناسی کانادا تاسیس شد که نه تنها مواد معدنی، بلکه نمونه های بیولوژیکی و دست سازه های تاریخی و قومی نیز جمع آوری می کرد. موزه تاریخ کانادا در مونترال تاسیس شد و در سال 1881 به اتاوا نقل مکان کرد. در سال 1910، بر اساس توصیه فرانتس بواس، ادوارد سپیر انسان شناس و زبان شناس، به عنوان اولین انسان شناس در بخش جدید انسان شناسی مؤسسه موزه مشغول به کار کرد. به زودی پس از آن، انسان شناسان Diamond Jenness و Marius Barbeau استخدام شدند. در سال 1910، آن را به ساختمان جدید یادبود ویکتوریا درMetcalfe خیابان در مرکز شهر اتاوا انتقال دادند.

تاریخچه

گالری ملی کانادا نیز در این ساختمان نیمی از طبقه را اشغال کرده است. در سال 1968، موزه به موزه طبیعت و موزه انسان تقسیم شد، اما هر دو به همان حالت در ساختمان باقی ماندند. در سال 1982، دولت پیر ترودو اعلام کرد که موزه انسان به محل جداگانه مختص خودش در تالار منتقل خواهد شد. در آن زمان نام دقیق موزه به زبان انگلیسی Museum of Man که می توان آن را به موزه مردها نیز ترجمه کرد به همین دلیل منتقدان علیه تبعیض آمیز بودن این نام گفت و گو می کردند تا این که مسابقه انتخاب نام برای مجموعه در سال 1986 برگذار شد و نام موزه تاریخ تمدن کانادا برای آن انتخاب شد، مجموعه در سال 1989 مجددا به مکانی با تاسیساتی جدید منتقل شد.

از زمان افتتاح آن، هزینه موزه از حدود تخمین اولیه تقریبا 80 میلیون دلار تا حدود 340 میلیون دلار افزایش یافته است. علیرغم انتقادات اولیه در مورد Disneyfication در نظر گرفته شده از موزه، هزینه های عظیم آن، معماری منحصر به فرد و نمایش های ناتمام از بسیاری از مناطق (از جمله دولت محافظه کار براون ملوانی)، موزه به سرعت تبدیل به یک جاذبه توریستی شد و توسط جناح های مختلف سیاسی به عنوان نماد ملی یک جامعۀ چند فرهنگی شناخته شد. در سال 2005، موزه توانست 1،396،000 بازدید کننده جذب کند اما تعداد گردشگران در سال 2010 به 1٫2 میلیون کاهش یافت.

نام موزه در سال 2013 به موزه تاریخ کانادا تغییر یافت. احزاب مخالف اعتراض می کردند که هزینه 500000 دلاری برای این تغییر آن هم در دوره رکود اقتصادی غیر ضروری است. به هر حال نام موزه تغییر یافت و با تغییری در سیاست ها و اهداف آن نیز همراه بود. در حال حاضر هدف از موزه به شرح زیر است:

هدف از موزه تاریخ کانادا، ارتقاء دانش، درک و ارزیابی رویدادها، تجربیات، افراد و اشیاء کانادایی است که تاریخ و هویت کانادا را منعکس و شکل داده و همچنین آگاهی آنان از تاریخ و فرهنگ جهان را تقویت کرده است.

نمایشگاه های دائمی

نمایشگاه های دائمی

  • سالن بزرگ

سالن بزرگ در طبقه اول ساختمان معماری مرکز موزه است. دارای دیواری پر از پنجره است که 112 متر (367 فوت) عرض آن 15 متر (49 فوت) ارتفاع آن است و دارای منظره ای از رودخانه اتاوا و مجلس پارلمان است. در دیوار مقابل یک عکس رنگی در اندازه مشابه است. این تصور یک صحنه جنگل است و گفته می شود که بزرگترین عکس رنگی در جهان است.

  • سالن انسان ها اولیه

این موزه نیز در طبقه اول ساختمان قرار دارد  و بازگو کننده تاریخ و هنر بومیان کانادایی از زمان سکونتشنان در آمریکای شمالی تا به امروز است.  در این بخش از موزه تایخ کانادا تنوع اولی مردم، تعاملات آنها با زمین و مشارکت آنها در جامعه را بررسی می کند. این سالم نتیجه یک همکاری پیشگامانه و فشرده بین مدیران موزه و نمایندگان انسان های اولیه است. در واقع این بخش نشان دهنده تاریخ 20000 ساله منطقه است و خود به سه بخش بزرگ تقسیم می شود.

قسمت بومی به تنوع فرهنگی بومیان، دستاوردها و محل زنگی پیش از تاریخ آمریکای شمالی اشاره دارد. شامل داستان های سنتی در مورد خلقت و پدیده های دیگری است که توسط مردم بومی گفته می شد.

  • سالن تاریخ کانادا

تالار تاریخ کانادا، یک گالری دائمی است که به تاریخ کانادا اختصاص دارد و شامل هر دو طبقه سوم و چهارم موزه است. این بخش در تاریه یکم ماه ژوئیه سال 2017 به مناسبت صد و پنجاهمین سال موزه تاریخ کانادا افتتاح شد.

موزه

قیمت بازدید از موزه: برای بزرگ سالان 20 دلار

برای افراد بالای 65 سال 18 دلار

و برای افراد بین 3 تا 12 سال 12 دلار

ساعت کاری موزه معمولا بین 9 صبح تا 5 عصر است اما هر روز برنامه خاصی دارد و چند روز در سال نیز تعطیل است، حتما قبل از بازدید سایت موزه تاریخ کانادا را چک کنید.

شماره تماس: 0018005555621

آدرس: Canadian Museum of History 100 Laurier Street Gatineau, QC K1A 0M8

وبسایت: historymuseum.ca

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان