اعلام آمادگی محسن هاشمی برای شهردار شدن

رئیس شورای شهر تهران با اعلام آمادگی برای شهردار تهران شدن گفت: بخشی از اصلاح طلبان فکر می‌کنند شهردار شدنم باعث از هم پاشیدگی شورای شهر می‌شود، اما برای ریاست شورا جایگزین هست.

رفتن سیدمحمد علی افشانی شهردار تهران قطعی شده است و در این رابطه هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم مسئولان مربوطه در دستگاه‌های مختلف نظر خود را اعلام کرده‌اند.

عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشوری در این باره اظهار کرد: همه شهرداران کشور از جمله شهردار تهران مشمول قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان هستند، ۱۵ استاندار کشور هم مشمول این قانون هستند و باید تا پایان فرصت قانونی مسئولیتشان را تحویل دهند.

وی تأکید کرد: شهردار تهران هم جزو قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان می‌شود و باید برود و این قانون برای همه شهرداران است و استثنایی ندارد.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور نیز در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نیز می‌شود یا نه؛ بیان کرد: بر اساس تمامی مستندات و کارشناسی‌هایی که بر روی این موضوع انجام شده و هم چنین برداشت از قانون، این قانون شامل تمامی شهردار‌ها و حتی شهردار تهران نیز می‌شود. در قانون به طور صریح هیچ استثنایی در خصوص شهردار‌ها وجود ندارد.

وی گفت: از نظر من شورای شهر تهران و سایر بخش‌ها که این قانون مشمول آن‌ها می‌شود به جای از دست دادن فرصت؛ باید در پی گزینش نیرو‌های متخصص و جدید باشند.

با این شرایط باید در انتظار رفتن افشانی از شهرداری تهران و البته انتخاب شهردار بعدی تهران باشیم؛ این در حالی است که پیش از شروع شورای شهر تهران در دوره جدید بار‌ها و بار‌ها نام محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان گزینه شهردار تهران مطرح شد، اما هر بار این موضوع منتفی می‌شد که محسن هاشمی علت مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خروج وی از شورا امضای میثاق نامه می‌دانست که البته محسن هاشمی نیز بار‌ها گفته است که این میثاق نامه را امضا نکرده است.

اما با توجه به تغییرات مکرر در شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران این بار نیم نگاهی هم به حضور محسن هاشمی رفسنجانی به عنوان شهردار پایتخت دارند؛ در همین رابطه محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران روز گذشته در صفحه شخصی خود توئیتی با این مضمون کرد: بخشی از اصلاح طلبان فکر می‌کنند شهردار شدنم باعث از هم پاشیدگی شورای شهر می‌شود. برای ریاست شورا جایگزین هست، اما بنا بود کسی نرود تا باب نشود. مثل حجاب بانوان است، اگر شل کنند دیگر نمی‌شود کنترل کرد!

البته در این شرایط شهردار شدن ریسک بالایی دارد و امکان موفقیت دشوارتر از گذشته است.

با این توئیت محسن هاشمی و توضیح شرایط شورا و شهرداری تهران حضور وی در بر صندلی شهردار دور از ذهن نیست و باید منتظر نظر اعضای شورای شهر تهران و ورود یکی از اصولگریان در شورای شهر تهران باشیم.

توییت محسن هاشمی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان