بهترین مکان ها برای سفر به ترکیه در فصل پاییز

پاییز (ماه های مهر تا آبان به هجری شمسی و ماه های سپتامبر تا نوامبر به میلادی) از بهترین فصل ها برای سفر به ترکیه است

بهترین مکان ها برای سفر به ترکیه در فصل پاییز

سفر به ترکیه در پاییز

پاییز (ماه های مهر تا آبان به هجری شمسی و ماه های سپتامبر تا نوامبر به میلادی) از بهترین فصل ها برای سفر به ترکیه است. در سفر به ترکیه در فصل پاییز می توانید به بسیاری از مکان ها، شهرها و جاذبه هایی که در این مطلب الی گشت به شما معرفی می کنیم، بروید. سفر به ترکیه در پاییز مزیت هایی دارد چرا که دیگر فصل تابستان و های سیزن تموم شده است و ترکیه از خیل عظیم گردشگران خالی شده ولی هنوز هم می شود در آب های دریای مرمره و یا سیاه شنا کرد. همین طور رنگ های زرد و نارنجی و پاییزی رنگ و لعاب دیگری به تمام شهرها بخشیده شده است. کشور ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد پلی بین قاره آسیا و اروپا بوده و در میان دو دریای مرمره و سیاه با جزیره های بسیاری قرار گرفته است. ممکن است حتی نام بسیاری از این جزیره ها، به گوشتان نخورده باشد، در حالی که مکانی عالی برای سفر به ترکیه در پاییز هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا این مکان های ناب را به شما معرفی کنیم.

مرسین و سفر به ترکیه در پاییز

فتیه ؛ Fethiye

از مهم ترین و زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه، فتیه است. سفر به ترکیه در پاییز و قدم زدن در کوچه ها و خیابان های استانبول، شما را با استانبول رویایی آشنا می کند. می توانید یک ماشین کرایه کنید که بهترین حالت آزادی در سفر است و به راحتی خود را به هر نقطه که می خواهید برسانید. اگر ماشین گرفتید به سفری جاده ای از گوچک تا کاس بروید. تمام جاذبه های تاریخی و بی نظیر بین راه را از جمله کالکان Kalkan، کبک Kabak، پاتارا Patara، زانتوس Xanthos، لتون Letoon، دالیان Dalyan و کانوس Kaunos با رنگ های پاییزی کشف کنید. اگر به دنبال فعالیت های ماجراجویانه بیشتری هستید، در سفر به ترکیه در پاییز در مسیر پیاده روی مشهور لاسیان Lycian قدم بزنید.

فتیه

ماردین ؛ Mardin

زمانی که در میان خانه های سنگی باستانی و تاریخی ماردین برای چند روز زندگی کنید، احساس خواهید کرد که به دنیایی دیگر در زمانی دیگر سفر کرده اید. در پاییز، این فضاها، از جمعیت توریست ها و گردشگران بسیار خالی شده و در نتیجه برای شما فرصت مناسبی پیش می آید تا در میان مردم محلی و بومی ترکی قدم بزنید. از زیبایی و خلوتی محله ها و کوچه های ماردین لذت ببرید. سری به کافه ها و رستوران های خلوت بزنید و از غذاهای خوشمزه این ناحیه امتحان کنید.

ماردین-سفر به ترکیه در پاییز

بوزکادا ؛ Bozcaada

ماه سپتامبر یا آبان بهترین زمان برای سفر به بوزکادا و دیدن این شهر ساحلی است. چرا که زمان برداشت انگورهای وحشی از تاکستان ها و باغ های انگور این ناحیه است. دیدن مزارع انگور و کشاورزانی که در حال چیدن این میوه هستند، یکی از تجربیات بی نظیر را در سفر به ترکیه در پاییز برایتان رقم خواهد زد. این جزیره با حال و هوای تابستانی خود، در پاییز و خلوتی و سکوتش یکی از بهترین مکان ها برای سفر و استراحت است. همچنین خوردن غذاهای محلی جزیره که خودتان نیز در پخت آن ها شریک بوده اید، از جذابیت های این جیزره کوچک اما پاییزی است.

مرسین ؛ Mersin

اگر چه مرسین کمتر شناخته شده است و آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است اما داشتن خط ساحلی به طول حدود 108 کیلومتر می تواند شما را به ناشناخته ببرد. بسیاری از مناطق ساحلی آن، ناشناخته مونده و حتی می توانید در سواحل بکر قدم بزنید. مرسین همچنین به خاطر بسیاری از جاذبه ها و مناطق تاریخی اش، مانند صومعه آلاهان Alahan Monastery، قلعه میدان Maiden Castle، غارهای بهشتی و جهنمی Caves of Heaven and Hell، سولی پومپیپولیس Soli Pompeipolis، آدامکایالار Adamkayalar، کانلیدیوان Kanlıdivane، شهر تاریخی آنموریوم Anemurium و دروازه کلئوپاترا Cleopatra’s Gate مشهور است. بنابراین با سفر به ترکیه در پاییز و رفتن به مرسین نه تنها از تفریحات ساحلی و ورزش های تابستانی می توانید استفاده کنید، بلکه به دیدن جاذبه های مختلف بروید و در نهایت خود را به یک غذای ساحلی در محله های باصفای شهر مهمان کنید.

مرسین

آسوس ؛ Assos

شما هم از دسته آدم هایی هستید که عاشق حال و هوای تاریخی آن هم در کنار ساحل هستید؟ از گشت و گذار در کنار روستاهای ساحلی لذت می برید؟ روستای ساحلی و تاریخی بهرام کاله Behramkale با قدمتی حدود 3000 سال که از طریق شهر آسوس می توانید به آن دسترسی پیدا کنید، مقصد بعدی شما در سفر به ترکیه در پاییز خواهد بود. از غذای محلی اژه ای و حال و هوای رستوران های آن لذت ببرید و بعد در میان خرابه های تاریخی آن قدم بزنید.

آسوس

کوندا ؛ Cunda

جزیره زیبای کوندا در ماه های پاییز به محلی آرام و بسیار دنج تبدیل می شود و مکانی عالی برای افرادی است که به دنبال سکوت، آرامش، لذت بردن از خال و هوای جزیره ای، بودن در میان مردم محلی و خوردن غذاهای سالم ساحلی است. اگر از رفتن به استانبول خسته شده اید و می خواهید مقصد دیگری در ترکیه را انتخاب کنید، پیشنهاد ما در سفر به ترکیه در پاییز جزیرهاژه ای کوندا است. در این جزیره هتل هایی را پیدا خواهید کرد که در کنار بناها و خرابه های تاریخی و باستانی ساخته شده و قیمت های مناسب و ارزانی را به شما ارائه می دهند. خوردن غذاهای اژه ای درون کافه و خانه های سنگی و سنتی قطعا تجربه ای متفاوت برایتان خواهد بود. یکی از بهترین روغن های زیتون و سالادها را در این جزیره امتحان کنید.

کوندا-سفر به ترکیه در پاییز

کاپادوکیا ؛ Cappadocia

یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران ترکیه در پاییز کاپادوکیا است که بسیار خیره کننده خواهد بود، به ویژه هنگامی که رنگ های فصل پاییز دودکش های افسانه ای و وهم آور ان منطقه را برجسته می کنند. اگر می خواهید در سفر به ترکیه در پاییز می توانید برای سوار شدن به بالن ها ی هوا به کاپادوکیا بروید. منتها پیاده روی و دوچرخه سواری در این ناحیه را از دست ندهید. تورهای دوچرخه سواری و پیاده روی برای بازدید از کلیساهای زیرزمینی و مخفی و شهرهای زیرزمینی یکی از بهترین تجربه های سفر شما را خواهد ساخت.

پاییز در ترکیه-کاپادوسیا

آرتوین ؛ Artvin

ناحیه ترکی دریای سیاه به خاطر مناظر و نماهای بی نظیر خیره کننده اش شناخته شده است. مخصوصا در سفر به ترکیه در پاییز می بایست حتما از این نما بازدید داشت. شما را با خود همراه کرده و چشمانتان را درخشان می نماید. سفر و پیاده روی در میان کوه های ککاچکار Kaçkar و هر از گاهی رفتن به روستاهای میانی این کوه ها می تواند بهترین سفر شما را به ترکیه بسازد. خود را از کلیشه های سفر به ترکیه جدا کنید و راه جدیدی برای گشت و گذار در این کشور پهناور در پیش بگیرید. از جمله فعالیت هایی که در این منطقه می توانید انجام دهید، پیاده روی کرده و یا دوچرخه سواری کنید. در اطراف این استان بهترین مکان ها را برای بازدید پیدا خواهید کرد.

داتچا ؛ Datça

یکی از نواحی دست نخورده استان های مرکزی موقلا Muğla در داتچا، با طبیعتی دوست داشتنی و پاییزی مخصوصا برای افراد و گردشگران یا طبیعت دوستانی است که به دنبال آرامش هستند، اینجاست. داتچا، با سواحل آرام و خلوتش بهترین مکان برای شنا بوده و پس از شنا می توانید به شهر قدیمی داتچا بروید. در میان شهر قدم بزنید و به آرامش درونی خود برگردید.

داتچا-سفر به ترکیه

گوکچشدا ؛ Gökçeada

بزرگترین جزیره ترکیه حتما یکی از بهترین مکان های توریستی و گردشگزی سفر به ترکیه در پاییز است که می توانید تنها برای رفتن به اینجا برنامه ریزی کنید. می توانید یک هفته کامل را در این جزیره سپری کنید و به هیچ عنوان خسته نشوید. مخصوصا فصل پاییز که جمعیت گردشگران کمتر می شود. در میان روستاهای تاریخی آن قدم بزنید. در کوچه ها گم شودی، در ساحل و دریای آن به شنا بروید. بسیاری از سواحل بکر و خلوت بوده و موقعیتی عالی برای شنا را برایتان فراهم می آورد. غذای خود را در نزدیک ساحل سفارش دهید و از آخرین روزهای گرم سال نهایت استفاده را ببرید.

سفر به ترکیه در پاییز

برای رفتن به هر یک از مقاصد بالا که برای شما معرفی شد، می توانید ابتدا بلیط هواپیما استانبول را خریداری کرده و پس از سپری کردن یک روز کامل در استانبول و دیدن جاذبه های شهر در فصل پاییز، به سمت جزایر و سواحلی که اشاره کردیم برویم. همچنین سایت الی گشت تمام اماکانات لازم سفر شما برای پروازها و رزرو هتل ها را در اختیارتان می گذارد. اگر به لپ تاپ یا سیستم دسترسی ندارید می توانید تنها با نصب اپلیکیشن الی گشت بر روی گوشی خود تمام کارهای مربوط به خرید خود را انجام دهید. قبل از شروع سفر و برنامه ریزی برای آن حتما سری به دیگر مطالب ما در مجله اینترنتی الی گشت بزنید. راجع به استانبول و جاذبه های گردشگری آن مطالعه کنید. با دیگر مکان ها و شهرهای ترکیه بیشتر آشنا شوید. سفر به ترکیه در پاییز را با بهترین شرایط و برنامه سفر برای خودتان برنامه ریزی کنید. بار و بندیلتان را ببندید و برای یک هفته یا بیشتر به مقاصد کمتر شناخته شده ترکیه قدم بگذارید.

منبع: theculturetrip.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان