مصرف ایبوپروفن در دوران شیردهی مجاز است؟

بسیاری از زنان شیرده که در دوران پس از زایمان به سر می برند، از دردهای عضلانی رنج خواهند برد. قرص ایبوپروفن می تواند این دردها را کاهش دهد. اما آیا مصرف ایبوپروفن در دوران شیردهی مجاز است؟

برخی از انواع داروها برای مصرف مادران در دوران شیردهی  مناسب نیستند، بنابراین زنان باید بدانند که آیا استفاده از داروهای مسکن و ضد درد خطرناک است یا خیر. بسیاری از زنان شیرده که در دوران پس از زایمان به سر می برند، از دردهای عضلانی رنج خواهند برد. قرص ایبوپروفن می تواند این دردها را کاهش دهد. اما آیا مصرف ایبوپروفن در دوران شیردهی مجاز است؟

 

ایبوپروفن

 

مصرف ایبوپروفن در دوران شیردهی

ایبوپروفن در دوران شیردهی در دوزهای متوسط برای مادران شیرده ایمن است. زیرا تنها مقدار کمی از این دارو به شیر مادر منتقل می شود. مطالعه ای در  سال 2014 درباره غلظت ایبوپروفن در شیر مادر نشان می دهد که نوزادان کمتر از 0.38 درصد از دوزهای منتقل شده به زن را دریافت می کنند. حتی هنگامی که زنان شیرده مقدار زیادی از ایبوپروفن را از طریق مکانیزم های تحویل سریع دریافت میکنند، نوزادان کمتر از 1 درصد از دوز مصرف می کنند.

پزشکان به طور معمول توصیه می کنند زنان در دوران بارداری از داروهای خاصی اجتناب کنند؛ زیرا ممکن است به جریان خون منتقل شوند، از طریق کانال زایمان به فت رسیده و بر نوزاد تاثیر بگذارند. برخی تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ایبوپروفن در دوران بارداری با آسم در کودک ارتباط دارد. حداقل یک مطالعه نشان داده است که زنان در دوران بارداری از مصرف ایبوپروفن جلوگیری کنند.

این ممکن است گیج کننده باشد زیرا ممکن است افراد معتقد باشند که داروهایی که در حین بارداری ناامن هستند، هنگام شیردهی نیز خطرناک خواهند بود. با این حال، داروهایی که بر جنین در حال رشد تاثیر می گذارند با داورهای موثر بر شیر مادر بسیار متفاوت خواهند بود.

 

مصرف سایر مسکن ها در دوران شیردهی

ایبوپروفن یکی از امن ترین گزینه ها برای تغذیه با شیر مادر است. با این حال، ایبوپروفن برای همه کار نمی کند و برخی از خانم ها ممکن است به دلایل دیگری مانند آلرژی از این دارو اجتناب کنند. 

استامینوفن (تیلنول) نیز مصرف زیادی در مادران شیرده برای کاهش درد دارد. در مطالعات انجام شده توسط دانشمندان به این نتیجه رسیدند که استفاده از استامینوفن (تیلنول) در هنگام شیردهی مادر ایمن است.

درباره انتقال غلظت آسپرین در شیر مادر بحث های زیادی شده است. همانطور علت ایجاد سندرم ری در کودکان و نوزادان به علت مصرف آسپرین هنوز برای برخی محققان جای شک گذاشته است. برخی از محققان نگران این هستند که حداقل قرار گرفتن در معرض آسپیرین  موجود در شیر مادر خطرناک است. بنابراین، بهتر است گزینه های امن تر را انتخاب کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان