پیش‌بینی لازم برای عدم تمکین ترامپ به رای لاهه

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت‌ که پیش‌بینی‌های لازم در صورت عدم تمکین ترامپ به رای دیوان لاهه اتخاذ شده است.

به گزارش ایسنا، غلامحسین دهقانی درباره رای دادگاه لاهه به نفع ایران و تهدید ترامپ به خروج از این معاهده و قرارداد مودت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از بسیاری از معاهدات از جمله معاهده پاریس و ... خارج شده‌اند و فکر می‌کنم با روندی که رییس جمهور آمریکا پیش رو گرفته است طی یکی ، دو سال آینده از تمام معاهده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز خارج شود که البته این مشکلی است که آن‌ها دارند؛ چراکه بر اساس رای دیوان لاهه آن‌ها موظف به اجرای حکم هستند.

وی در ادامه‌ درباره این که در صورت عدم تمکین ترامپ به رای دادگاه لاهه تدابیر لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه پیش‌بینی شده است؟ گفت‌: قطعا در این زمینه ما پیش‌بینی هایی را انجام داده‌ایم و در صورت عدم تمکین اقدامات گسترده ای از سوی ما صورت خواهد گرفت.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه ، خاطر نشان کرد: در ‌عین ‌حال ما در مجامع مختلف بین‌المللی این مساله را مطرح خواهیم کرد و دولت آمریکا نیز باید در این خصوص پاسخگو باشد. همچنین می‌توان در مقاطع مختلف فشارهایی در این خصوص برای تمکین آمریکا به رای لاهه ایجاد کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود درباره این که آیا امکان طرح رای لاهه در شورای امنیت وجود دارد نیز گفت‌: از نظر مقررات بین‌المللی امکان رفتن رای لاهه به این شورا وجود دارد. البته ما باید این مساله را بررسی کنیم و ببینیم که آیا می‌توان از طریق این شورا پیگیری کرد یا خیر. اما آمریکا بر اساس قانون باید به این رای تمکین کند.

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان