آیا می توان کیفیت آب آشامیدنی خانه را بهتر کرد؟

استفاده از آب آشامیدنی سالم و با کیفیت بسیار مهم و ضرور ی است. به همین علت همواره در پی بهبود کیفیت آب در خانه باشید تا به حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری های ناشی از آب آلوده کمک کنید.

آب آشامیدنی باید شرایط خاصی داشته باشد تا بتوان آن را مناسب برای مصرف انسان دانست. به طور کلی باید از میکروارگانیسم ها، انگل ها یا مواد تشکیل دهنده ای که می تواند برای سلامت شما خطر ایجاد کند، عاری باشد. بنابراین بهبود کیفیت آب یک مساله مهم در این روزها خواهد بود. گزینه های مطرح شده در این مقاله برای بهبود کیفیت آب در خانه به شما کمک خواهند کرد.


بهبود کیفیت آب در منزل

 

آب چگونه به خانه شما می رسد؟

آب به طور معمول به وسیله شبکه عمومی یا خصوصی از شبکه های توزیع، مخازن و یا حوضچه ها به یک خانوار می رسد. در این فرایند، می تواند توسط عوامل مختلفی آلوده شود، بنابراین قبل از نوشیدن بهتر است از کیفیت آن مطمئن شوید.

قبل از آشامیدن آب و یا استفاده از آن برای پخت و پز،  باید یک سری از فرآیندهای تصفیه را برای تضمین کیفیت آن انجام شود. در بسیاری از کشورها، بسیاری از خانوارها دارای آب سختی هستند که پر از مواد معدنی و مواد شیمیایی اضافی هستند. آب مورد استفاده برای مصرف انسان نباید بیش از 10 باکتری روده ای در هر لیتر باشد و باید عاری از هرگونه ناخالصی ها، طعم، بو یا کدر بودن باشد.

 

تفاوت آب سخت و نرم

در بعضی از مناطق مسکونی، آب هایی که از طریق خط لوله وارد می شوند معمولا حاوی آهک می باشند. این به علت مواد معدنی بالا مانند منیزیم و کلسیم و رسوب به عنوان آب سخت شناخته می شود. این نوع آب می تواند برای آبیاری باغ ها یا دفع زباله های زیستی استفاده شود اما برای مصرف انسان مناسب نیست. در مقابل، آب نرم حاوی حداقل نمک های معدنی است.

 

تفاوت آب معدنی و آب شیر

برخی از افرادی هستند که خواص تغذیه ای آب معدنی را ترجیح می دهند. علت این است که به نظر آن ها آب معدنی با آب شیر تفاوت زیادی دارد. با این حال، این تمایز همیشه درست نیست. چون آب معدنی نیز می تواند از طریق ماشین آلات بسته بندی و لوله ها آلوده شود. آب معدنی از چشمه ها و آب های زیرزمینی می آید. این آب به هیچ عنوان خاصیت درمانی ندارد و تنها به علت منشاء آن، قابل توجه است. با این حال، آب معدنی را نیز از طریق چندین فرایند ضد عفونی، برای مصرف انسانی مناسب می کند.

 

بهبود کیفیت آب آشامیدنی

 

آیا آب شیر برای نوشیدن سالم است؟

مصرف کنندگان باید از بوی عجیب و غریب آب خانگی منزل مطلع باشند. برای اطمینان از سالم بودن آب آشامیدنی را آزمایش کنید. یک لیوان را با آب پر کنید و آن را در نور قرار دهید. به این ترتیب، تمیز بودن یا وجود ذرات رسوب کرده در آن را می توانید مشاهده کنید. اگر آب شفاف نیست و یا بوی بد دارد (حتی کم)، نشان دهنده آلودگی آن است.

 

چگونه می توانید کیفیت آب آشامیدنی را بهبود ببخشید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از خرید فیلترهای تصفیه آب، از مصرف آب آلوده پرهیز کرده و آب معدنی بخرید. باید بدانید که جوشاندن آب کافی نیست. زیرا این فرایند اگرچه باکتری ها را از بین می برد اما همچنین می تواند آلاینده های خاصی نظیر آرسنیک و نیترات را متمرکز کند.

 خرید یک کیت آزمایشی ارزیابی کیفیت آب، روش دیگری برای آزمایش کیفیت آب در خانه است. این دستگاه،  مقدار کلر، نیترات، نیتریت، مواد معدنی مثل آهن، مس و سرب و سختی آب را اندازه گیری می کند.

اگر درمورد آب موجود در خانه خود شک دارید، می توانید نمونه ها را به یک آزمایشگاه معتبر ارسال کنید. نتایج یک تجزیه و تحلیل نمونه آب به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بگیرید چه کاری انجام دهید. یکی دیگر از گزینه های خوب برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی در خانه شما، سیستم فیلتر کردن است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان