افت فروش قابل‌توجه فولکس‌واگن به خاطر قوانین آلایندگی جدید

این افت فروش شاید در برنامه‌های فولکس قرار داشته باشد اما در سپتامبر سال جاری شاهد فروش ۸۲۷۷۰۰ دستگاهی تمامی برندهای این غول خودروسازی هستیم که افت ۱۸.۱ درصدی را نشان می‌دهد. این افت فروش در اروپای غربی عدد بسیار زیاد ۴۱.۵ درصدی بوده است.

افت فروش قابل‌توجه فولکس‌واگن به خاطر قوانین آلایندگی جدید

استانداردهای آلایندگی جدید که به اختصار WLTP نامیده می‌شود از ماه سپتامبر سال جاری عملیاتی شده و دردسرهای زیادی را برای خودروسازان ایجاد کرده است. این استانداردهای آلایندگی قبلاً چند قربانی گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به جگوار XJR575، آئودی RS3، فولکس‌واگن گلف GTI، سئات لئون کوپرا، پژو 308 GTI و… اشاره کرد. همچنین به خاطر WLTP است که فروش گروه فولکس‌واگن افت قابل‌توجهی داشته و البته ژرمن‌ها آن را قابل‌انتظار توصیف کرده‌اند.


این افت فروش شاید در برنامه‌های فولکس قرار داشته باشد اما در سپتامبر سال جاری شاهد فروش 827700 دستگاهی تمامی برندهای این غول خودروسازی هستیم که افت 18.1 درصدی را نشان می‌دهد. این افت فروش در اروپای غربی عدد بسیار زیاد 41.5 درصدی بوده است.


مدیر فروش گروه فولکس‌واگن می‌گوید:

پیرو عملکرد بسیار قوی در تابستان امسال، ما انتظار افت فروش در ماه سپتامبر را داشتیم که دلیل آن نیز تغییرات استانداردهای آلایندگی بود. این موضوع در اروپا تأثیر بیشتری داشته است. ما انتظار داریم عملکرد فروشمان در این منطقه و در ماه‌های نوامبر و دسامبر بیشتر شود.

از میان برندهای گروه فولکس‌واگن، آئودی بیشترین تأثیر را پذیرفته و افت فروش 22 درصدی در مقایسه با سپتامبر 2017 داشته است. سئات و خودروهای تجاری فولکس نیز افت 20 درصدی داشته‌اند درحالی‌که بخش خودروهای سواری فولکس نیز 18.3 درصد کمتر خودرو فروخته است. پورشه تنها 3 درصد افت فروش داشته و البته فروش بخش کامیون‌های مان و اسکانیا تغییری نداشته‌اند.


فولکس‌واگن می‌گوید جنگ تجاری چین با آمریکا دلیل اصلی کاهش 4.8 درصدی فروش این خودروساز در منطقه آسیا اقیانوسیه بوده است. علیرغم گذراندن ماهی سخت، گروه فولکس‌واگن هنوز هم افزایش فروش 4.2 درصدی از ژانویه تا سپتامبر را در مقایسه با مدت مشابه سال پیش گزارش کرده است. فروش این گروه خودروسازی در روسیه و اروپا نیز نسبت به سال پیش رشد داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان