برنامه ریزی ناشیانه سازمان لیگ فوتسال برای مرحله پلی آف لیگ

سازمان لیگ فوتسال با انتشار سازوکار مرحله پلی آف لیگ برتر، نشان داد برخلاف اعلام مسئولان از لیگ‌های حرفه ای الگو نگرفته است.

برنامه ریزی ناشیانه سازمان لیگ فوتسال برای مرحله پلی آف لیگ

به گزارش ایسنا، لیگ برتر فوتسال قرار است امسال برای اولین بار به صورت پلی آفی برگزار شود و سازمان لیگ فوتسال بعد از گذشت یک نیم فصل از لیگ، بالاخره سازوکار برگزاری مرحله پلی آف را اعلام کرد. بر این اساس قرار است بعد از مشخص شدن هشت تیم برتر، تیم اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم بازی کنند. اما سازمان لیگ فوتسال که اعلام کرده بود از لیگ‌های مطرح روسیه، اسپانیا و برزیل الگوبرداری کرده، برنامه ریزی‌ای را انجام داده که کاملا ناشیانه به نظر می‌رسد.

براساس تصمیم سازمان لیگ، برنده بازی تیم‌های اول و هشتم باید به مصاف برنده بازی تیم‌های دوم و هفتم بروند. درحالی که در تمام لیگ‌های حرفه‌ای دنیا برنده تیم اول و دوم به مصاف برنده بازی تیم‌های چهارم و پنجم می‌رود. سازوکاری که در لیگ‌های داخلی همچون والیبال و لیگ‌های خارجی فوتسال همچون اسپانیا اجرا می‌شود این چنین است و مشخص نیست سازمان لیگ از چه لیگی برای نوشتن این برنامه الگو گرفته است؟

یکی دیگر از مواردی که به ناشیانه بودن این برنامه ریزی صحه می‌گذارد، کاهش تعداد بازی‌ها در مرحله نهایی است. درحالی که دیدار فینال، «گل» مسابقات پلی آف محسوب شده و می‌توان از آن در جهت بالابردن جذابیت مسابقات و جذب تماشاگر، اسپانسر و پخش تلویزیونی استفاده کرد.

مرحله فینال پلی آف از لیگ‌های حرفه‌ای دنیا مثل اسپانیا گرفته تا لیگ های درجه 2 و 3 آسیایی مثل لبنان و اندونزی، با برگزاری پنج مسابقه به پایان می رسد و اوج هیجان را می‌توان در این مرحله جستجو کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان