پورشه تایکان الکتریکی چگونه ساخته می‌شود؟

پورشه در حال آماده شدن برای آغاز تولید اولین خودروی الکتریکی خود یعنی تایکان می‌شود. این خودروساز یک سری معیارها در نظر گرفته تا از ورود قاطع به عصر الکتریکی خود مطمئن شود. این برند آلمانی در حال حاضر سرمایه‌گذاری سنگین ۶ میلیارد یورویی داشته و بیش از ۱۲۰۰ نفر جدید را برای تأسیسات اصلی خود استخدام کرده است.

پورشه تایکان الکتریکی چگونه ساخته می‌شود؟

پورشه در حال آماده شدن برای آغاز تولید اولین خودروی الکتریکی خود یعنی تایکان می‌شود. این خودروساز یک سری معیارها در نظر گرفته تا از ورود قاطع به عصر الکتریکی خود مطمئن شود. این برند آلمانی در حال حاضر سرمایه‌گذاری سنگین 6 میلیارد یورویی داشته و بیش از 1200 نفر جدید را برای تأسیسات اصلی خود استخدام کرده است.


پورشه در حالت ساخت چیزی است که خود آن را یک کارخانه در درون کارخانه دیگر می‌نامد. این عبارت به تأسیسات تولید و مونتاژی اشاره می‌کند که تایکان تمام الکتریکی را در تأسیسات Zuffenhausen تولید خواهند کرد. کل فرایند تولید و مونتاژ خودروی الکتریکی پورشه بدون تولید کربن خواهد بود و هدف پورشه تثبیت کارخانه‌ای است که هیچ تأثیر منفی روی محیط‌زیست نداشته باشد.


عضو هیئت‌مدیره پورشه و مسئول بخش تولید و لجستیک این برند برخی از ایده‌های فرایند تولید جدید شرکت را توضیح می‌دهد:

با استفاده از تولید چندخطی، پورشه اولین خودروسازی خواهد بود که از سیستم حمل‌ونقل بدون راننده در فرایند تولید سری ادامه‌دار استفاده می‌کند.


پورشه می‌گوید همه‌ی 1200 کارمند جدیدش مشغول تولید تایکان نخواهند بود بلکه برخی از آن‌ها مسئول تولید خودروهای اسپورت دو درب همچون نسل جدید 911 خواهند بود. برنامه‌ی ژرمن‌ها برای خودروی الکتریکی، ایجاد تیمی باتجربه و همچنین تازه‌نفس است.


یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره پورشه می‌گوید:

تایکان یکی از بزرگ‌ترین مخلوقات تاریخ پورشه است.

پورشه ادعا می‌کند باتری‌هایی را توسعه داده که تراکم قدرت آن‌ها هرگز پیش از این دیده نشده‌اند. این خودروساز قول داده باتری‌های لیتیوم-یونی تولیدی‌اش با حدود 4 دقیقه شارژ، انرژی کافی برای رانندگی در حدود 100 کیلومتر را ذخیره کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان