آشنایی با پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا

جیپ گرند چروکی تراک هاوک یکی از دیوانه‌وارترین شاسی بلندهای بازار است زیرا از قلب آهنین ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۷۳ نیوتون متر سود می‌برد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۳.۵ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۸۹ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

آشنایی با پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند حال حاضر دنیا

جیپ گرند چروکی تراک هاوک یکی از دیوانه‌وارترین شاسی بلندهای بازار است زیرا از قلب آهنین 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار با خروجی 707 اسب بخار و گشتاور 873 نیوتون متر سود می‌برد. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با 3.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز 289 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.


اگرچه اکثر مشتریان از این پرفورمنس که می‌تواند پورشه کاین توربو را خجالت‌زده کند، راضی هستند اما جان هنسی این‌گونه فکر نمی‌کند. شرکت او مدل ارتقا یافته‌ی تراک هاوک را معرفی کرده که قدرت 1200 اسب بخاری و گشتاور 1354 نیوتون متری دارد.


به لطف این قدرت خارق‌العاده، گرند چروکی هنسی می‌تواند شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت فراتر از 321 کیلومتر در ساعتی داشته باشد. این شاسی‌بلند همچنین مسافت 400 متر را در 9.6 ثانیه و با سرعت 233 کیلومتر در ساعت طی می‌کند. این خودرو به حدی سریع است که هنسی ادعا می‌کند تراک هاوک پرشتاب‌ترین شاسی‌بلند دنیا می‌باشد.


به لطف رسیدن به این رکوردهای خارق‌العاده، گرند چروکی تراک هاوک به پکیج ارتقای HPE1200 هنسی که دارای سوپرشارژر بزرگ 4.5 لیتری می‌باشد مجهز شده است. این پکیج همچنین دربردارنده‌ی پیستون‌های آلومینیومی فورج کاری شده و همچنین سر سیلندر و میل‌لنگ جدید می‌باشد. هنسی همچنین بدنه گاز ارتقا یافته، سیستم تزریق هوای بهبود یافته و هدرز فولادی ضدزنگ را بکار گرفته است.


به لطف این تغییرات، پیشرانه قدرت 1003 اسبی و گشتاور 1208 نیوتون متری را در زمان استفاده از سوخت اکتان 109 به چرخ‌ها منتقل می‌کند. هنسی اعلام داشته این اختلاف در میزان قدرت تولیدی نشان می‌دهد که قلب آهنین تراک هاوک بیش از 1200 اسب بخار اعلامی قدرت تولید می‌کند.


صرف‌نظر از اعداد نهایی، قیمت این هیولا از 179 هزار دلار آغاز می‌شود. تنها 24 دستگاه از تراک هاوک هنسی تولید می‌شود و همه‌ی آن‌ها به لاستیک‌های رادیال درگ هم مجهز هستند. این خودرو دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که باعث می‌شود بین سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب تغییر وضعیت داده شود.

[دانلود ویدئو]

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان