مختارپور در بزرگداشت تقریظ رهبری بر کتاب «فرنگیس»:

تقدیر از قهرمانان جنگ تحمیلی یک تکلیف است

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مراسم بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» گفت: تقدیر از امثال خانم فرنگیس حیدرپور با هدف تقویت روحیه و امید، تقویت قهرمان‌ها و تاثیرات فوق‌العاده خاطرات دفاع مقدس بر کل بدنه جامعه از خانواده‌ها گرفته تا سطوح بالای مدیریتی کشور انجام می‌شود و این تکلیفی است که بر گردن همه مسئولان فرهنگی کشور است.

تقدیر از قهرمانان جنگ تحمیلی یک تکلیف است

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مراسم بزرگداشت تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «فرنگیس» با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه و امام جماعت کرمانشاه، مهندس هوشنگ بازوند، محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری کشور، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مرتضی سرهنگی، مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، عبدالحمید قره داغیف مدیرعامل انتشارات سوره مهر و جمعی از مسئولان و اهالی این شهر در سینما آزادی کرمانشاه برگزار شد.

علیرضا مختارپور در این مراسم با اشاره به تقدیر از راویان و خاطره گویان و رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی اظهار کرد: تقدیر از فرنگیس حیدرپور، خوش لفظ‌ها و چیت سازیان‌ها و همت‌ها و باکری‌ها یک تقدیر صرف نیست بلکه این تقدیر با هدف تقویت روحیه و امید، تقویت قهرمان‌ها و تاثیرات فوق‌العاده خاطرات دفاع مقدس بر کل بدنه جامعه از خانواده‌ها گرفته تا سطوح بالای مدیریتی کشور انجام می‌شود.

وی افزود: برگزاری این مراسم‌ها برای تمام مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی کشور یک ‌تکلیف است که باید همیشه و همه ساله تکرار شود تا آحاد جامعه با این قهرمانان واقعی جامعه آشنا شوند.

در ادامه این مراسم مهناز فتاحی نویسنده کتاب «فرنگیس» گفت: دیدن تندیس زن تبر به دست در پارک شیرین کرمانشاه برایم تکلیفی شد که خاطرات این شیرزن را بنویسم و با قلمم ادامه دهنده راه فرنگیس و تبرش باشم.


وی افزود: وقتی قلم من و تبر فرنگیس کنار هم قرار گرفتند این کتاب توانست تقریظ مقام معظم رهبری را به دست بیاورد.


متن یادداشت رهبر معظم انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«بخش ناگفته و بااهمّیّتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیّه‌ی استوار و پُرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه‌ی ناشناخته و مهمّی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیّاتش به ما نشان داده است.

ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارت‌های مادّی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اوّلین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنائی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتّفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده‌ی کتاب -خانم فتّاحی- به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکّر کرد. 96/11/21»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان