نکاتی برای جلوگیری از «میگرن در سفر»

ذهن خود را از استرس هایی که می تواند به سردرد منجر شود مانند نگرانی بابت برنامه سفر و رسیدن به تک تک کارهایی که می خواهید، خالی کنید

نکاتی برای جلوگیری از «میگرن در سفر»

جلوگیری از میگرن در سفر

وقتی که در حال برنامه ریزی برای سفر هستید، آخرین چیزی که دلتان می خواهد درگیر آن شوید، میگرن یا همان سردردهای میگرنی است. متاسفانه، سفر یکی از فعالیت هایی است که به دلایلی از جمله جابجایی ساعت های خواب، آفتاب و … امکان بروز این نوع سردرد را افزایش می دهد. اما همه این ها بدان معنی نیست که افرادی که به این سردردها دچار هستند، نباید مسافرت کنند، بلکه جلوگیری از میگرن در سفر روش های آسانی دارد که به رعایت آن ها، راحتی می توانید خود را از این سردردها نجات دهید. با الی گشت همراه باشید:

جلوگیری از میگرن در سفر

میگرن در سفر

همانطور که گفتیم سفر کردن می تواند بروز سردردهای میگرنی را به دلایلی افزایش دهد. تغییرات فشار کابین در طی سفر هوایی می تواند رگ های خونی را منبسط کرده و منجر به درد میگرن شود، بیماری های ناشی از حرکت زمانی که قطار، قایق یا اتومبیل سوار می شوید نیز با سردرد مرتبط است. در نهایت، مهم نیست که چطور تصمیم به سفر به مقصد خود داشته باشید، استرس و نگرانی نیز می تواند عاملی باشد تا شما سردرد بگیرید. اما خبر خوب اینجا است: شما می توانید برای جلوگیری از میگرن در سفر مجموعه ای از کارها را انجام دهید که در ادامه می خواهیم به مهمترین آن ها اشاره کنیم:

کارها، همگی قبل از دقیقه 90!

ذهن خود را از استرس هایی که می تواند به سردرد منجر شود مانند نگرانی بابت برنامه سفر و رسیدن به تک تک کارهایی که می خواهید، خالی کنید. برای پیشگیری از استرس بهتر است چمدان خود را چند روز جلوتر ببندید و کارهای قبل رفتنان را طوری انجام دهید که قبل از پرواز بتوانید چند ساعتی با خیال راحت استراحت کرده و بخوابید. اگر سفر شما زمینی است، هر چند دقیقه یک بار نگه دارید و هوایی تازه کنید. مدام با خود تکرار کنید که سفر برای آرامش است نه برای اینکه بخواهید مانند کارتان، بابت آن نگران باشید.

آماده وسایل چند روز قبل از سفر

خوابیدن، باید اولویت شما باشد!

اختلال در الگوی خواب معمول می تواند شما را دچار میگرن کند. بنابراین، از ما می شنوید همه تلاشتان را به کار بگیرید تا زمانی که در مقصدتان هستید، استراحت و خواب کافی (نه بیش از حد) داشته باشید. البته خواب قبل از پروازتان نیز بسیار مهم است زیرا روز اول شما به اندازه کافی خستگی خواهد داشت که بخواهید با نخوابیدن به اندازه کافی، آن خستگی را چند برابر کنید. هیچ کس دوست ندارد روز اول سفرش با سردردهای میگرنی بگذرد.

تغذیه سالم، شرط اصلی!

یکی از بهترین تفریحاتی که در مسافرت به مکان های جدید وجود دارد، امتحان غذاهای جدید و محلی است. اما اگر شما می دانید که غذاهای خاصی مانند شکلات، پنیر، مرکبات، سس سویا، شکر، شیرینی های مصنوعی و … باعث میگرن می شوند، از آن ها دوری کنید. به یک برنامه غذایی منظم بچسبید! از برنامه خارج شدن یا زمان های طولانی بین وعده های غذایی نیز می تواند موجب سردرد شود. علاوه بر این، مصرف کافئین خود را به اندازه مصرف معمول خود حفظ کنید، زیرا افزایش یا کاهش میزان کافئین شما می تواند باعث میگرن شود.

کافئین

آب بنوشید، راحت‌ترین راه!

یادتان نرود که به اندازه کافی آب بنوشید و نگذارید که در سفر مخصوصا در پرواز، در نقاطی که هوا گرم است و زمانی که فعالیت فیزیکی مانند طبیعت گردی دارید، آب بدنتان از دست برود.

انتظار زیاد از حد از سفر: دشمن شما، دوست میگرن!

معمولا افراد زمانی که به سفر می روند دلشان می خواهد تا آنجا که می شود از تمام لحظاتشان بهره ببرند. اگر شما میگرن دارید بدانید که فعالیت های بیش از حد، غذا خوردن بیش از اندازه، مصرف تنقلات شیرین و حتی خوابیدن زیاد باعث بروز میگرن در سفر می شود. شما که این را نمی خواهید، نه؟

استراحت در سفر

پرهیز از ریسک های واضح

آن هایی که میگرن دارند، معمولا به نور شدید، هوای بسیار سرد یا گرم، صداهای بلند و بوهای شدید حساس هستند. این موارد، آن هایی هستند که همه میگرنی ها می دانند و شما هم اگر این نوع سردردها در وجودتان هست، باید به آن ها به شکل یک دشمن مرموز نگاه کنید. در سفرتان سعی کنید که از کلاه و عینک آفتابی، چشم بند، گوش گیر و لوازم این چنینی غافل نشوید. می توانید با پزشک خود مشورت کنید که به شما بگوید چه کارهایی برای جلوگیری از میگرن در سفر وجود دارد.

مراقب «حرکت ها» باشید، حتما!

بیماری ناشی از حرکت ناشی از سوار شدن در قطار یا سفر رفتن با اتوبوس و یا حتی سفرهایی زمینی با ماشین شخصی، یکی دیگر از عواملی است که باعث بروز سردردهای میگرنی می شود. اگر به این نوع بیماری دچار هستید، چه قرار است با هواپیما سفر کنید، چه با قطار، قایق یا هر وسیله نقلیه دیگری، داروهای لازم (که با پزشک خود مشورت کردید) را با خود همراه کنید.

بیماری ناشی از حرکت

پیش بینی درست تغییرات اقلیمی و آب و هوایی = فرار میگرن

اگر شما به مقصدی بسیار دورتر از خانه خود سفر می کنید، حتما تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را تجربه خواهید کرد. پس بهتر است قبل از سفر کاملا از دما، رطوبت و فشار هوای مقصد اطلاعات داشته باشید تا آن ها نتوانند باعث سردردهای میگرنی در شما شوند. علاوه بر آن اگر شما قرار است که فعالیت هایی نظیر غواصی، اسکی یا اسنوبوردینگ انجام دهید نیز در معرض ریسک خواهید بود. با اینکه نمی توانید این عوامل را از بین ببرید، اما با اقدامات لازم نظیر مصرف قرص هایی که می توانید قبل از بروز سردرد بخورید، از آن ها پیشی بگیرید.

پیشگیری میگرن در سفر

داروها فراموش نشود؛ این مورد اصلا شوخی ندارد!

اگر داروهایی برای کاهش درد میگرن تجویز شده دارید، مطمئن شوید که آن ها را در خانه جا نگذارید. علاوه بر این، بهتر است اگر داروهایتان را در چمدان می گذارید، چند برگ از آن ها را در کیف دستی یا کوله خود داشته باشید؛ زیرا اگر شما تمام اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنید، باز هم امکان میگرن در سفر را خوهید داشت. اگر میگرن گرفتید، قبل از آنکه بخواهید کل سفر را به کام خود تلخ کنید، می توانید با کمی استراحت و مصرف داروها، دوباره سرحال شده و به سفرتان ادامه دهید.

منبع: everydayhealth.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان