"داعش" منطقه آسیای مرکزی را تهدید می کند

با توجه به گسترش فعالیت های تروریستی گروه داعش در شمال افغانستان و تصمیم آنها برای ورود به منطقه آسیای مرکزی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سازمان پیمان امنیت جمعی از طرح موسوم به خلافت بزرگ گروه تروریستی داعش در این منطقه سخن به عمل آورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی سیداراف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سازمان پیمان امنیت جمعی با توجه به برگزاری مانور آتی 'برادران هم رزم 2018' در نشست خبری گفت، منطقه آسیای مرکزی در حال حاضر با تنش های بسیار روبرو شده است و مهمترین تهدیدات کنونی کشورهای این منطقه فعالیت های گروه های تروریستی داعش است. متاسفانه کشور افغانستان هم اکنون به محل امن این گروه تروریستی در منطقه تبدیل شده است.

به گفته ژنرال سیداراف، گروه تروریستی داعش قصد دارد از افغانستان به عنوان مرکز مهم آموزش نیروهای خود استفاده کند که برای تحقق طرح موسوم به خلافت بزرگ که قلمرو کشورهای آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا را شامل می شود، وارد عمل شوند، زیرا این گروه تروریستی همچنان به جذب شهروندان کشورهای آسیای مرکزی از جمله ازبکستان و تاجیکستان به صفوف خود ادامه می دهد.

ژنرال آناتولی سیداراف در ادامه افزود، در جریان برگزاری رزمایش مشترک نظامی همزمان نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قلمرو روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان موسوم به 'برادران هم رزم 2018'، راهکارهای واکنش سریع این نیروها برای مقابله با هرنوع تجاوز و یا تحرکات گروه تروریستی داعش تمرین خواهد شد.
رزمایش مشترک نظامی همزمان نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی در قلمرو روسیه، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان طی روزهای اول و دوم نوامبر سال جاری موسوم به 'برادران هم رزم 2018 ' برگزار می شود و هدف از این تمرین ها مقابله با تحرکات گروه های تروریستی به ویژه داعش است که در شمال افغانستان مستقر شده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان