معمای قتل و تهدید ملکه های زیبایی عراق

شیما قاسم، ملکه زیبایی سابق عراق می‌گوید که چند روز پس از کشته شدن یکی از دیگر از مدل‌های عراقی با شلیک گلوله، او نیز تهدید به مرگ شده است.

شیما قاسم

شیما قاسم، ملکه زیبایی سابق عراق می‌گوید که چند روز پس از کشته شدن یکی از دیگر از مدل‌های عراقی با شلیک گلوله، او نیز تهدید به مرگ شده است.

شیما قاسم در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، می‌گوید زندگی‌اش در خطر است و پیام‌های تهدیدآمیزی دریافت کرده که در آن پیام‌ها گفته شده او نفر بعدی خواهد بود.

روز پنجشنبه تاره فارِس مدل عراقی که در اینستاگرام ۲.۸ میلیون دنبال‌کننده دارد توسط افراد ناشناس در بغداد به قتل رسید.

قتل شیما قاسم، دو روز پس از آن اتفاق افتاد که سعود العلی، زن فعال حقوق بشر در شهر بصره به ضرب گلوله کشته شد.

همچنین در ماه اوت، اجساد دو مالک دو آریشگاه در بغداد به فاصله یک هفته از یکدیگر "در شرایطی مرموز" در خانه‌های‌شان پیدا شد.

گزارش شده که این دو زن هم با گروه‌های اجتماعی مشابه خانم فارس سر و کار داشتند.

مشخص نیست که آیا پیوندی میان این رویدادها وجود دارد یا نه اما حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، گفته است برداشت او این است که "برنامه‌ای در پشت این جنایات" هست و دستور تحقیق در این زمینه را داده است.

اینستاگرام شیما قاسم

یک فعال حقوق بشر در عراق می‌گوید قتل‌های اخیر نشان ‌می‌دهد که نه تنها فعالان زیر تهدید هستند بلکه جامعه در کل نیز زیر تهدید قرار دارد

خانم قاسم که اکنون به گفته خودش با تهدید روبرو شده است، در ویدیویی که منتشر کرده می‌گوید زنانی که در عراق برای خود شان نام و نشانی کسب کرده‌اند با "قصابی شدن مثل مرغ‌ها" روبه‌رو هستند. او همچنین خانم فارس را "شهید" توصیف می‌کند.

خانم فارس که ۲۲ سال داشت در روز روشن در مرکز بغداد، پایتخت، کشته شد.

او در سه سال گذشته در اربیل کردستان زندگی‌ می‌کرد چرا که به باور او آنجا برایش امن‌تر بود، اما گاهگاهی به بغداد سفر می‌کرد.

بنا به گزارش‌ها خانم فارس نیز در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های توهین‌آمیز و تهدید دریافت می‌کرد. برخی گمانه می‌زنند که ممکن است افراط‌گرایان مذهبی او را هدف قرار داده باشند.

هنا ادوار، بنیان‌گذار یک گروه فعال حقوق بشر در عراق به خبرگزاری فرانسه گفته که قتل‌های اخیر نشان ‌می‌دهد که نه تنها فعالان زیر تهدید هستند بلکه تمام جامعه نیز زیر تهدید قرار دارد.

او افزوده: "حمله به زنانی که چهره‌های مطرح هستند، تلاشی است تا آنها را وادار کنند که خود شان را در چاردیوار خانه‌ زندانی کنند."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان