بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا ؛ بخش دوم

در بخش اول این مطلب در مورد این موضوع که نیاز روزافزون مردم به حمل و نقل هوایی و همچنین حمل کالا موجب شده تا فرودگاه های جهان رو به گسترش بروند توضیح داده شد و این توسعه از هر دو سو چه از نظر حمل و نقل مسافر و همچنین حمل و نقل هوایی اتفاق خواهد افتاد

بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا ؛ بخش دوم

بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا ؛ بخش دوم

در بخش اول این مطلب در مورد این موضوع که نیاز روزافزون مردم به حمل و نقل هوایی و همچنین حمل کالا موجب شده تا فرودگاه های جهان رو به گسترش بروند توضیح داده شد و این توسعه از هر دو سو چه از نظر حمل و نقل مسافر و همچنین حمل و نقل هوایی اتفاق خواهد افتاد. فرودگاه ها به بهبود اقتصاد محلی و ایجاد اشتغال برای هزاران نفر از مردم در سراسر جهان نقش موثری دارند. همچنین در بخش اول تعداد شش مورد از شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا را توصیف کرده که شامل فرودگاه بین المللی هاتسفیلد جکسون آتلانتا، فرودگاه بین المللی پکن پایتخت، فرودگاه بین المللی دبی، فرودگاه بین المللی توکیو، فرودگاه بین المللی لس آنجلس، فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهارا بوده که بهتر است قبل از خواندن این مطلب آن را مطالعه نمایید و سپس با الی گشت همراه باشید تا با یکدیگر بخش دوم از بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا را بیشتر بشناسیم.

شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا

فرودگاه هیترو لندن ؛ London Heathrow Airport

فرودگاه هیترو لندن شلوغ ترین فرودگاه در اروپا بوده و به عنوان هفتمین فرودگاه پر تردد در جهان به شمار می رود و در سال 2017 بیش از 78 میلیون مسافر از این فرودگاه عبور کرده اند. این فرودگاه دارای 81 خط هوایی بوده و 204 مقصد در 85 کشور را پوشش می دهد و همچنین یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین هواپیمایی ها را به نام هواپیمایی بریتیش (British Airways) دارد. آینده برای این فرودگاه به چه شکلی پیش خواهد رفت؟ هیترو در سال 2012 رتبه سوم را در شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا داشت اما اکنون در جایگاه هفتم ایستاده است. آیا می تواند دوباره موقعیت خود را به دست آورد؟ برنامه ریزی هایی برای یک باند سوم در بخش انتهایی شمالی فرودگاه در حال انجام می باشد که می تواند تعداد مسافرانی که از هیترو عبور می کنند را به طور قابل توجهی افزایش دهد اما اگر حتی این برنامه ها تایید شوند تا سال 2025 ساخت این باند به مرحله اجرایی نخواهد رسید. یکی دیگر از راه های پیشنهادی ساخت یک ریل مابین فرودگاه هیترو و فرودگاه گاتویک (فرودگاهی در نزدیکی لندن) است که البته خیلی بیشتر از یک خط برای آن نیاز دارد. حتی اگر هر دو این طرح ها تا سال 2025 تکمیل شوند اما باز هم برای شش فرودگاهی که در مطلب قبل به آن ها اشاره کردیم نیز بزرگتر شدن جزء اولویت ها است. همچنین فرودگاه های کوچکتر از هیترو نیز ممکن است با رشد خود آن را پشت سر بگذارند.

فرودگاه هیترو لندن

فرودگاه بین المللی هنگ کنک ؛ Hong Kong International Airport

فرودگاه بین المللی هنگ و کنگ که به عنوان فرودگاه Chek Lap Kok نیز شناخته می شود. این فرودگاه که به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا از آن ها یاد می شود جایگزین کای تاک (فرودگاه اصلی هنگ کنگ) شده و در جولای 1998 افتتاح شد. فرودگاه کای تاک در سال 1925 ساخته شده و در یک منطقه شهری جا افتاده قرار گرفته است، این فرودگاه یک باند بسیار خطرناک داشت که آزمونی برای هر خلبانی بود که قصد داشت در اینجا به زمین بشیند. این فرودگاه در سال 1990 دچار مسائل جدی شده و به طور مداوم بیش از ظرفیت خود مسافر و بار هوایی در آن جا به جا شد تا جایی که از هر 3 پرواز یکی دچار تاخیر شده و مشکلات زیادی برای مسافران به وجود می امد. بدتر از همه مقرراتی بود که مربوط به آلودگی های صوتی برای صدها هزار نفر از ساکنان شهر کولون (Kowloon) بود که موجب محدود شدن پروازهای شبانه در این فرودگاه گردید. به طور خلاصه شرایط به گونه ای شد که فرودگاه کای تاک دیگر نمی توانست این حجم از مسافران سالانه خود را اداره نماید. فرودگاه جدید با در نظر گرفتن حقوق مسافر به صورت بزرگ طراحی و ساخته شد و دارای دو باند می باشد. فرودگاه بین المللی هنگ کنگ اکنون به صورت روزانه بیش از 1100 پرواز را انجام می دهد و بیش از 73 هزار کارمند، 320 فروشگاه و 100 رستوران دارد. این فرودگاه همچنین جوایز قابل توجهی را به بدست آورده است از جمله بهترین فرودگاه جهان برای ناهارخوری از Skytrax و جایزه برترین فرودگاه آسیا از انجمن تحقیقات حمل و نقل هوایی (ATRS) و پنج جایزه دیگر که در سال 2017 دریافت کرده است. در حالی که فرودگاه هنگ کنگ بزرگترین و نیست اما مطمئنا می تواند بهترین باشد.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

فرودگاه بین المللی شانگهای پودونگ ؛ Shanghai Pudong Airport

فرودگاه شانگهای پودونگ در سال 1999 به منظور کاهش فشار بر فرودگاه های دیگر شانگهای مانند Hongqiao افتتاح شد و از آن زمان تاکنون یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا و چین بوده است. فرودگاه Hongqiao هنوز هم یک فرودگاه بزرگ بوده اما به طور عمده پروازهای داخلی از آن انجام می شود در حالی که فرودگاه پودونگ هم دارای پروازهای داخلی و هم خارجی است. این فرودگاه در 20 مایلی شرق مرکز شهر شانگهای واقع شده است. یک دهه پیش فرودگاه بین المللی هنگ کنگ باعث کاهش 65 درصدی در پروازهای فرودگاه پودونگ گردید اما این فاصله تا سال 2017 به 4 درصد رسیده است. در حال حاضر مقامات برای این فرودگاه برنامه هایی داشته و قصد دارند تا ترافیک مسافری آن را افزایش دهند و با افزایش یک ترمینال اصلی و همچنین یک ترمینال ماهواره ای و افزودن 2 باند فرود کمک کنند تا ظرفیت این فرودگاه را تا 80 میلیون مسافر در سال افزایش دهند.

فرودگاه بین المللی شانگهای

فرودگاه شارل دوگل پاریس ؛ Paris Charles de Gaulle

فرودگاه شارل دوگل به عنوان دومین فرودگاه شلوغ اروپا بوده و به لطف سیستم مبتنی بر باندهای موازی خود می تواند در هر ساعت 120 نشست و برخاست هواپیما را داشته باشد که موجب شده جزء شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا قرار بگیرد. این سیستم دارای دو باند موازی است که به گونه ای طراحی شده است که هر کدام می تواند به صورت مستقل مورد استفاده قرار بگیرد. باند های فرود این فرودگاه به گونه ای طراحی شده که یکی از آن ها برای بلند شدن و دیگری برای نشستن هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین تعداد پروازهایی که در هر ساعت می تواند رفت و آمد کنند افزایش داشته و همچنین میزان آلودگی صوتی و ترافیک هوایی کاهش می یابد. این فرودگاه روش های خلاقانه ای را نیز مورد استفاده قرار می دهد آن ها اخیرا یک آزمایش شش ماهه از دو اتوبوس خود برای حمل مسافر بین فرودگاه و منطقه هتل و دفاتر هوایی انجام داده اند. این فرودگاه همچنین در سیاست های زیست محیطی خود منحصر به فرد است و تعهد شارل دوگل به کاهش اثرات کربن قابل تحسین است. کاهش دی اکسید کربن در سال 2020 به 65 درصد برای هر مسافر خواهد رسید و استفاده از انرژی تجدیدپذیر 15 درصدی تا سال 2020٫

فرودگاه شارل دوگل

فرودگاه آمستردام شیفل ؛ Amsterdom Airport Schiphol

آمستردام شیفل با یک طراحی منحصر به فرد آن را به سه بخش خروجی تقسیم کرده است، که برای چنین مرکزی بزرگ غیر معمول است. همچنین یک سیستم غرفه ای را با شش روبات که محتوای های غرفه در سالن جنوبی را بارگذاری می کنند، به کار گرفته است. شیفل دارای پنج باند اصلی و 90 دروازه است و می تواند حداکثر 106 ورود و 110 حرکت در ساعت را داشته باشد. اگرچه آمستردام شیفل در لیست ما قرار دارد، اما از بسیاری از جهات جزو بهترین ها می باشد.  اولین پارک فرودگاه است که یک مکان بسیار عالی برای تفریح ​​بین پروازها است (2011)، اولین کتابخانه فرودگاه (2010) و اولین موزه فرودگاه به نام ریجکزمیوزیم آمستردام شیفل(2002). شاید این به خاطر این نکته است که شیفل در طول 30 سال گذشته از دو شرکت هواپیمایی و مسافران تقریبا 200 جوایز جهانی و اروپایی به دست آورده است. این نیز قدیمی ترین فرودگاه در اروپا است. هنوز هم در همان محل قرار دارد که اولین هواپیمای آن در سال 1916 فرود آمد و دومین فرودگاه جهان است که در 4٫5 متر از سطح دریا قرار دارد. تنها یک فرودگاه از آن پایین تر است که در نزدیکی روتردام به نام فرودگاه Hague می باشد.

فرودگاه آمستردام

فرودگاه بین المللی دالاس ؛ Dallas International Airport

فرودگاه بین المللی دالاس دارای 165 گیت ورودی بوده و 229 مقصد را از این نقطه پوشش می دهد. این فرودگاه 228 هزار شغل تمام وقت را با پرداخت حقوق کلی 12٫5 میلیارد دلار فراهم می کند. موقعیت این فرودگاه منحصر به فرد است به همین دلیل موجب شده تا جزء شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا باشد زیرا در نقطه ای قرار گرفته است که از هر شهری در آمریکا توسط هواپیما شما حدود 4 ساعت با این فرودگاه فاصله دارید و فاصله آن با انتهای کشور از هر دو طرف حدود 3 هزار مایل است. این فرودگاه همچنین دارای یک برنامه هنری بوده و بیش از 30 اثر از هنرمندان محلی، ملی و بین المللی را در خود جای داده و حتی یک باغ که مجسمه ها در آن قرار دارند نیز در این فرودگاه وجود دارد.

فرودگاه بین المللی دالاس
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان