در سفرهای کاری خارج از کشور چگونه رفتار کنیم؟

هنگامی­ که برای انجام کسب­ و­ کار به خارج از کشور سفر می ­کنید، بهتر است که از قوانین اصلی و قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی آگاهی کافی داشته باشید

در سفرهای کاری خارج از کشور چگونه رفتار کنیم؟

قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی

هنگامی­ که برای انجام کسب­ و­ کار به خارج از کشور سفر می ­کنید، بهتر است که از قوانین اصلی و قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی آگاهی کافی داشته باشید. فرهنگ و سنت هر کشور موجب می ­شود مردمان آن رفتار متفاوتی داشته باشند و اگر مدیر اجرایی کسب ­و­ کار از نحوه­ ی انطباق با آداب معاشرت مردم کشور مقصد آگاهی کافی نداشته باشد احتمال مواجهه با مشکل افزایش می یابد. اطلاع نداشتن از قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی می­ تواند منجر به عدم موفقیت در مذاکرات کسب­ و ­کار و گرفتن جواب رد از شریک تجاری گردد. با وجود اینکه رسانه های اجتماعی به یکی از واسطه های غالب برای پیوستن به چشم­ اندازهای کسب ­و ­کار در سراسر دنیا بدل گشته است، اما هنوز هم هیچ چیزی نمی ­تواند اثربخشی معامله­ ی تجاری بین ­المللی رو در رو را بگیرد. با توجه به اهمیت آگاهی از قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی کشورها، در این مطلب الی گشت قواعد بین المللی ضروری در معاملات تجاری برون مرزی را در اختیارتان قرار می­ دهد. پیاده ­سازی این قواعد بین­ المللی مذاکره کنندگان را برای ایجاد روابط بهتر با مشتریان بالقوه و شرکا آماده می­ سازد و به این صورت آن­ ها را برای دستیابی به توافق تجاری موفق نزدیک می­ کند.

قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی

به همین علت، آگاهی از قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی عمومی کشور میزبان از اهمیت ویژه­ ای برخوردار می ­باشد. آگاهی از قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی کشورها ضامن رعایت ادب و برخورد حرفه­ ای در تمام سفرهای کاری بین­ المللی است.

  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با آرژانتین

در سفرهای تجاری به آرژانتین بهتر است که همانند اروپای قدیمی رفتار کنیم. آرژانتینی­ ها فرهنگ اروپایی ­ها، به ویژه فرانسوی ­ها و انگلیسی­ ها را تحسین می ­کنند. گفته می ­شود که آرژانتینی­ ها همانند ایتالیایی­ هایی هستند که به زبان اسپانیایی سخن می ­گویند، همانند انگلیسی­ ها لباس می ­پوشند و دوست دارند در پاریس زندگی کنند.

 

  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با استرالیا

در استرالیا تا حد ممکن طرز برخورد و رفتار باید طبیعی باشد. استرالیایی ­ها افرادی را که تظاهر می­ کنند و تلاش دارند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند، دوست ندارند. در سفرهای تجاری به استرالیا فراموش نکنید که عبارت “عادلانه بودن” که به معنای “دادن فرصت­ های یکسان به همه ­ی مردم” به کار می ­رود در اولویت است و به خوبی منعکس کننده ­ی روح تساوی گرای این کشور است.

آداب معاشرت در کسب و کار
  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با بلژیک

بلژیک کشوری است که به دو بخش تقسیم می­ شود: فلامینی ­ها و والون­ ها. اما ما باید از اشاره به این دو بخشی و همچنین نقش خانواده­ ی سلطنتی ممانعت کنیم، چرا که خیلی مورد پذیرش نیست. فراموش نکنید که در بلژیک با پادشاه همانند پادشاه رفتار نمی ­شود! در این کشور پادشاه تنها به عنوان پادشاه بلژیکی­ ها شناخته می­شود و هیچ فرقی با شهروند عادی ندارد.

 

  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با آلمان

آلمانی ها افرادی خشک و جدی هستند پس حتما دقت کنید که در جلسات کاری به هیچ با آن ها شوخی نکنید. جک گفتن در جلسات کاری با آلمانی ها نه تنها باعث خنده نمی شود، بلکه بی احترامی تلقی می گردد. قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با آلمانی ها حکم می کند که همیشه در کسب و کار جدی باشید. همچنین هیچ سوال شخصی نباید از شریک کاریتان بپرسید. قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با آلمانی ها می گوید که کسب و کار، کسب و کار است و نباید با مسائل دیگر آمیخته گردد.

وقتی جلسه ی کاری را می خواهید با آلمانی ها شروع می کنید ابتدا دست بدهید. آلمانی ها هنگام ورود به جلسات کاری و یا مذاکره به شدت جدی هستند. ابتدا باید افراد مسن تر وارد شوند و بعد با توجه به سمت هایی که دارند اول آقایان و بعد خانم ها وارد شوند.

آداب معاشرت کسب و کار در آلمان
  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با برزیل

برزیلی­ ها خود را آمریکایی­ می ­دانند. در سفر به برزیل و حتی در جلسات کاری توجه کنید که از عبارات “آمریکایی لاتین”، “آمریکایی جنوبی” و “اسپانیایی” برای اشاره به برزیلی­ ها استفاده نکنید. همچنین وقتی که قصد دارید از ایالات متحده­ ی آمریکا سخن بگویید نباید واژه­ ی “در آمریکا” را به کار ببرید.

 

  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با کانادا

فرهنگ کانادایی ­ها بیشتر نزدیک به بریتانیایی­ ها است تا ایالات متحده. حتی در منطقه­ ی کِبِک علیرغم اینکه به زبان فرانسه سخن می­ گویند، آداب معاشرت آن­ ها بیشتر همانند بریتانیایی ­ها است تا فرانسوی­ ها. در طول مذاکرات تجاری و یا هرنوع دیگر از مذاکرات، باید از سخن گفتن در باره­ ی حاکمیت کِبِک و مقایسه­ ی آن با ایالات متحده آمریکا خودداری نمایید. کانادایی ­ها معتقدند که آمریکایی­ ها خشن ­تر و مادی ­گراتر از آن ­ها هستند.

آداب معاشرت جلسات کاری در سفر
  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با چین

در سفر تجاری به چین باید حداکثر احترام را برای مدیران ارشد قائل شوید. در جلسات کاری قواعد بین المللی تجارت و آداب معاشرت حکم می­ کند که مدیران را با عنوان آقا یا خانم X خطاب نمایید و ابتدا به آن ­ها اجازه دهید که وارد اتاق جلسه شوند. پیش از مدیران نباید روی صندلی بنشینید و یا از روی صندلی بلند شوید، هنگامی که صحبت می­ کنند باید با تمام دقت به آن­ ها گوش دهید و هیچ ­گاه نباید صحبت آن­ ها را قطع کنید. به هر حال در چین قواعد بین المللی تجارت و آداب معاشرت ایجاب می­ کند که با توجه به قدرت و سِمت طرف مقابل به آن­ ها احترام بگذارید.

  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با فرانسه

در فرانسه تحسین کردن کشور و محصولات آن از قبیل غذا، مد و … کاملاً مثبت تلقی می ­شود. بر خلاف آلمانی­ ها که فکر می­ کنند “همه­ ی محصولات آلمانی خوب هستند”، فرانسوی­ ها بر این باورند که “تمام محصولات خوب فرانسوی هستند.” دانستن این نکته برای فرانسوی­ ها خوشایند است!

آداب معاشرت در جلسات کاری
  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با روسیه

صبر یکی از عوامل حائز اهمیت در میان روسی ها است. اما بر عکس آن مردم روسیه اصلا وقت شناس نیستند و سر وقت بودن اهمیتی برای آن ها ندارد. در قرارهای کاری با شرکای روسی معمولا انتظار نداشته باشید که سر ساعت برسند. در روسیه رسیدن دیرتر از موعد معمولا عادی است. جلسات کاری در روسیه ساعت ها به طول می انجامد و باید تا دقیقه ی آخر در جلسه حضور داشته باشید و جلسه ی کاری را نباید ترک کنید.

 

  • قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی با ترکیه

ترک ها مردمی خونگرم و بسیار مهمان نواز هستند. برای پذیرایی همیشه قهوه و چای تقدیم می کنند و شما هم برای احترام بهتر است قبول کنید. معمولا در جلسات کاری ترک ها چای و قهوه را به همراه شکر و آب می آورند و از شیر استفاده نمی شود.

در جلسات کاری ترکیه معمولا مذاکرات بیش از حد معمول طول می کشد. در معاملات تجاری با ترک ها هیچ و قت آن ها را تحت فشار نگذارید، چون ترک ها از فشار کاری و کارهای عجله ای خوششان نمی آید. همچنین فرآیند تصمیم گیری آن ها بسیار کند است پس باید صبر پیشه کنید!

آداب معاشرت ترک ها

در سفرهای تجاری و سفرهای کاری همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که مردم هر کشوری مختص به خود دارای قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی هستند. برای اینکه از ایجاد سوء تفاهم و یا بی احترامی به صورت ناخواسته پیشگیری کنید بهتر است که از قبل در مورد قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی کشوری که به آن سفر می کنید اطلاعاتی کسب نمایید.

رعایت قواعد آداب معاشرت در تجارت بین المللی تاثیر بسزایی در روابط تجاریتان می گذارد و عدم آگاهی ممکن است که بعضی وقت ها منجر به نتایج نامطلوبی در جلسات بگذارد.

 

منبع: entrepreneur

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان