پنج تمرین برای تقویت گفتار در کودکان

آموزش فرزندان برای صحبت کردن و فن بیان کودکان، فرایندی است که طول می کشد. با این وجود، می توانید با تمرین هایی مهارت گفتاری فرزندتان را ارتقا دهید، زیرا این امر برای پیشرفت اجتماعی آنها بسیار مهم است.

زبان وسیله ای اساسی برای اجتماعی شدن است که به کودکان اجازه می دهد تا با محیط شان سازگار شوند. اگرچه بچه های خیلی کوچک نمی دانند چگونه صحبت کنند، اما می توانند منظور خود را از طریق گریه و زبان بدن بیان کنند. با این وجود، بسیار مهم است که مهارت های گفتاری و فن بیان کودکان خود را ارتقا دهیم. یکی از راه های انجام تقویت گفتار کودکان و فن بیان این است که تمریناتی را با آن ها انجام دهیم.

 

تقویت گفتار کودکان

 

چگونه گفتار کودکان خود را تقویت کنیم؟

والدین تأثیر فراوانی در روند رشد گفتار فرزندان خود دارند. به همین دلیل مهم است که همه چیز را به درستی تلفظ کنید و صداها را با  دقت بیان نمایید. گفتگوی دائمی باعث می شود تا فرزندتان را به صحبت کردن تشویق کنید. این کار باید مناسب سن، توانایی ها و منافع آنها باشد.

سعی نکنید آنچه را که آن ها می خواهند بگویند پیش بینی کنید یا جملات ان ها را نیمه کاره بگذارید. کود ک خود را آزاد بگذارید تا بتواند با فراغ بال پیام و منظور خود را برساند. بر اساس این دستورالعمل های اصلی، بیایید برخی از تمرین هایی را که می توانید برای تقویت گفتار در کودکان استفاده کنید، کشف کنید.

 

1- با هم پیاده روی کنید

پیاده روی و گشت و گذار های مختلف، تجربیات متنوعی است که اجازه می دهد تا کودک شما احساسات جدیدی داشته باشد و بیشتر از هر زمانی واژگانی را که احساس می کند باید بر زبان بیاورد، نیاز پیدا می کند. درباره آنچه که می بینید از جمله رنگ ها، صداها، بوها و شکل ها بحث کنید. از همه چیز در اطراف آن ها برای ایجاد یک گفتگوی جالب و منطقی استفاده نمایید.

 

2-  داستان بخوانید

این تمرین به آنها کمک می کند درک چیزها و افراد را توسعه دهند. شما می توانید بپرسید "کجا است ..." و اجازه دهید کودک شما با اشاره یا لمس شی یا رنگ، پاسخ شما را بدهد. به آنها فرصت کمی برای پردازش درخواست خود بدهید. هنگامی که آنها موفق شدند، به آن ها تبریک گفته و دوباره تمرین کنید.

 

تقویت گفتار کودکان

 

3- با عکس ها و برش تصاویر بازی کنید

از عکس ها و برش های ان ها استفاده کنید. می توانید با توصیف هر تصویر یا عکس، از کلمات و علامت های خاص شروع کنید. آنها تفاوت بین فعالیت ها و تصاویر را یاد خواهند گرفت. هنگامی که هر تصویر را توضیح دادید، از فرزندتان بپرسید که فرد در آن چه کاری را انجام می دهد. به یاد داشته باشید که تصاویر باید فعالیت های آسان و آشنا مانند خوردن، بازی کردن، خوابیدن و ... را نشان دهند.

 

4 - به آن ها آموزش دهید اسم خود را بگویند

علاوه بر اهمیت شناخت اسامی آنها، این فعالیت به کودک شما کمک می کند تا شخصیت های دیگر، اشیاء و فعالیت های دیگر را نام ببرند. این فعالیت با گفتن: "نام شما ..." شروع شده و آن را چند بار تکرار کنید، به طوری که آنها بتوانند فورا پاسخ ان را بدهند. حتما آنها را هنگام پاسخ صحیح تشویق نمایید.

نام خانوادگی را در مرحله بعدی اضافه کنید تا آنها مراحل را بیاموزند. اگر آن ها به درستی پاسخ ندهند، روند را از ابتدا تکرار کنید. می توانید این تمرین را با قسمت هایی از بدن یا سایر نام های آشنا مانند اسباب بازی ها و ظروف که اغلب استفاده می شود (صفحات، کفش، عینک و غیره) استفاده کنید.

 

تقویت گفتار کودکان

 

5- صداهای حیوانات

فعالیت دیگری که بچه ها دوست دارند این است که اسامی حیوانات را به صداهای ساخته شده مرتبط سازند. می توانید برنامه ها، بازی ها را پیدا کرده و یا به سادگی آن را با استفاده از صدای خود تقلید کنید. یکی از راه های انجام این تمرین این است که صدای یک حیوان را تقلید و از کودک خود بپرسید چه چیزی است. یا می توانید آنها صدای یک اردک یا سگ را بپرسید و ببینید آیا آنها می توانند به درستی پاسخ دهند.

 

نتیجه گیری

احتمالا قبلا برخی از این تمرینات را انجام دادید تا گفتار کودک خود را تقویت کنید. بهترین فعالیت این است که با آنها دائما صحبت کنیم و آنها را آزادانه و بدون فشار در بیان احساسات خود بگذاریم. به یاد داشته باشید که شما اولین نفری هستید که برای صحبت کردن به فرزندتان آموزش می دهد. پس وقت و انرژی مناسبی اختصاص دهید تا به آن ها کمک کنید که واژگان خود را توسعه دهند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان