۵ نشانه سیستم ایمنی ضعیف بدن کدامند؟

سیستم ایمنی بدن مکانیسمی است که بدن شما را در مقابل ویروس ها، باکتری ها و بسیاری از انواع بیماری ها محافظت می کند. گاهی اوقات انجام برخی از عادت های غلط می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. با نشانه های سیستم ایمنی ضعیف بدن آشنا شوید.

سیستم ایمنی بدن، مکانیسم دفاع و پاسخ ایمنی شما به عوامل خارجی خاص است که می تواند در داخل بدن قرار بگیرد و به شما آسیب برساند. این یک شبکه از سلول ها، بافت ها و اندام هایی است که با هم برای محافظت از بدن به کار گرفته خواهند شد. بنابراین تقویت سیستم ایمنی بدن یکی از عوامل بسیار مهم در مبارزه با انواع بیماری ها خواهد بود. قطعا می دانید که سلول های محافظ یا گلبول سفید هستند که مسئول حمله به ارگانیسم های بیماری را بر عهده دارند. این سلول ها در تیروئید، طحال و مغز استخوان یافت می شون که آنها را اندام های لنفاوی  می نامند. گاهی اوقات انجام برخی از عادت های غلط می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند. با علائم و نشانه های سیستم ایمنی ضعیف بدن آشنا شوید.

 

سیستم ایمنی بدن

 

1. خستگی

درست است که خستگی می تواند علل زیادی داشته باشد. اما هنگامی که خستگی تبدیل به یک مشکل دائمی می شود و یا احساس خستگی در صبح بیدارشدن از خواب، انجام فعالیت های سبک یا مواردی از این دست اتفاق می افتد، همه این ها می تواند نشانه های یک سیستم ایمنی ضعیف باشد.

 

2. عفونت های مکرر

عفونت های دستگاه ادراری، مشکلات معده، لثه های ملتهب و قرمز، اسهال و ... نمونه هایی هستند که نشان می دهد سیستم ایمنی بدن شما در برابر عوامل خارجی قرار نمی گیرد و آن ها به راحتی فعالیت خود را در بدن انجام می دهند. علت این است که سیستم ایمنی بدن پاسخ مناسبی را تولید نمی کند و نمی تواند شما را در مقابل ویروس ها یا باکتری های خاص محافظت کند.

 

3. آنفولانزا، سرماخوردگی، گلودرد

میزان سرماخوردگی شما در سال چقدر است؟ هر ماه؟ آیا گلو شما همیشه آسیب دیده است؟ آیا شما ناگهان آنفولانزای شدیدی را گرفتید؟ اگر پاسخ این سوال ها مثبت است، حتما باید به پزشک مراجعه کرده و سطح گلبول های سفید خون را تحت آزمایش و بررسی قرار دهید. ممکن است این مشکلات ناشی از تضعیف سیستم ایمنی بدن باشد. بنابراین نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشید.

 

سیستم ایمنی ضعیف بدن

 

4. انواع آلرژی ها

برخی از افراد واکنش های حساسیتی را بیشتر از دیگران تجربه می کنند. این آلرژی و حساسیت ها می تواند به هر دلیلی برای این افراد رخ دهد. به عنوان مثال آنها نمی توانند به گرده، گرد و غبار و عوامل محیطی تاثیرگذار روی پوست یا مخاط پاسخ مناسب دهند و بلافاصله سلامتی این افراد تحت تاثر قرار خواهد گرفت. همچنین تغییر فصل نیز می تواند یکی از عوامل حساسیت باشد. اگر یکی از این موارد برای شما باشد، ممکن است به سیستم ایمنی ضعیف مربوط باشد.

 

5. طول کشیدن بهبود زخم ها

وقتی زخمی ساده در بدن به وجود می آید با توجه به ملتهب شدن آن ناحیه، سیستم ایمنی بدن فعال شده و همه تمرکز خود را برای بهبود آن ناحیه قرار خواهد داد. بنابراین باید در طی چند روز بهبودی برای این زخم ها حاصل شود. اما ممکن است زمانی که یک برش یا یک خراش ساده به وجود می آید، پس از چند روز بهبود نیابد. حتی ممکن است این زخم ها ملتهب و دردناک شوند. چرا اینطور است؟ اگر این اتفاق برای شما بیفتد، برای پیدا کردن علت، به دکتر مراجعه کنید. سیستم ایمنی ضعیف بدن می تواند یکی از این علت ها باشد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان