طرز تهیه “شوید پلو” با نکات تکمیلی و ترفند های خاص خوشمزه شدن

“شوید پلو” به عنوان پلو پایه می تواند با سایر فراورده های گوشتی مثل مرغ، ماهی، تن ماهی و... و حتی ماست موسیر یا سالاد مصرف شود و ترکیب آن به صورت شوید باقالی بسیار خوش طعم و لذیذ است.

طرز تهیه “شوید پلو” با نکات تکمیلی و ترفند های خاص خوشمزه شدن

مواد لازم شوید پلو با ته دیگ خوشمزه

  • شوید تازه خرد شده   1/5 پیمانه 
  • برنج  3 پیمانه
  •   نمک   به مقدار لازم 
  •  روغن  به میزان لازم
  •  سیب زمینی یا نان لواش برای ته دیگ 

طرز تهیه شوید پلو با سیب زمینی

 ابتدا برنج را با آب کاملا تمیز میشوییم  و با آب و نمک خیس می دهیم .سپس در یک  قابلمه ی مناسب که بیشتر از نصف آب پر کردیم روی حرارت قرار میدهیم تا آب به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن آب 2 قاشق غذا خوری نمک به آن اضافه میکنیم .

شوید پلو

طرز تهیه شوید پلو

آب برنج شسته شده را که از چند ساعت قبل خیس داده بودیم  خالی میکنیم و داخل قابلمه آب جوش می ریزیم  و هم میزنیم . بعد از 2 دقیقه جوشیدن برنج ها شوید های خرد شده را داخل قابلمه ی برنج میریزیم و با هم زدن کاملا برنج و شوید ها را مخلوط میکنیم و اجازه میدهیم برنج ها در حالت نیم پز در آب باقی بمانند .

شوید پلو با سیب زمینی

طرز درست کردن شوید پلو

حدودا  8 دقیقه ای طول میکشه که برنج ها به حالت نیم پز بشن و با تست کردن و فشار دادن برنج لایه انگشت ها میتوانیم از میزان پخت برنج مطمئن شویم .سپس برنج ها را از روی حرارت برمیداریم و به داخل آبکش میریزیم تا آب برنج جدا شود.برنج را در داخل آبکش خیلی هم نزنید تا برنج ها شکسته و خمیر نشوند.

نحوه درست کردن شوید پلو

چگونه شوید پلو درست کنیم ؟

و حدود 2 الی 3 دقیقه اجازه بدید تا آب برنج از داخل آبکش کشیده شود.قابلمه را روی حرارت میگذاریم و با 3 قاشق روغن و ته دیگی که برای این غذا در نظر دارید  تمام ته قابلمه را می پوشانیم. و بعد برنج ها را داخل قابلمه می ریزیم . و روی سطح  برنج ها نصف لیوان آب و نصف لیوان روغن میریزیم و شعله گاز را روی حرارت ملایم رو به پایین قرار بدهید و با دم کنی در قابلمه را مب بندیم  و اجازه می دهیم برنج دم بکشد.

عکس شوید پلو

طرز پخت شوید پلو

که حدود 45 دقیقه تا یک ساعت زمان میبرد.. برای زیبا تر شدن ته دیگ برنجتان  میتوانید از چند شاخه شوید تازه برای زیر سیب زمینی یا نانتان استفاده کنید.

و اما در برای شما یکی از دستور تهیه های شوید پلو را آماده خواهیم کرد که قطعا از این طرز تهیه لذت فوق العاده ای را خواهید برد اما به شرطی که بتوانید خوب از پس درست کردن آن بر بیاید.

مواد لازم برای شوید پلو با گوشت

  • برنج  3 پیمانه 
  • شوید تازه   1و نیم پیمانه 
  • لوبیای عربی یا چشم بلبلی   1 پیمانه 
  • نمک و فلفل و زرد چوبه  به میزان لازم
  • گوشت سر دست گوسفندی یا راسته گوسفندی  1کیلو
  • پودر پیاز     3 قاشق غذاخوری
  •  پایریکا   1 ق چ
  •  زعفران دم کرده   به میزان لازم 

طرز تهیه شوید پلو با گوشت

ابتدا در یک قابلمه مناسب که روی حرارت گاز قرار دادیم مقداری روغن میریزیم و پس از گرم شدن روغن گوشت را در داخل آن میگذاریم و تفت میدهیم تا رنگ گوشت تغییر کند . بعد از کمی تفت دادن پودر پیاز را به همراه ادویه هایی مثل  فلفل ،زردچوبه و پاپریکا  به آن اضافه میکنیم تا بوی خامی گوشت گرفته شود. اگر هم بخواهید میتوانید خود پیاز سرخ شده را بجای پودر پیاز به گوشت اضافه کنید.

بعد از تفت دادن با اضافه کردن مقداری آب ، گوشت را روی حرارت ملایم میپزیم.

شوید پلو با گوشت

چگونه شوید پلو با گوشت درست کنیم ؟

 لوبیا ها را از قبل چند ساعت  خیس میکنیم و می پزیم.

 

برنج از قبل شسته شده و خیس خورده  را داخل ظرفی که آبجوش در آن آماده کردیم میریزیم  تا نیم پز شود و در حین پخت برنج ، لوبیا و شوید را هم اضافه میکنیم تا با هم مخلوط شوند و بعد از پخت برنج آبکش میکنیم . اگر هم نخواهید شوید و لوبیا را با برنج بپزید میتوانید لابه لای برنج آبکش شده در قابلمه بریزید.

در ظرفی که میخواهیم برنج را در آن دم کنیم مقداری روغن میریزیم و هر ته دیگی که دوست داشتید ته ظرف بچینید و با کف گیر روی آن را با برنج پر کنید.

شوید پلو با گوشت

آموزش کامل درست کردن شوید پلو با گوشت

و در ظرف را ببنید تا با حرارت ملایم  برنج دم بکشد. پس از دم کشیدن برنج برروی آن مقداری روغن محلی یا کره داغ شده بریزید.و هنگام کشیدن برنج در ظرف مورد نظر کمی زعفران آماده شده را روی آن بریزید تا عطر و بوی برنج شما در کنار گوشت لذیذی که آماده کردید چند برابر شود.

نکات تکمیلی در مورد شوید پلو

شوید پلو جزو پلو و چلو میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
شوید پلو را می توانید در وعده نهار - شام - سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

طرز تهیه شوید پلو با راز و رمز های فوق العاده ناب خوشمزه کردن

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان