غذاهای مفید و مضر برای میگرن کدامند؟

افراد زیادی از میگرن رنج می برند. برای این افراد لازم است که عوامل شدت دهنده میگرن را شناسایی کرده و از ان ها دوری کنند. در ادامه با غذاهای مفید و مضر برای میگرن آشنا خواهید شد.

افراد زیادی از سردردهای میگرنی رنج می برند. برخی از غذاها ممکن است موجب شوند سردردهای میگرن کاهش یابند. باید بدانید که هیچ رژیم قطعی برای میگرن وجود ندارد. اما افراد می توانند با تجربه کردن لیست های معمول بخور نخورهای میگرنی، عوامل تحریک کننده را شناسایی نمایند. در ادامه با  غذاهای مفید و مضر برای میگرن آشنا خواهید شد. 

 

رژیم غذایی میگرن

 

غذاهای تسکین دهنده و تحریک کننده میگرن کدامند؟

خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند به جلوگیری از میگرن کمک کند. رژیم سالم باید شامل غذاهای تازه از جمله میوه ها، سبزیجات، دانه های جامد و پروتئین ها باشد. غذاهای تازه به احتمال زیاد مواد نگهدارنده غذایی کمتری مصرف می کنند. نگهدارنده ها می توانند در برخی افراد باعث میگرن شوند، بنابراین اجتناب از غذاهای حاوی آنها می تواند کمک کند. مواد غذایی مانند شکلات، تخم مرغ، بادام زمینی، گوجه فرنگی، پیاز و ذرت می تواند تحریک کننده میگرن باشد. 

انجمن اختلالات میگرنی فهرستی از "غذاهای امن میگرن" را برای راهنمایی افراد مبتلا به میگرن منتشر کرده است. این غذاها به طور کلی حاوی مواد نگهدارنده، مخمر، طعم دهنده و سایر مواد تشکیل دهنده مضر برای میگرن مانند نیتریت و فنیل آلانین نیستند. غذانخوردن و گرسنگی نیز می تواند باعث تحریک سردردهای میگرنی خواهد شد. در واقع به دلیل ارتباط سطح قند خون و میگرن این اتفاق خواهد افتاد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان