آشنایی با ۸ مورد از بهترین تفریحات در آنکارا

نکارا پایتخت کشور ترکیه است و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود

آشنایی با 8 مورد از بهترین تفریحات در آنکارا

تفریحات در آنکارا

نکارا پایتخت کشور ترکیه است و بعد از استانبول دومین شهر بزرگ این کشور محسوب می شود. بناهای تاریخی و توریستی بسیاری در این شهر قرار دارد که اغلب کسانی که تور به آنکارا می روند می توانند از راهنمای تورشان بخواهند که علاوه بر بازدید از آن ها توضیحاتی هم درباره تاریخ هر کدام بدهد، البته کسانی هم هستند که خودشان زحمت گردشگری را قبول می کنند تنها با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در شهر مقصد اقدام به سفر می نمایند که هر دو حالت می تواند تجربه های خوبی را برای مسافران فراهم آورد. آنکارا را می توانید در یک سفر یک روزه کامل بازدید کنید و اگر هم خواستید اقامت طولانی داشته باشد آنکارا گزینه ی مناسبی است. ما در این مطلب از مجله ی گردشگری الی گشت می خواهیم درباره تفریحات در آنکارا صحبت کنیم و بگوییم که در این شهر کوچک ترکیه ای چه کارهایی می توانید انجام دهید. با ما در ادامه ی مطلب تفریحات در آنکارا همراه باشید.

تفریحات در آنکارا

1- کوه الما آنکارا ؛ mount alema ankara

برای کسانی که عاشق هیجان هستند در آنکارا کوهی وجود دارد به نام الما که مهیج ترین تفریحات در آنکارا به شمار می رود. این منطقه در فصل زمستان یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی است که طرفداران بسیاری دارد و حتی مسافرانی که به این شهر سفر می کنند؛ اگر اهل اسکی و هیجان باشند حتما به سمت کوه الما در آنکارا می روند. کوه اِلما داغ  با ارتفاع 1855 متر در 23 کیلومتری شرق آنکارا واقع شده است که از بیشتر قسمت های شهر قابل دیدن است. حتی اگر هم نخواهید در این کوه های پوشیده از برف اسکی کنید می توانید به کافه هایی که در آن وجود دارد بروید و یک چای یا قهوه گرم در میان برف های این منطقه بنوشید. اولین بارش برف روی کوه، خبر از آغاز زمستان و شروع فصل اسکی و ورزش های زمستانی ترکیه می دهد، که می توان از انجام آنها در این مرکز تفریحی دلپذیر لذت برد.

کوه الما آنکارا

2- شهر بازی بزرگ آنکارا ؛ Great game in Ankara

از دیگر تفریحات در آنکارا رفتن به شهربازی بزرگی است که در این شهر وجود دارد. مکانی بسیار هیجان انگیز یک گزینه ی بسیار عالی برای کسانی است که می خواهند یک شب عالی را در کنار دوستان و خانواده ی خودشان بگذرانند. شهربازی بزرگ آنکارا مساحتی برابر 1200000 مترمربع دارد که تنها 100000 مترمربع از آن توسط اسباب بازی های مختلف اشغال شده است. درون این پارک حدود 1217 اسباب بازی بزرگ و کوچک قرار گرفته است. البته برای استفاده چهارفصل از این پارک ، برخی از اسباب بازی ها در زیر 10 چادری که برای این اسباب بازی ها در نظر گرفته شده، قرار دارند. بزودی بزرگترین باغ وحش خاورمیانه در آنکارا پارک افتتاح خواهد شد که مجهز به بیمارستان حیوانات هم می باشد. در شهربازی بزرگ آنکارا ترن هوایی به طول 870 متر و ارتفاع 35 متر وجود دارد که یکی از مهیج ترین ترن های هوایی دنیاست. همچنین چرخ فلک آن یکی از بزرگترین چرخ فلک های دنیاست . مجسمه های بکار برده شده در این پارک بسیار زیبا و عظیم الجثه هستند. مجسمه غول پیکر دایناسور آنکا پارک آنکارا، با 70 متر ارتفاع در کتاب گینس (رکوردهای جهانی) ثبت شده است.

شهر-بازی-بزرگ-آنکارا

3- منطقه اینجک در آنکارا ؛ Incek

یکی از پیشنهادات مهیجی که به در سفر به این شهر می شود رفتن به منطقه اینجک در آنکارا است. منطقه ی اینجک از بهترین تفریحات در آنکارا است که می توانید در اواقات فراغتتان را به خوبی بگذرانید. منطقه اینجک در 15 کیلومتری جنوب غربی آنکارا قرار گرفته و توسط درختان میوه، مناطق سرسبز نیز احاطه شده است. محلی بسیار مناسب برای گذراندن اواقات فراغت و استراحت گردشگران می باشد.

4- چشمه های آب گرم آب معدنی در آنکارا

در کشور ترکیه به طور کلی به دلیل شرایط جغرافیایی که دارد چشمه های آب گرم متعددی وجود دارد، تنها 6 چشمه آب گرم که در ترکیه قرار دارند نیز در شهر آنکارا هستند. این چشمه ها عبارت از کیزیلجا حامام کاپلیجا، آیاش کاپلیجا، دوتلو کاپلیجا، ملیک شاه در چوبوک و مالیکوی در پولاتلی هستند. چشمه های آب گرم و معدنی هایمانا حدود 72 کیلومتر تا پایتخت فاصله دارند و وجود مواردی چون کلسیم، سدیم، منگنز، بی کربنات و کربن دی اکسید در آب های این چشمه ها سبب شده تا برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. دمای آب چشمه 46 درجه است و بدون نیاز به ترکیب آن با آب سرد، قابل استحمام بوده و متخصصین، این ویژگی را یکی از عوامل خاصیت شفابخشی این آب در درمان بیماری ها می دانند.

چشمه های آب گرم در آنکارا

5- پارک سنسلیک در آنکارا

یکی دیگر از تفریحات در آنکارا که می توانید انجام دهید، رفتن به پارک سنسلیک است که از جاذبه های بسیار جذاب این شهر به شمار می رود. این پارک در بین ایستگاه قطار و ساختمان اپرا آنکارا قرار دارد و دارای امکانات متنوعی همچون یک استخر بزرگ است که همراه با قایق های پارویی، رستوران،  چایخانه و غذاخوری ها می باشد. به طور کلی می توانید اوغات بسیار خوب و پر انرژی را در پارک سنسلیک در آنکارا داشته باشید. بهترین زمان برای سفر به آنکار ماه اردیبهشت است که تا اوایل فصل پاییز ادامه خواهد داشت.

پارک شادی سنسکیک

6- منطقه گلباسی در آنکارا

یکی دیگر از مناطقی که جز تفریحات در آنکارا محسوب می شود منطقه گلباسی است که واقعا حیف است به آنکارا بروید و از آن دیدن نکنید. این منطقه دیدنی در 25 کیلومتری جنوب غربی آنکارا قرار گرفته و در آزاد راه کنیا و در ساحل دریاچه موگان قرار گرفته است. این پارک دارای رستوران های خوبی و کافه های دلنشینی است که با رفتن به آن ها می توانید حس و حال فوق العاده ای را تجربه کنید. منطقه گلباسی به غیر از این که یک منطقه دیدنی باشد منطقه تفریحی نیز به شمار می رود چرا که این منطقه می تواند در کنار آب های زلال این منطقه بنشینید و از فضای سرسبزی که در آن وجود دارد نهایت لذت را ببرید چرا که قایق سواری در این دریاچه تجربه منحصر به فردی است که می توانید در سفر به آنکار در خاطرتان بماند.

منطقه-گلباسی-در-آنکارا

7- پارک جنگلی آتاتورک آنکارا

از دیگر تفریحات در آنکارا که بسیار هیجان انگیز و ماجراجویانه می تواند باشد رفتن به پارک جنگلی آتاتورک در آنکارا است. این پارک در مجاورت باغ وحش آنکارا قرار گرفته و به دلیل نزدیکی که به شهر دارد یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی در آنکار به شمار می رود. در این مکان محل هایی برای پیک نیک، درست کردن آتش، خوردن چای و … وجود دارد و بعلاوه چایخانه و فروشگاه نیز دایر می باشد. به مظور دسترسی به این پارک می توانید با قطار شهری و اتوبوس به راحتی به این مکان دلنشین می توانید دسترسی داشته باشید.

پارک-جنگلی-آتاتورک-آنکارا

منطقه چانکایا در آنکارا

منطقه ی دیگری در شهر آنکارا وجود دارد که می توانید برای گذراندن اواقات خوشتان به سمت آن بروید. این منطقه چانکایا یا جانکایا است که در ناحیه مرکزی شهر آنکارا قرار دارد و به همین دلیل مرکزی بخش اعظمی از سازمان های اداری دولتی و خصوص در این ناحیه نیز قرار دارند. جاذبه هایی دیدنی هم در این شهر وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن کنید و ساعات خوشی را هنگام قدم زدن در این منطقه داشته باشید. در ادامه با جاذبه هایی که در این وجود دارند نیز دیدن کنید.

منطقه-چانکایا-در-آنکارا
  • برج آتاکول: نماد منطقه جانکایا
  • بنای یادبود پیروزی: بنای یادبود پیروزی در آنکارا و میدان اولوس به مناسبت پیروزی در جنگ استقلال ترکیه توسط «هاینریش» مجسمه‌ساز اتریشی ساخته شد. قسمت اصلی این بنا سرباز سوار بر اسبی (آتاتورک) را که رهبری جنگ را بر عهده دارد، نشان می‌دهد.
  • موزه جنگ استقلال: این موزه در میدان اولوس واقع گشته و در حقیقت اولین ساختمان پارلمان ترکیه در دوران جمهوریت به حساب می‌آید.
  • مسجد گوجاتپه: مسجدی بزرگ و بسیار زیبا که مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران است. این مسجد جدیدترین مسجد آنکارا محسوب می‌شود که در سال 1987 ساخت آن به پایان رسیده است.

از دیگر بناهایی که در این منطقه آنکارا وجود دارد و جز تفریحات در آنکارا محسوب می شود بنای یادبود ریاست جمهوری، ساختمان مجلس ملی، بنای یادبود اعتماد، بنای آزادی و مسجد آتاکول می باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان