با هتل های عجیب ایران آشنا شوید

وقتی می گوییم هتل های عجیب اکثرا افراد فکر و ذهنشان سریعا به سمت کشورهای دیگر و سرزمین های دور می رود

با هتل های عجیب ایران آشنا شوید

هتل های عجیب ایران

وقتی می گوییم هتل های عجیب اکثرا افراد فکر و ذهنشان سریعا به سمت کشورهای دیگر و سرزمین های دور می رود. اصولا همه انتظار دارند نام هتلی که عجیب است، هتل پنسیلوانیایی چیزی باشد و برای لوکیشن فیلمبرداری فیلم تخیلی و ترسناک خاصی استفاده شده باشد. به هر حال ما امروز می خواهیم ذهنیت شما و هر آن چه که قبل ترها در ذهنتان بوده را به هم بریزیم و هتل های عجیبی را به شما معرفی کنیم که با شما فاصله ی چندانی ندارند و در نزدیکی شما هستند. ساده تر بگویم، امروز می خواهیم تا درباره ی هتل های عجیب ایران با شما صحبت نماییم. البته این که می گوییم هتل های عجیب ایران در ادامه دقیقا توضیح خواهیم داد که دارای چه خصوصیاتی هستند. با ما در الی گشت همراه باشید.

هتل کویری بالی

هتل کویری بالی در خور و بیابانک ؛ Bali Hotel Desert

اولین هتلی که در عضویت لیست هتل های عجیب ایران ما در آمده است، هتل کویری بالی است. البته این هتل را با نام های هتل بالی خور و یا هتل بالی خور بیابانک نیز می شناسند اما چیزی که در میان این اسامی مشترک است این است که، تمامی نام های این هتل ها به منطقه ی خور و بیابانک اشاره می کنند. این هتل در شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان و در فاصله ی 55 کیلومتری از کویر مصر قرار گرفته است.

هتل بالی با الهام از سبک سنتی خانه ‌های کویری در این منطقه طراحی و ساخته شده است. اتاق ‌های این مهمانسرا به 2 بخش تقسیم می ‌شود که بخشی از آن به صورت معمول دیگر هتل‌ ها با تخت خواب می ‌باشد و بخشی دیگر اتاق ‌های سنتی که در آن ها تخت، میز و صندلی وجود ندارد و با دیوارهای کاهگلی به صورت کاملاً سنتی طراحی و چیده شده است.

فکر می کنید که این هتل چرا در بین هتل های عجیب ایران قرار گرفته است؟ فضای این هتل به قدری زنده و شاد است که تمام تفکرات شما را از این که در منطقه ای کویری قرار گرفته است را به هم می ریزد.

به هر حال این نکته را باید بدانید که اگر در ماه های خنک سال قصد سفر دارید، پیشنهاد ما به شما سفر به منطقه ی خور و بیابانک استان اصفهان و دیدار از بزرگترین هتل کویری در مرکز ایران است. این هتل کویری دارای 32 اتاق است که تجهیزاتی از جمله میز مطالعه و دیگر ملزومات را در خود دارند البته، تعدادی از اتاق‌ های دیگر این هتل نیز کاملا به صورت سنتی چیده شده اند و شما اگر این اتاق ها را برای اقامت انتخاب می کنید باید بدانید که به هیچ وجه در آنها خبری از تخت، میز و صندلی نیست و به صورت کاملا سنتی طراحی و چیده شده‌ اند.

طراحی این اتاق ها به این صورت است که دیوارها کاملا کاه ‌گلی هستند، رختخواب‌ ها پنبه ‌ای و لحاف‌ های مخمل قرمزرنگ قدیمی حال و هوای زندگی گذشته را به صورت کامل برایتان زنده می کند. از جمله جاذبه های این هتل برای کسانی که در آن اقامت می کنند این است که، لذت دیدن یک آسمان پر ستاره بر روی سقف آن در دل کویر با هیچ منظره ی دیگری هیچ وقت عوض نمی کنند.

هتل لاله کندوان

هتل لاله کندوان، آذربایجان شرقی ؛ Laleh Kandovan Hotel

این هتل بسیار زیبای صخره ای که در بین هتل های عجیب ایران جای گرفته است، هتل لاله کندوان است. هتل صخره ای لاله کندوان از آن جایی که سومین هتل صخره ای می باشد، جزو استثنایی ترین هتل های جهان به شمار می رود روستای تاریخی کندوان در 22 کیلومتری شهر اسکو و در 62 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد.

این هتل دارای 40 کرانه یا اتاق است که فاز اول آن در سال 1387 و فاز دوم آن در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید و از 40 کرانه ی آن 16 کرانه قابل استفاده شده است.

قدمت روستای کندوان به اعتقاد برخی به قرن 7 هجری و به اعتقاد برخی دیگر به قبل از اسلام می رسد.

سبک معماری هتل کندوان نیز با الهام از خانه های این روستا و به همان شیوه ی سنتی ساخته شده است. بلندی تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها گاهی حتی تا 60 متر نیز می رسد که همانند کندوهای عسل در دل کوه حفر شده اند.

هتل قلعه گنج کرمان

هتل قلعه گنج کرمان ؛ Parsian Ghaleganj Hotel

هتل قلعه گنج کرمان به گونه ای ساخته شده است که حتی شکل و قیافه ی آن تایید می کند که در بین هتل های عجیب ایران جای گرفته بگیرد. می خواهیم با تنها هتل کپری دنیا شما را آشنا سازیم؛ هتل قلعه گنج کرمان. هتل قلعه گنج اولین و تنها هتل کپری در سرتاسر دنیا است.

در حال حاضر این هتل به یکی از جذاب ‌ترین اقامتگاه ‌هایی که هر جهانگردی آرزوی اقامت در آن را دارد تبدیل شده است. این هتل کپری در هر سال پذیرای گردشگران خارجی بسیار زیادی در خود است. یکی از ویژگی هایی که این هتل در بین هتل های عجیب ایران دارد این است که این هتل بسیار دوستدار طبیعت است.

شیوه ی ساز و کار این هتل به صورتی است که هیچ گونه آلودگی زیست محیطی را برای اطرافش به هیچ عنوان ندارد. این هتل با تکیه بر شیوه ای سنتی، 30 اتاق دارد که تمامی اتاق‌ های آن از مصالحی همچون توپ یا لَهَر درخت نخل و درختچه ‌ی داز ساخته شده ‌اند. جدا از فضای سنتی هتل قلعه گنج کرمان با اتاق های کپری تمامی استاندارهای یک هتل امروزی را دارد.

از جمله زیبایی های اقامت در این هتل این است که تجربه ی زندگی به سبک مردم بومی منطقه و در کپر، تجربه ای خاص و فراموش نشدنی برایتان می سازد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که این هتل عجیب و غریب در ایران هیچ نمونه ی خارجی دیگری در سراسر دنیا ندارد!

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش ؛ Toranj Marine Hotel

هتل ترنج کیش را هم باید در زمره ی هتل های زیبا و هم هتل های بسیار زیبای ایران و هم هتل های عجیب ایران دسته بندی کرد. این هتل که در زمره ی هتل های دریایی دسته بندی می شود. باورتان بشود یا نه، این هتل در سراسر دنیا همانند دیگر هتل های دریایی دیگر، طرفداران خود را دارد. تصور کنید که مشغول صرف کردن غذا هستید و در زیر پاهای شما که کف پوشی شیشیه ای است، ماهی ها و موجودات دریایی در حال شنا کردن هستند.

تجربه ی منحصر به فردی است، نه؟ در واقع می توان گفت که هر وقت دلتان همچنی فضا و صحنه ای را خواست یا با تور دبی الی گشت و یا تور استانبول الی گشت به این شهرها سفر کنید و یا به این هتل که در زمره ی هتل های عجیب در ایران قرار گرفته است، سر بزنید.

هتل ترنج کیش بر روی آب ‌های نیلگون دریای خلیج ‌فارس ساخته شده است و از بالا که به آن نگاه کنید کاملا به شکل یک ترنج است.

شما می توانید سو.اتاق خود را در وسط دریا انتخاب کنید تا تجربه ی شما از اقامت در این هتل خاص تر شود. تمامی سوئیت ‌های این هتل خاص و بسیار زیبا در جزیره ی کیش و بر روی آب های فیروزه ای خلیج فارس، دور تا دور جزیره قرار گرفته اند و رو به ساحل هستند. امکانات اتاق های این هتل بسیار کامل است و در هر ساعتی از روز آماده ی خدمت رسانی به شما هستند.

هتل بین المللی لاله بیستون

هتل بین المللی لاله بیستون، کرمانشاه ؛ Laleh Bistoon International Hotel

دیگر هتلی که در لیست ما برای هتل های عجیب ایران جا برای خود رزرو کرده است،هتل بین‌ المللی لاله بیستون کرمانشاه است. این هتل به قدری زیبا و عجیب غریب است باورتان نمی شود که همین ‌جا و بغل گوش خودمان در کرمانشاه زیبا قرار گرفته باشد.

این هتل خاص و عجیب در دل کوه بیستون قرار گرفته است. تصور کنید که قرار است در هشتمین اثر جهانی ثبت شده ی ایران اقامت نمایید! این هتل به صورت 4 ایوانی با طراحی و شیوه های سنتی دراین ناحیه ‌‌ی‌ کوهستانی و خوش آب ‌و ‌هوا ساخته شده است.

مساحت این هتل برابر است با 6 هزار متر که به این هتل گنجایش پذیرش ظرفیت 100 مهمان را داده است. به قولی هر چه از زیبایی این هتل که در بین هتل های عجیب ایران است برای شما بگوییم کم است.

این هتل به شما این امکان را می دهد که با باز کردن پنجره‌‌ ی اتاق‌ هایش نمای کوه بیستون را از نزدیک ببینید و قدمت و شکوهش را حس کنید. بازم از قشنگی های هتل بین المللی لاله بیستون برایتان بگوییم؟ از این دیگر چه چیز بیشتر بگوییم که این هتل همسایه ی نزدیک و دیوار به دیوار کاخ نیمه ‌تمام ساسانی، پل کهنه، پل کاروان‌ سرای صفوی، کتیبه ی بیستون، پل خسرو، پرستشگاه پارتی، مجسمه ی هرکول، طاق ‌بستان و غار شکارچیان است؟ واقعا اقامت در این هتل را به تمام کسانی که به فرهنگ اساطیری، کهن و تاریخی ایران علاقه مندند را توصیه می کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان