راز کاهش وزن طولانی مدت چیست؟

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، همیشه نگرانند که این کاهش وزن پایدار نبوده و پس از مدتی دوباره به وزن قبلی برگردند. محققان در مطالعات جدید خود به ننایج جالبی برای کاهش وزن طولانی مدت و پایدار رسیده اند.

بیش از دو سوم مردم جهان دارای اضافه وزن یا چاقی هستند. وزن بیش از حد و چلقی می تواند خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، سکته مغزی، و حتی برخی از انواع سرطان را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که تا 40 درصد از افرادی که در کاهش وزن موفق هستند، نیمی از وزن کم شده خود را در طی زمان کوتاهی به دست می آورند. رژیم ساده و متعادل و ورزش کردن یکی از بهترین روش های کاهش وزن است. اما قضیه به این سادگی نیست. برای کاهش وزن پایدار و طولانی مدت باید به نکاتی مهم توجه داشته باشید.

 

کاهش وزن پایدار

 

نوسان در برابر ثبات

محققان تحقیقات جدیدی را روی 183 شرکت کننده انجام دادند که همه آنها دارای اضافه وزن یا چاقی بودند. به مدت یک سال، هر یک از افراد در یک برنامه کاهش وزن مشارکت داشتند. این برنامه شامل رژیم غذایی و اهداف رفتاری مانند افزایش فعالیت بدنی و بررسی میزان کالری بود. از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد که در مورد هر گونه رفتار غذایی گزارشی را ثبت نمایند. علاوه بر این، افراد در جلسات هفتگی اندازه گیری وزن شرکت کردند. دو سال پس از شروع برنامه کاهش وزن، شرکت کنندگان برای آخرین بار وزن شدند. 

این تیم متوجه شدند که شرکت کنندگانی که در 6 و 12 هفته اول برنامه به طور مداوم و ثابت کاهش وزن را تجربه کردند در مقایسه با افرادی که دارای نوسان وزن بوده اند؛ در یک سال یا دو سال بعدی کاهش وزن پایداری را داشته اند. به عبارت بهتر کاهش وزن مداوم و دارای ثبات عامل تعیین کننده در حفظ وزن در طولانی مدت برای افراد بوده است.

 

کاهش وزن پایدار

 

ثبات کاهش وزن مرتبط با رفتارهای غذایی

یکی دیگر از نتایجی که محققان در مطالعات خود کشف کردند این بود که حفظ رژیم غذایی متعادل و دقت درباره هرگونه رفتار غذایی عاملی مهم در کاهش وزن پایدار و طولانی مدت خواهد بود. شرکت کنندگانی که تمایل به غذا خوردن کمتری داشتند و کالری کمتری مصرف کردند، نوسان وزن بیشتری را تجربه کردند. در واقع ثبات کاهش وزن بسیار مهم تر از کاهش وزن موقت خواهد بود. شما نباید هیچ وقت از برنامه خود منحرف شده و به سادگی از ان عبور کنید. بدانید که هرگونه رفتار غذایی غلط و نامناسب می تواند زحمات شما را هدر دهد. بنابراین باید تلاش کنید از نوسان وزن خود پیشگیری کنید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان