مواردی که باید در سفر به سنگاپور بدانید ؛ قسمت دوم

در بخش اول این مطلب در خصوص کشور سنگاپور تاریخچه کوتاهی را ارائه کردیم، سنگاپور مساحتی کمتر از ۷۱۸ کیلومتر مربع داشته که به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز داد و ستد کالا در جنوب شرق آسیا به شمار می رود

مواردی که باید در سفر به سنگاپور بدانید ؛ قسمت دوم

مواردی که باید در سفر به سنگاپور بدانید

در بخش اول این مطلب در خصوص کشور سنگاپور تاریخچه کوتاهی را ارائه کردیم، سنگاپور مساحتی کمتر از 718 کیلومتر مربع داشته که به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز داد و ستد کالا در جنوب شرق آسیا به شمار می رود. این کشور خود را در رتبه چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت به شمار می آید. صنعت گردشگری یکی از منابع اصلی درامدی در سنگاپور می باشد و دلیل آن جاذبه های طبیعی، استفاده از زبان انگلیسی و شبکه حمل و نقل گسترده آن است. از جمله مراکز مورد علاقه گردشگران می توان به منطقه اورچارد که شامل مراکز خرید، باغ وحش سنگاپور، باغ پرندگان جورونگ و همچنین جزیره سنتوزا اشاره کرد. در ادامه با الی گشت همراه باشید تا در بخش دوم مواردی که باید در سفر به سنگاپور بدانید را با یکدیگر بخوانیم.

باید در سفر به سنگاپور بدانید

نیازی نیست انعام بدهید

تقریبا تمامی رستوران ها و کافی شاپ ها 10 درصد را به عنوان هزینه خدمات در کنار مبلغ مالیات در رسید شما درج می نمایند. به همین دلیل در چنین مکان هایی انعام دادن غیر ضروری به شمار می رود. رستوران های غیر رسمی تر مانند Hawker هزینه خدمات دریافت نمی کنند. فست فودهایی که غذای بیرون بر دارند نیز هزینه خدمات دریافت نمی کنند. با این وجود در سنگاپور کسانی هم هستند که انعام بدهند و شما باید در سفر به سنگاپور بدانید اگر شما نیز این کار را انجام دهید کسی با تعجب شما را نگاه نمی کند.

انعام نیاز نیست

آب در سنگاپور مطمئن و خوشمزه است

باید در سفر به سنگاپور بدانید که آب شیرین سنگاپور کاملا قابل نوشیدن است، حتی می توان گفت که خوردن این آب لذت بخش است و فاقد هرگونه بو و مزه خاصی است. این بدین معنی است که شما در این شهر نیاز به خرید بطری آب ندارید مگر اینکه به خود بطری آن احتیاج داشته باشید. البته توجه داشته باشید، آب شیرینی که برای مصرف مناسب است به این معنی نیست که لوله های آن بدون هیچ گونه آلودگی است. هیچ راهی وجود ندارد که شما کاملا مطمئن باشید اما معمولا از شیرهای زنگ زده آب نخورید. رنگ آب نیز یک نشانه مطمئن می تواند باشد، آب سنگاپور رنگش روشن است. با همین دیدگاه اکثر سنگاپوری ها از شیر آب در مراکز خرید و کافی شاپ ها استفاده می کنند.

آب خوش طعم سنگاپور

نوشیدن و سیگار کشیدن گران تمام می شود

یکی دیگر از مواردی که باید در سفر به سنگاپور بدانید این است که نوشیدنی و سیگار کشیدن در بسیار گران است. در صورتی که قصد دارید در سنگاپور از نوشیدنی استفاده کنید پیشنهاد می کنیم از مراکز Hawker و Kopitiams برای این کار استفاده نمایید و یا اینکه آن ها را از سوپرمارکت ها خریداری کنید. در مورد سیگار متاسفانه هیچ راهی وجود نداشته و شما باید برای آن قیمت بالایی پرداخت نمایید.

هزینه بالای دخانیات

این شهر گران قیمت جاذبه های رایگان هم دارد

در اینجا لیستی از جاذبه های رایگان سنگاپور را برای شما توضیح خواهیم داد و البته که یکی از بهترین آن ها  Freebies است. اگر تمایل دارید که در بودجه خود را بیشتر نگه دارید باید در سفر به سنگاپور بدانید که می توانید از فضاهای روبازی مانند The Esplanade، باغ گیاه شناسی سنگاپور، Ngee Ann City Civic Plaza و غیره بدون هزینه ورودی استفاده نمایید. ورود به تمام پارک ها برای عموم آزاد است و این موضوع شامل باغ های خلیج نیز می شود. تمامی مراکز مذهبی چینی، هندی و کلیساها برای افرادی که به آن ها وارد شوند رایگان است. باغ گیاه شناسی سنگاپور جزء میراث جهانی یونسکو بوده و هزینه ورودی ندارد. واقعا عجیب است اما Haw Par Villa نیز هزینه ورودی دریافت نمی کند. نمایش آب و نور در باغ های خلیج و خلیج مارینا رایگان می باشد. فرودگاه سنگاپور برای مسافرانی که به صورت ترانزیتی به سنگاپور می آیند دو تور گردش در شهر را به صورت رایگان ارائه می کند.

جاذبه های رایگان سنگاپور

نورپردازی ها در سنگاپور

امروزه هر ماه در سنگاپور، جایی را به صورت ماهانه با چراغ و نورپردازی تزیین می کنند. به غیر از جشنواره های قومی، جشنواره های هنرمندان و همچنین جشنواره های شب نیز از جمله این موارد هستند. چیزی که در این خصوص جالب توجه است و باید قبل از سفر به سنگاپور بدانید این است که این فقط در مورد تزیین خیابان نمی باشد، بلکه در جشنواره ها بازارهایی در اطراف خیابان ها به وجود آمده و گاها تمام خیابان را فرا می گیرد. زمانی که به سنگاپور سفر می کنید بازدید از یکی از این نورپردازی ها و جشنواره ها می تواند تجربه خاطره انگیزی برای شما باشد.

نورپردازی در سنگاپور

مرکز خرید Hawker و Kopitiams جایی برای غذای محلی ارزان

مراکز Hawker به طور واضح مشخص هستند و همچنین فودکورت هایی که در سراسر شهر پراکنده شده اند. در کنار این ها Kopitiams ها هستند که به عنوان کافی شاپ ها شناخته می شوند و غذاهای غیر رسمی ارائه کرده و در محله های مسک.نی نیز به تعداد زیاد وجود دارد. مراکز خرید Hawker نیز همانند Kopitiams ها تقریبا غذاهای مشابهی را در همان رده قیمتی ارائه کرده و نسبتا محیط یکسانی دارند. بسیاری از این فروشگاه ها رستوران های معروفی به نام zi-cha داشته که به شما اجازه می دهد غذاهای چینی را از منوی گسترده آن سفارش دهید، البته حتما دقت کنید که قبل از سفارش قیمت ها را مشاهده نمایید.

مرکز خرید Hawker

مناطق مسکونی را از دست ندهید

مناطق مسکونی سنگاپور مانند Toa Payoh, Bishan, Bedok و غیره نشانه های قابل توجه و جاذبه های توریستی خاصی ندارند. در عوض آنچه که به شما ارائه می کنند غذاهای محلی عالی، محصولات ارزان تر و همچنین یک نگاه اجمالی به زندگی روزمره در سنگاپور است. تمامی محله های سنگاپور به راحتی با مترو قابل دسترسی می باشد و هر محله اصلی دارای یک مرکز بوده که فروشگاه ها و مراکز خرید در آن قرار دارند. باید در سفر به سنگاپور بدانید اگر از دیدن موزه ها و پارک ها خسته شده اید پیشنهاد می کنیم حتما از یکی از این محله ها بازدید کنید و شما می توانید از آن ها بیشتر از جاذبه های گردشگری معمول لذت ببرید.

مناطق مسکونی سنگاپور

در مورد فصل بد سنگاپور بدانید

سنگاپور از نظر جغرافیایی فصل های مختلفی ندارد اما از نظر گردشگری و سفر دارای فصل نامناسب است. بدترین آن ها زمانی است که دود ناشی از آتش سوزی در جنگل های سوماترا وارد این شهر می شود. این اتفاق هر سال پیش نمی آید اما زمانی که رخ می دهد بسیار وحشتناک است. این دود بدتر از آلودگی هوای معمول در شهر ها است و بوی نامطبوع آن در سراسر شهر پخش می شود. باید در سفر به سنگاپور بدانید که اگر سفر خود را برای نیمه دوم سال برنامه ریزی می کنید حتما قبل از آن مطمئن شوید که آلودگی هوا از این نوع وجود نداشته باشد. به غیر از نگرانی های بهداشتی، زمانی که مگس ها در شهر پراکنده می شوند دید را در تمامی نقاطی که مناظر طبیعی دارند می بندد.

فصل بد سنگاپور

سنگاپور از شهر Orwellian دور است

در طول سال ها سنگاپور شهرت شهر اورولین را در محافل خاص توسعه داده است. این بدان معنا نیست که چگونه حزب حکومتی چنین تصوراتی را برای ایجاد نظم و کنترل به دست آورد. این یک حقیقت است که میلیون ها نفر بدون هیچ گونه جاسوس و تهدیدی در سنگاپور زندگی می کنند. در حقیقت در حال حاضر اینترنت پر شده است از افراد ناراحتی که از دولت انتقاد می کنند به دلیل اینکه چرا پرداخت کافی نداشته و یا چرا توجه کافی نکرده است. به عنوان یک بازدید کننده باید در سفر به سنگاپور بدانید که هیچ کدام از این ها نباید به شما ارتباطی پیدا کند مخصوصا که دولت سنگاپور نشان داده به گردشگران اهمیت خاصی می دهد. به طور دیگر، در مورد شایعات بی عدالتی و قیمتی راجع به دولت سنگاپور توجه نکنید که شهروندان خود را نظارت کرده و یا آن ها را می ترساند. تا زمانی که شما در سنگاپور زندگی نمی کنید نگران قوانین شهروندی آن جا نباشید زیرا در هر صورت هر کشوری قوانین خاص خود را دارد.

قونین شهروندی سنگاپور

قوانین سنگاپور درباره پاکیزگی عمومی، نظم و انضباط

در دهه 80 میلادی برخی از شرکت ها با شعار “سنگاپور بهترین شهر است” جنجالی به راه انداختند تا برای کوچکترین جرائم، جریمه هایی را در نظر بگیرند. در آن زمان به نظر می رسید که یک تصویر وحشتناک از کشور به وجود خواهد آمد. باید در سفر به سنگاپور بدانید که در واقع این شهر جریمه های مختلفی دارد، اگرچه شما زمانی که آن ها را بررسی نمایید به این نتیجه خواهید رسید که همگی جزء رفتارهای عمومی ناخوشاند است. اگر همانطوری که در خانه دوستان خود از نظر پاکیزگی برخورد می کنید نباید از جریمه شدن بترسید. در نظر داشته باشید که برخی از این قوانین در جهت امنیت و راحتی شما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قوانین پاکیزگی عمومی سنگاپور
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان