چرا خرید خودرو دنا کارکرده انتخابی مناسب است؟

در بازار خرید و فروش خودروی دست دوم، عموما تب و تاب خرید خودروهای کارکرده داخلی بیشتر است. دلیل این موضوع می‌تواند این باشد که به دلیل در دسترس بودن لوازم یدکی، تعمیرگاه‌های مجاز و خدمات گوناگون برای این نوع خودروها، خریدار درد سر کمتری می‌کشد و با خیال راحت‌تر می‌تواند به خرید این نوع خودروها اقدام کند. یکی از مهم‌ترین و مجهزترین خودروهای ساخت داخل و شرکت ایران خودرو، خودروی دنا است که از سال 1393 وارد بازار و با استقبال مشتریان مواجه شده است. این استقبال تا به امروز ادامه داشته  به طوری که هم خودروی دنا صفر بسیار خرید و فروش می‌شود و هم بازار خرید دنا کارکرده، رونق دارد.

به گزارش تابناک، اگر به بازار اینترنتی خرید و فروش خودرو مانند دیوار مراجعه کنید، طیف وسیعی از آگهی‌ها برای خرید دنا کارکرده، خواهید یافت. با ورود به بخش وسائل نقلیه سایت می‌توانید  دنای مورد نظر خود را، از نظر سال ساخت، کارکرد، رنگ و...،  جست و جو کنید. ذکر این نکته هم قابل توجه است که حذف واسطه‌ها و دلالان، باعث می‌شود خودروی مورد نظر با قیمت واقعی‌تر و کمتر به دست مشتری برسد و از این لحاظ هم به نفع خریدار است. به طور مثال در سایت دیوار خودروی دنا مدل 94، سفید رنگ، به گفته فروشنده به لحاظ فنی و سواری عالی، کارکرد 100 هزار کیلومتر به قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده است که با کمی تحقیق می‌توان مشاهده کرد که مشابه این خودرو با همین ویژگی‌ها در بازار با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

یک خودرو هر چقدر هم که کم کارکرد باشد به نسبت خودروی پایین‌تری (گاهی تا حدود 10 درصد پایین‌تر) دارد. به طور مثال اکنون در بازار خرید وفروش خودرو، قیمت خودروی دنا صفر بیش از 50 میلیون تومان است. اما با کمی جستجو موارد کارکرده‌ای با شرایطی مناسب خواهید یافت. به عنوان نمونه خودروی دنای مشکی، بدون رنگ، دارای بیمه تا برج 12، فقط 27 هزار کیلومتر کارکرد و بدون رنگ با قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده است. این قیمت نشان می‌دهد که خریدار می‎‌تواند با حدود 3 میلیون تومان کمتر نسبت به دنای صفر، یک دستگاه خودروی دنا در حد نو خریداری کند و به نوعی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

آگهی دیگری مربوط به دنایی سفیدرنگ مدل 97 است که تنها 3 هزار کیلومتر و به مدت دو ماه کار کرده است. فروشنده علت فروش فوری را خرید خانه اعلام کرده است با این حال مراقب خودروهایی که از آخرین معالمه آنها زمان چندانی نمی‌گذرد باشید و با چک کردن دقیق مدارک و کارشناسی خودرو از علت فروش باخبر شوید. روکش صندلی این خودرو به تازگی تعویض و قیمت خودرو 48 میلیون تومان اعلام شده است.

عوامل زیادی وجود دارد که خرید دنا کارکرده را به گزینه‌ای مطلوب بدل سازد. وجود تعمیرگاه‌های مجاز متعدد ایران‌خودرو در سراسر کشور، فروشگاه‌های لوازم یدکی فراوان و...، در کنار ویژگی‌های فنی قابل ‌قبول خودروی دنا و همچنین آسانی فروش این خودرو در مواقع ضروری باعث می‌شود که این خودرو، انتخاب مناسبی باشد و خریدار از تصمیم خود پشیمان نشود. در دنیای امروز حفاظت از محیط زیست دغدغه بسیاری از خریداران خودرو می‌باشد. علاوه بر امتیازات فنی و ایمنی، استاندارد آلایندگی یورو 4 از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.  

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان